چگونه چیدمان منزل را به بهترین شکل تغییر دهیم؟

چگونه چیدمان منزل

چگونه چیدمان منزل را به بهترین شکل تغییر دهیم؟

از همه آنچه در اختیار دارید استفاده کنید

با توجه به وضعیت و شرایط موجود در کشور، اکثر خانه‌ها بصورت آپارتمانی ساخته می‌شوند و این روند در حال فراگیر شدن است. اما هنوز هم در مناطقی از شهرها خانه‌هایی با سبک ویلایی و حیاط‌دار ساخته می‌شوند. شاید در یک خانه آپارتمانی به دلیل مشخص بودن طرح و نقشه‌ای معین، نتوان بخش اضافی‌ای پیدا کرد که بدون استفاده باقی مانده باشد؛ اما شاید قضیه در خانه‌های ویلایی و یا حیاط‌دار کمی متفاوت باشد. اگر در داخل خانه فضایی بعنوان زیر شیروانی و یا انباری در اختیار دارید، و امکان اینکه بتوانید آن را مانند یک اتاق به سایر بخش‌های خانه مانند اتاق‌خواب، آشپزخانه و… اضافه کنید، وجود دارد؛ بدون معطلی آن را تخلیه کنید و از آن به عنوان اتاق‌خواب کودکان و یا دفتر کار استفاده کنید. دکوراسیون اتاق خواب کودک یکی از لذت بخش ترین کارها است که می‌توانید به چشم تفریح به آن نگاه کنید.

خراب کنید و مجدد بسازید

اگر از وضع کنونی چیدمان منزل رضایت ندارید و رویای یک دکوراسیون و چیدمان زیبا را در سر دارید، می‌توانید آن را به واقعیت نزدیک کنید. ابتدا باید قوانین چیدمان منزل را به درستی بشناسید. برای این کار کمی به دیوارها بیشتر توجه کنید. اگر این امکان وجود دارد که با برداشتن یک دیوار یا بالعکس قراردادن آن می‌توانید بخشی از محیط خانه را بزرگتر کنید. البته مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت این است که قبل از تخریب باید از نوع کاربری دیوار اطلاع دقیقی کسب کنید. چرا که اگر دیواری را که قصد برداشتن آن را دارید، تحمل‌کننده بار سقف باشد؛ تخریب آن کمی دشوار بوده و نیاز به مهندسی دارد. معمولاً دیوارهای خارجی تحمل کننده هستند و به نسبت دیوار‌های داخلی وزن بیشتر و بار سنگین‌تری را مهار می‌کنند. پس حتماً قبل از آن که اقدام به برداشتن دیواری کنید، حساب شده عمل کنید و آن را به کارشناس مربوطه نشان دهید. چگونه چیدمان منزل را به بهترین شکل تغییر دهیم؟چگونه چیدمان منزل را به بهترین شکل تغییر دهیم؟

از پارتیشن‌ها استفاده کنید

استفاده از پارتیشن‌ها بمنظور جداسازی سایر بخش‌های خانه از یکدیگر یک ایده‌ی خلاقانه و در عین حال جذاب، برای زیباسازی محیط و یا بمنظور تغییری در چیدمان منزل استفاده کنید. ایده های خلاقانه پارتیشن بندی اتاق بسیار زیاد و کاربردی هستند. برای مثال می‌توانید فضای بین دو اتاق‌خواب و یا محیط آشپزخانه را از قسمت پذیرایی با استفاده از پارتیشتن جدا کنید. و بر روی آن انواع دکوری‌ها را قرار دهید. پارتیشن‌ها از انواع و اقسام بسیاری برخوردار هستند. اما قبل از تهیه‌ی آن بهتر است که در ابتدا نیاز سنجی کرده و متناسب با کاربرد و احتیاجتان آن را تهیه نمایید.

تغییر چیدمان منزل با صرف هزینه کمتر

البته گاهی تغییر چیدمان منزل کمی متفاوت خواهد بود. الزامی به ایجاد تغییرات اساسی و بنیادی در خانه نیست؛ گاه با یک حرکت ساده اما کاربردی هم میتوان حال و هوای یک تغییر را در خانه ایجاد کرد. شاید رنگ کردن همه یا قسمتی از خانه، جابجایی یک یا چند وسیله، تعویض پرده اتاق‌ها و… نمونه‌هایی از چند تغییر کوچک در چیدمان منزل است. در ادامه با ما همراه باشید تا چند تکنیک و ترفند ساده و کوچک در تغییر چیدمان منزل را با هم بررسی کنیم.

تغییرات مربوط به آشپزخانه

به فضای اطرافتان نگاه کنید، کدام بخش از خانه و به چه میزان پتانسیل تغییر را دارند؟ تغییر کدام قسمت از آن بیشترین تاثیر را خواهد داشت؟ با توجه به در نظر داشتن مقدار بودجه‌ای که برای تغییر چیدمان کنار گذاشته‌اید، سطح و نوع تغییرات را تعیین کنید. در ابتدا نگاهی به آشپزخانه داشته باشید. لیستی از آن آنچه که می‌توانید تغییر دهید به همراه هزینه آن تهیه نمایید. اگر کابینت‌های آشپزخانه شما فلزی هستند، یک ایده‌ی کارساز برای تحول تعویض کابینت‌ها خواهد بود. اگر اجاق گاز در آشپزخانه فضای زیادی را اشغال کرده‌است؛ شاید بتوان به خرید گاز رومیزی هم فکر کرد؛ و یا حتی تعویض میز ناهارخوری را هم می‌توان به عنوان یک گزینه در تغییر چیدمان آشپزخانه مطرح کرد.

شاید با تکنیک‌های دیگری هم بتوان این تغییر را ایجاد کرد، بعنوان مثال تغییر پرده‌ی آشپزخانه و یا جابجایی وسایل آشپزخانه را هم می‌توان یک نوع تغییر چیدمان در نظر گرفت. و در آخر اگر بنا به شرایط جلوی نورگیر و پنجره‌ی آشپزخانه شما مسدود‌ شده‌است، اقدام به رفع کنید و تاثیر نور طبیعی را جدی بگیرید، گاهی هم قرار دادن چند گلدان زیبا در آشپزخانه می‌تواند در روحیه‌ی شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

تغییر چیدمان اتاق خواب

اتاق‌خواب معمولاً شامل چه وسایلی است؟ معمولاً وسایلی که در اتاق خواب وجود دارد مانند تخت‌خواب، میز توالت، کمد و… که جزو سرویس‌خواب هستند و یا وسایل دیگری که به آن‌ها علاقه دارید تا در دکوراسیون اتاق خوابتان استفاده کنید. احتمالاً اولین گزینه‌ای که در تغییر چیدمان اتاق خواب مطرح می‌شود، جابجایی تخت و دیگر وسایل در اتاق خواب است. اما آیا تا بحال به تغییر رنگ اتاق‌خواب و یا نصب کاغذ دیواری فکر کرده‌اید؟ آیا در صورت نداشتن کتابخانه، به طراحی کتابخانه در منزل فکر کرده‌اید؟ تغییر یا خرید لوستر، تغییر یا تهیه‌ی پرده اتاق، تغییر چیدمان وسایل اتاق و… همه و همه را میتوان بعنوان یک گزینه‌ی مناسب و موثر در تغییر چیدمان منزل دانست. اگر مایل هستید تا کمی بیشتر برای تغییر چیدمان اتاق‌خواب هزینه کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از مبلمان چندمنظوره در اتاق‌خواب است. برای مثال بجای اینکه از دو یا چند تخت مجزا برای کودکان در اتاق استفاده کنید؛ تهیه تخت‌های دو طبقه یا بیشتر به عنوان یک گزینه‌ی عالی مطرح می‌گردد.

تغییر چیدمان اتاق پذیرایی

می‌توان گفت که چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی بعنوان مهمترین قسمت در هر خانه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بر اساس معماری بسیاری از خانه‌های امروزی که درب ورودی منزل به اتاق پذیرایی باز می‌شوند، باعث شده است تا این قسمت از خانه بیش از پیش مورد اهمیت واقع شود. اتاق پذیرایی که بعنوان متصل‌کننده‌ی اتاق‌خواب‌ها به آشپزخانه بوده و بیشترین تردد و رفت و آمد را نیز به خود اختصاص می‌دهد، از جهت دکوراسیون ‌و ‌نما بسیار مهم و حیاتی است.

 چگونه چیدمان منزل را به بهترین شکل تغییر دهیم؟چگونه چیدمان منزل را به بهترین شکل تغییر دهیم؟

از تغییر چینش مبلمان شروع کنید: اگر تا به حال از سبک بخصوصی در چیدمان و یا نوع خاصی از مبلمان استفاه می‌کردید،شاید وقت آن رسیده باشد تا تغییری در آن ایجاد کنید؛ برای این منظور فضای اتاق پذیرایی را برآورد کرده و چیدمان‌های ممکن را امتحان کنید. بعنوان مثال اگر تا به حال مبلمان را نزدیک به دیوار اصلی اتاق در کنار هم قرار می‌دادید؛ یک نقطه کانونی در نظر بگیرید و برای مدتی هم مدل دایره‌ای یاگِرد، حول یک جلو مبلی را امتحان کنید. و یا اگر از آن دست افرادی هستید که بیشتر از مبل راحتی یا مبل ال در منزل استفاده می‌کنید، بهتر است سبک‌های دیگر مبلمان مانند مبل کلاسیک و یا مبل استیل را نیز امتحان کنید و بالعکس. شاید با دیدن مدل‌های متنوع عر کدام از انواع مبلمان نظر شما نسبت ه آن تغییر پیدا کند.

منبع: توک مارکت

مطالب مرتبط