ترکیب رنگ قهوه ای با سایر رنگ ها

رنگ قهوه ای

ترکیب رنگ قهوه ای با سایر رنگ ها

رنگ قهوه‌ای یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ها برای دکوراسیون است. اغلب افراد تصور می‌کنند استفاده از رنگ قهوه‌ای در فضای داخلی بسیار خسته کننده است، اما انتخاب صحیح رنگ‌های مکمل و استفاده درست و بجا از این رنگ می‌تواند تداعی کننده محیط‌های سنتی و دنج باشد. ما در اینجا به معرفی ترکیب‌های مناسب می‌پردازیم.

رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می شود ؟ترکیب رنگ قهوه ای با سایر رنگ ها

رنگ قهوه‌ای از نظر روانشناسی

رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می شود. به لحاظ روانشناسی این رنگ حس آرامش و امنیت را به انسان منتقل می‌کند. افراد‌، تحت تاثیر رنگ قهوه‌ای تصمیمات بهتر و واقع بینانه تری می‌گیرند از این رو در اغلب محیط‌های اداری از این رنگ استفاده می‌شود.

رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود؟ترکیب رنگ قهوه ای با سایر رنگ ها

ویژگی‌های رنگ‌ قهوه‌ای

استفاده از رنگ قهوه‌ای محاسن زیادی دارد که در اینجا به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • اولین و مهم‌ترین ویژگی طیف رنگ قهوه‌ای این است که استفاده از این رنگ در اغلب سبک‌های دکوراسیون‌‌ از سنتی تا مدرن قابل استفاده است.
  • دومین ویژگی مثبت این رنگ این است که پتانسیل ترکیب با اغلب رنگ‌ها را دارد. از این جهت دست شما برای انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان باز است.
  • سومین ویژگی رنگ قهوه‌ای این است که تابع مد نبوده و همیشه یکی از رنگ‌های پرطرفدار است.
  • چهارمین ویژگی که بسیاری از خانم‌های خانه‌دار را به استفاده از این رنگ مشتاق می‌کند این است که نظافت آلودگی‌های ناشی از بازی کودکان و… راحت‌تر است.

رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود؟

اما رنگ قهوه‌ای با چه رنگ یا رنگ هایی ست می‌شود؟

رنگ قهوه‌ای، از ترکیب دو رنگ قرمز و سبز به وجود می‌آید، اما درواقع از ترکیب رنگ‌های مختلف می‌توان به رنگ قهوه‌ای رسید. یکی از آن‌ها ترکیب رنگ‌های نارنجی و آبی است. غرض از یادآوری این نکته این است که همان طور که در مطلب چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند نیز اشاره شد، یکی از راه‌های پیدا کردن ست رنگ‌ها شناختن رنگ‌های پایه می‌باشد.

ترکیب قهوه‌ای و کرم

یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین ست‌های این رنگ، کرم و قهوه‌ای است. اگر به دنبال یک ترکیب رنگی خاص و شیک هستید ترکیب کرم قهوه‌ای انتخاب مناسبی است. استفاده از رنگ کرم به عنوان مکمل رنگ قهوه‌ای سبب روشن شدن فضای اتاق می‌شود. یعنی چیزی همانند تصویر مبلمان چرم قهوه ای زیر که به زیبایی با رنگ کرمی ترکیب شده‌اند.

رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود؟ترکیب رنگ قهوه ای با سایر رنگ ها

ترکیب قهوه‌ای و سفید

برای پاسخ به این سوال که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می‌شود باید گفت یکی از بهترین رنگ‌ها رنگ سفید است. تضاد موجود بین رنگ‌های قهوه‌ای و سفید سبب جذابیت بیشتر و خاص بودن این ترکیب می‌شود. استفاده از این دو رنگ در کنار هم حس راحتی و آرامش را به انسان منتقل می‌کند. ویژگی خوب این ترکیب این است که هریک از رنگ‌ها به صورت مجزا دیده می‌شوند. استفاده از این ترکیب در سبک‌های مدرن و کلاسیک که دو نمونه از سبک‌های دکوراسیون داخلی رایج به شمار می‌روند، رواج دارد.

رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود؟

منبع: توک مارکت

مطالب مرتبط