دکوراسیون صمیمی تر با تم رنگی گرم

دکوراسیون تم رنگی گرم

دکوراسیون صمیمی تر با تم رنگی گرم

دکوراسیون صمیمی تر با تم رنگی گرم

رنگ های گرم برای صمیمی تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی ایده ال ترین انتخاب به شمار می آیند. برخی بر اساس سلیقه و نیاز خود تمایل دارند یک دکوراسیون سنتی داشته باشند. عده ای ایده پردازی با تم های رنگی شاد را برای دکوراسیون های مدرن خود مد نظر قرار می دهند و برخی از افراد تمایل دارند فضا سازی را با استفاده از رنگ های گرم به منظور صمیمی تر شدن دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می دهند.

برای این منظور شما می توانید از دکوراتور های که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید یا اینکه خود دست به کار شوید و با شناخت رنگ ها دست به ایده پردازی بزنید. برای این مهم در کنار شناخت رنگ ها باید به هارمونی رنگ در فضا نیز توجه داشته باشید تا کار ایده پردازی شما شبیه یک طراح دکوراسیون داخلی به زیبا ترین حالت ممکن به انجام برسد.

در مقاله پیش رو پس از شناخت رنگ ها سعی بر آن داریم تا قدری پیرامون ترکیب رنگ ها مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید تا به سبک دکوراسیون های اروپایی دست به ایده پردازی های متفاوت بزنید.

شناخت رنگ های گرم

رنگ های گرم تنها به تنالیه رنگ کرم و قهوه ای خلاصه نمی شوند چیزی که ما ایرانی ها همیشه بر این باور هستیم که تنها رنگ های هستند که برای ما کارایی دارند. رنگ ها ذاتاً دارای دما هستند و در دسته بندی کلی عموماً رنگ های گرم و سرد به دو دسته کلی طبقه بندی می شوند.

رنگ های گرم به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای دسته بندی می شوند از سوی دیگر رنگ های سرد که ایده ای مناسب برای تلفیق شدن با رنگ های گرم هستند آبی و سبز هستند و از رنگ سفید و خاکستری به عنوان رنگ های خنثی بسیار استفاده می شود.

در دسته بندی ترکیب رنگ ها عموماً با ترکیب شدن و تلفیق شدن رنگ ها در کنار یک دیگر رنگ های مکمل، رنگ های مشابه، رنگ های چهار گانه، رنگ های سه گانه، رنگ های دو گانه مکمل، تک رنگ و رنگ متضاد به دست می آید. به کارگیری تک رنگ با تم رنگی طوسی همراه با رنگ گرم نارنجی یک ایده مناسب برای دکوراسیون های شما با فضا سازی گرم و صمیمی به شمار می آید.

 تأثیر رنگ گرم در زندگی ایرانی ها

رنگ گرم یکی از پارامترهای اصلی دکوراسیون های داخلی ایرانی ها به شمار می آید. این مهم را شما به وضوح می توانید در پوشش و سبک معماری منازل ایرانی می توان مشاهده کرد. از همین رو کار دکوراتور ها در این راستا قدری دشوار است زیرا چشم هوشمند یک ایرانی به این تنالیته رنگی به خوبی آشنای است.

اگر می خواهید قدری در ایده پردازی های خود جسور باشید به شما توصیه می کنیم از ترکیب رنگ ها ترس واهمه نداشته باشید. با شناخت چرخه رنگی و استفاده از یک رنگ صد در صد متضاد در تصویر سازی قاب دکوراسیون داخلی خود سبب چشم گیر شدن ایده پردازی های خود شوید.

رنگ ها به دو دسته رنگ های اصلی (قرمز، آبی و زرد) رنگ های فرعی نارنجی، بنفش و سبزدسته بندی می شوند. زمانی که شما سه عنصر اصلی را داشته باشید سایر رنگ ها به راحتی برای شما حاصل می شوند. ترکیب رنگ قرمز و آبی رنگ بنفش را حاصل می کند. از ترکیب رنگ زرد و آبی رنگ سبز حاصل می شود و در نهایت زرد و قرمز رنگ نارنجی را به شما می دهد.
دکوراسیون صمیمی تر با تم رنگی گرم

نقش رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی

رنگ های گرم را به راحتی با ترکیب را رنگ های سرد برای ایده پردازی های خود می توانید مورد استفاده قرار دهید. چهار عنصر اصلی که در دکوراسیون داخلی منزل با ترکیب رنگ ها به دکوراسیون داخلی منزل شما منجر می شوند عبارتند از مبلمان، میز غذا خوری، پرده و فرش که اصلی ترین پارامترهای انتخابی شما هستند. پس به خوبی به تم های رنگی آن توجه داشته باشید.

اگر مبل های شما تم رنگی سرد دارند به جنگ با این سردی بروید و این اصل را با کم ترین هزینه و ساده ترین پارامترها به انجام برسانید. شما می توانید برای مبل های خاکستری خود از کوسن های با رنگ قرمز، نارنجی و یا ترکیب آن ها که طرح های سنتی دارد بهره بگیرید. رنگ های اصیل ایرانی را با طرح ها و نقش و نگارهای سنتی در فضای داخلی منزل خود استفاده کنید تا فضای منزل شما گرم تر جلوه دهد.

استفاده کردن از پارکت های چوبی به جای سنگ فرش و بهره گیری از گلیم و جاجیم به جای فرش های ابریشمی سبب گرم تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی منزل شما می شود. مبل ها و میز نهار خوری را با فاصله کمتری از هم چیدمان کنید تا فضا گرم تر و صمیمی تر به نمایش گذاشته شود.

دست به کار شوید و با استفاده از هنر خود و ترکیب رنگ ها در کنار یک دیگر پرده ای رنگارنگ با تم های رنگی گرم برای فضای داخلی منزل خود فراهم سازید. این را به یاد داشته باشید که نور پردازی سقفی با رنگ نارنجی و قرمز نیز بی تأثیر نیست؛ اما از رنگ قرمز برای اتاق خواب کمتر استفاده شود بهتر است زیرا هیجانات شما را بیدار می کند و خواب شما را به هم می ریزید.

رنگ های گرم آدرنالین خون شما را بالا می برند

رنگ های گرم سبب می شوند شما فشار خونی تنظیم شده و اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید. عموماً این قبیل رنگ ها برای فصل زمستان توصیه می شود تا جذب انرژی در فضای سرد منزل بیشتر نمود پیدا کند. شما می توانید با بهره گیری از وسایل سنتی قدیمی این مهم را ساده تر در بخشی از فضای منزل به تصویر بکشید.

ایده پردازی برای دیوار پوش های منزل خود را با استفاده از رنگ های گرم به انجام برسانید و رنگ های ملایم تر را به عنوان یک نور پردازی در فضا مورد استفاده قرار دهید. اگر فضای گرم و صمیمی مد نظر شما است شبیه خانه های شمالی فضای داخلی منزل را با رنگ های که گرمای بیشتری دارند پوشش دهید. این مهم می تواند یک کاغذ دیواری مشکی با ترکیب رنگ طلایی برای لوکس تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی منزل شما باشد.

شناخت رنگ ها و هنر دکوراتیو دو فنی است که در زمان دیزاین منزل به شما کمک می کند. به عنوان مثال اگر مبل های شما با تم رنگی طوسی تهیه شده است و نمی خواهید با خرید مبل جدید بار مالی خانواده را بیشتر کنید به شما توصیه می کنیم از کوسن، پاف جلو مبلی و شال مبل های که تم رنگی گرم دارند برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. تضاد بین رنگ ها سبب ایجاد تفاوت در دکوراسیون داخلی منزل شما می شود.

رنگ های گرم برای ایده پردازی های کلاسیک

رنگ های گرم یکی از تأثیر گذار ترین رنگ های هستند که از گذشته تا کنون در ذهن ما نقش بسته اند و این مهم تنها به دلیل خاطرات کودکی ما است که برای ما جلوه زیبا تری این روزها پیدا کرده است. آجر نماهای که تم رنگی نارنجی داشت، طاقچه های که با ترمه های سرخ رنگ دیزاین می شدند و فرش های لاکی رنگ در کنار مبلمان چوبی کلاسیک تنها دلایل گرم بودن و صمیمی تر بودن فضای خانه های مادربزرگ های ما بودند.

امری که این روزها بسیار از آن فاصله گرفته ایم و با برگشتن آن به زندگی روزمره ما شاید قدری آرامش نیز به ما برگردد این مهم است. باید از ترکیب رنگ های گرم برای رسیدن به یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی استفاده کرد تا فضا سازی به گرم تر شدن و صمیمی تر شدن دکوراسیون داخلی قدری دامن بزند.

برای این مهم شما می توانید از اصلی ترین پارامتری که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد با تم رنگی نارنجی استفاده کنید. بدون شک هدف ما مبلمان نارنجی است که با چوب های راش یا گردو منبت کاری شده اند. در ادامه استفاده کردن از یک کف پوش که با فرش قرمز لاکی به شما توصیه می شود در این راه شما را یاری می رساند.

می توانید از پرده های نارنجی با ترکیب رنگ طوسی استفاده کنید تا بیش از حد فضای داخلی منزل شما حول محور سه رنگ اصلی گرم نچرخد. فضا را با استفاده از وسایل چوبی ایده پردازی کنید که این مهم تأثیر گذار ترین روش برای دکوراسیون کردن فضا با استفاده از رنگ های گرم به شمار می آید.

مقاله پیش رو تنها به منظور شناخت بیشتر رنگ های گرم و بهره گیری از آن ها برای اصلی ترین عناصر دکوراسیون داخلی بود. امید است اطاعات ارائه شده شما عزیزان را به جهت رسیدن به یک دکوراسیون ایده ال و شیک یاری رسانده باشد و شما بتوانید در تمام فصل های سال بدون بهره گیری از یک طراح دکوراسیون داخلی به این هنر زیبا دست پیدا کنید. گرم تر شدن و صمیمی تر شدن فضای داخلی با استفاده از شناخت رنگ ها و بهره گیری از تنالیته رنگی گرم در دکوراسیون داخلی امری بسیار ساده است.

منبع: چوبکده

مطالب مرتبط