بهترین ایده های چیدمان دو دست مبلمان در پذیرایی

دکوراسیون اتاق نشیمن

بهترین ایده های چیدمان دو دست مبلمان در پذیرایی

وقتی نوبت به دکوراسیون اتاق نشیمن می‌رسد، چیدمان مبلمان و کاناپه ها به صورت صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا مبلمان در اتاق نشیمن باعث هماهنگی بین بقیه اجزای منزل می‌شود. یک اتاق نشیمن معمولی دارای یک ست کاناپه و چند صندلی است. اما اگر بخواهید چیدمان دو دست مبل در پذیرایی را انجام دهید چه می‌کنید و آن ها را چگونه می‌چینید؟ چگونه می‌توانید آنها را مرتب کنار هم قرار دهید تا جریان اتاق شما راحت و آرام باشد؟ ما بهترین ایده ها را برای کمک به شما در تزئین اتاق نشیمنتان با دو ست مبلمان دقیقاً به همان مدل که دوست دارید، جمع آوری کرده ایم.

. دو کاناپه روبروی هم

. چیدمان ال شکل

. چیدمان به شکل زاویه گسترده

. پشت به پشت

بهترین ایده های چیدمان دو دست مبلمان در پذیراییبهترین ایده های چیدمان دو دست مبلمان در پذیرایی

بهترین روش برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی شما به شکل و اندازه اتاق و همچنین سلیقه شما بستگی خواهد داشت. اگر کمی استرس دارید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، جای هیچ نگرانی ای نیست. در زیر راهنمای ما در مورد چیدمان کاناپه ها آورده شده است.

دو کاناپه روبروی هم

این طرح چیدمان کاملا استاندارد است. دو کاناپه رو به روی هم، فضای بسیار خوبی را برای دیدار با دوستان و خانواده ایجاد می‌کند. در صورت روبروی هم بودن مبل ها فاصله با یکدیگر کم است و باعث می‌شود افرادی که روی مبل نشسته اند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ودیگر نیازی نیست برای رسیدن صدایشان به یکدیگر فریاد بزنند. همچنین با ایجاد یک تصویر آینه ای، کمک می‌کند تا اتاق متقارن به نظر برسد. به دلیل همین ویژگی، این مدل چیدمان در اتاق های مربع یا مستطیل شکل عالی به نظر می‌رسد. اما در اتاق های زاویه دار خیلی مناسب نیست. چه فاصله کاناپه ها از هم دور باشد چه نزدیک، این چیدمان به خوبی کار می‌کند. یک راه عالی برای کمک به همه چیز در کنار هم، قرار دادن یک میز قهوه خوری در این بین است. یک نکته منفی درباره چیدمان روبروی هم، این است که دیدن تلویزیون برای تمام افراد نشسته روی دو دست مبلمان کمی سخت خواهد بود. اگر شما از اتاق نشیمن خود برای تماشای فیلم به صورت دسته جمعی استفاده می‌کنید، ممکن است این گزینه برای شما مناسب نباشد. این چیدمان به ایجاد یک فضای باز که برای پذیرایی از مهمان مناسب است کمک می‌کند. فضایی که در اختیار دارید و ویژگی های اتاق خود را در نظر داشته باشید. اگر یک دیوار یا یک شومینه دارید که می‌خواهید روی آن ها تمرکز کنید این چیدمان گزینه مناسبی است.

بهترین ایده های چیدمان دو دست مبلمان در پذیرایی

دو کاناپه روبروی هم

چیدمان ال شکل

چیدمان ال شکل برای کسانی که در اتاقشان تقارن وجود ندارد و یا مربعی شکل نیست، بسیار مناسب است. برخلاف دو کاناپه رو به روی هم، این طراحی برای کسانی که فضای سرگرمی و تماشای تلویزیون می‌خواهند عالی است. این مدل چیدمان این اطمینان را به شما می‌دهد که همه افراد می‌توانند تلویزیون تماشا کنند بدون اینکه نیاز باشد گردن خود را به سختی بچرخانند. اما این چیدمان به اندازه چیدمان روبروی هم مناسب مکالمه و دورهمی نیست. نکته منفی دیگر می‌تواند این باشد که اگر اتاق شما فضای بزرگی نداشته باشد، این طرح آن را کمی تنگ به نظر می رساند. پس هنگام انتخاب نوع چیدمان دو دست مبل در پذیرایی، این نکته را در ذهن داشته باشید. اگر در وسط دیوار شما شومینه وجود دارد و دستیابی به تلویزیون در زاویه مناسب دشوار است این مدل چیدمان کار شما را راحت تر می‌کند. هل دادن کاناپه ها به سمت دیوار باعث می‌شود بتوانید چیدمان ال شکل را اجرا کنید.

چیدمان ال شکل

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل

چیدمان به شکل زاویه گسترده

این چیدمان برای اتاق های با شکل نامنظم بسیار خارق العاده است. برای اتاق های نشیمنی که فضای بزرگی دارند هم می‌تواند عالی باشد. اگر صندلی یا تختخوابشوهای راحتی دارید که می‌خواهید آن ها را با مبلمان خود به صورت ترکیبی بچینید، این همان طرحی است که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر ترجیح می‌دهید از این طرح در یک اتاق بصورت مربع شکل استفاده کنید، می‌تواند گوشه های اتاق را نیز برای شما پر کند. این باعث می‌شود که بتوانید حتی از فضاهای غیر قابل استفاده هم نهایت استفاده را ببرید. تأکید این طرح بر این است که مبل ها باید از زاویه دید گسترده ای برخوردار باشند تا فضایی معقول ایجاد شود و نه فضایی که احساس گسستگی کند. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، کاناپه ها در زاویه های مختلف از یکدیگر فاصله دارند و فضای کاملاً بازی را ایجاد می‌کنند که راحت و مناسب برای دور زدن و قدم برداشتن است. در عکس دوم مالکان خانه تصمیم گرفتند که با این طرح تمرکز را روی شومینه نگذارند. همه چیز به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. خوب است که مدل های مختلف را امتحان کنید تا ببینید در اتاق نشیمن شما کدام بهترین حالت است.

مبلمان به شکل زاویه گسترده

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی به شکل زاویه گسترده

پشت به پشت

در چیدمان دو دست مبل در پذیرایی، چیدمان پشت به پشت به تقسیم یک اتاق نشیمن بزرگ به دو قسمت نشیمن جداگانه کمک می‌کند. دو مبل را در وسط یک اتاق بزرگ قرار دهید‌، در حالی که مبل ها پشت به هم قرار دارند. مبل ها را از هم جدا کرده و میز مبل را بین آنها قرار دهید. روی میز یک چراغ و یا یک گلدان بلند گل قرار دهید. این چیدمان روشنایی برای هر دو مبل و همچنین تأمین تقسیم بین فضاهای جداگانه را فراهم می‌کند. برای تکمیل هر قسمت نشیمن یک صندلی جفت و میز قهوه های کوچک اضافه کنید.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی پشت به پشت

مبل پشت به پشت

چند کاناپه باید در یک اتاق نشیمن باشد؟

مانند همه موارد‌، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چند کاناپه می‌خواهید. اگر اتاق نشیمن کوچکی داشته باشید، یک کاناپه کافی است. و حتی ممکن است از دو مبل بهتر باشد. اگر اتاق کوچک است، صندلی با یک مبل اضافه کنید؛ اما به فضای نشیمن بیشتری نیاز دارید. این حرکت باعث می‌شود که در اتاق احساس شلوغی نکنید. اما اگر اتاق شما بزرگ است می‌توانید چیدمان دو دست مبل در پذیرایی را داشته باشید. هوشمندانه است که قبل از خرید یک مبل اضافی، اتاق نشیمن را ارزیابی کرده و محوطه را با مبل های خود امتحان کنید.

آیا شما باید در یک اتاق نشیمن مبل داشته باشید؟

ممکن است به هیچ وجه به مبل در اتاق نشیمن احتیاج نداشته باشید. با این حال، توصیه می‌شود که فضای نشیمن برای میهمانان در نظر گرفته شود. اگر جایی برای نشستن آن وجود نداشته باشد، اتاق نشیمن کاربرد زیادی نخواهد داشت. چیز دیگری مانند صندلی، پاف، نیمکت یا عثمانی را جایگزین مبل کنید. با اضافه کردن چیزهای دیگر بدون اینکه مجبور شوید قسمت بزرگی از پول خود را روی یک کاناپه جدید خرج کنید، اتاق را کاربردی می‌کنید.

مبل در پذیرایی

در آخر بهتر است برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی یک فرش بین دو مبل پهن کنید تا به یکپارچگی فضای خود کمک کنید. فرش ایرانی می‌تواند یک گزینه بسیار مناس برای شما باشد. هنگام قرار دادن مبل ها در برابر دیوار نیز، حداقل یک یا دو اینچ بین دیوار و مبل فاصله قرار دهید. این از صدمه ای که می‌تواند در اثر مالش مکرر مبل بر روی دیوار ایجاد شود، محافظت می‌کند. امیدواریم این ایده ها در بهتر چیدن دو دست مبلمان شما کمک کرده باشد و اکنون دیگر نگرانی ای نداشته باشید. اگر شما نیز ایده های متفاوتی برای چیدن دو دست مبل در پذیرایی دارید، در قسمت دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط