مبلمان براساس متراژ منزل

نحوه‌ی انتخاب مبلمان براساس متراژ منزل

مبلمان براساس متراژ منزل

مبلمان براساس متراژ منزل

مبلمان را باید بر اساس فضای که در منزل در اختیار دارید مورد استفاده قرار دهید. پیش از آنکه با نحوه چیدمان مبلمان آشنا شوید نیاز است شما را با انواع مبلمانی که این روزها در بازار مبل یافت می شود قدری آشنا کنیم.

در کشور ما سه سبک مبل به وفور یافت می شود و تنها بهره گیری از تم های رنگی متفاوت در کنار ایده پردازی های متفاوت تر سبب شده است که شما تصور کنید چندین هزار سبک مبلمان وجود دارد. باید به شما بگویم سه سبک مدرن، کلاسیک و سلطنتی که با عنوان های اسپرت، استیل و نیمه استیل نیز شناخته می شوند از سه سبک اصلی مبلمان در بازار مبل به شمار می آیند.

در قدم اول پیش از آنکه به متراژ داخلی منزل خود توجه داشته باشید باید به این مهم دقت کنید که چه سبک و چه تم رنگی ایده ال و مد نظر شما است و سپس بر اساس فضای داخلی که در منزل در اختیار دارید دست به انتخاب بزنید. بر فرض شاید شما تمایل داشته باشید که آپارتمان نقلی را با استفاده از مبلمان سلطنتی دیزاین کنید از آنجایی که سقف خانه های آپارتمانی قدری به نسبت خانه های ویلایی کوتاه تر است استفاده کردن از این قبیل مبلمان سبب می شود فضای منزل شما بسیار کوچک تر از قبل جلوه دهد، اما اگر انتخاب شما این سبک است،

اصلاً نگران نباشید زیرا به جای خرید یک سرویس هفت نفره به شما استفاده از یک نیم ست را توصیه می کنیم. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون باید و نبایدهای که در راستای خرید مبلمان بر اساس متراژ داخلی منزل نیاز است مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر دغدغه دکوراسیون کردن فضاهای کوچک منزل دغدغه این روزهای شما به شمار می آید اصلاً نگران نباشید با ما همراه باشید تا کاربردی ترین راهکارها را پیش پای شما بگذاریم.

دیزاین اتاق نشیمن با استفاده از مبلمان

مبلمان و کاربرد آن در اتاق نشیمن بر هیچ کسی پوشیده نیست. حال دیگر تفاوت نمی کند که فضای داخلی اتاق نشیمن شما بزرگ است یا خیلی نقلی کوچک در هر دو صورت نیاز است از مبل راحتی برای استراحت در این فضا کمک گرفته شود. بر همین اساس به شما توصیه می کنیم برای اتاق نشیمن نقلی و کوچک از یک کاناپه دو نفره یا سه نفره استفاده کنید و سپس با استفاده از بالشتک های که شبیه به پاف جلو مبلی طراحی شده اند اما پایه ای برای آن ها استفاده نشده است برای فضای روبروی تلویزیون کار دیزاین را ادامه دهید.

راهکار دیگر دو صندلی تکی و یک کاناپه دو نفره است که یک نیم ست زیبا را برای شما فراهم می سازد. پاف ها نقش به سزای برای استفاده از آن ها به جای صندلی ایفا می کنند. اگر فضا بسیار تنگ و دست و پا گیر می شود و حتی قابلیت استفاده از کاناپه نیز برای شما فراهم نیست با دو مبل تکی و دو پاف می توانید یک سرویس مبل زیبا برای خود طراحی کنید.

در نقطه مقابل اگر می خواهید فضاهای بزرگ خانه های ویلایی شما خیلی خالی جلوه نکند و پول زیادی برای خرید چند دست مبلمان راحتی ندارید به شما توصیه می کنیم با فاصله بیشتری کار چیدمان مبلمان خود را به انجام برسانید. از سوی دیگر نیازی به خرید دو سرویس مبل نیست شما با خرید یک سرویس مبل هفت نفره و چند صندلی مهمان و چند پاف صندلی شکل می توانید کار دیزاین کردن فضاهای بزرگ را نیز به انجام برسانید.
مبلمان براساس متراژ منزل

نقش مبلمان ال در دکوراسیون داخلی چیست؟

مبلمان ال یکی از ایده ال ترین انتخاب ها برای هر متراژی در منزل شما به شمار می آیند. اگر خانه ویلایی خیلی بزرگی دارید و برای خرید مبل همیشه دچار مشکل هستید و یا اگر در منزل شما فضای بسیار محدودی در اختیارتان قرار داده شده است اصلاً نگران نباشید. شما با استفاده از مبل های ال هجده نفره به راحتی می توانید بخش بسیار زیادی از فضای داخلی خانه ویلایی خود را دیزاین کنید و فضای اطراف آن را با گل های طبیعی، صندلی های تکی و تاپ های ریلکس با متفاوت ترین ایده پردازی ها دیزاین کنید.

از سوی دیگر با استفاده از مبل های ال که برخی از آن ها قابلیت تخت خواب شدن را نیز دارا هستند می توانید فضای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود را دیزاین کنید. این مبلمان را می توانید کوچک تر و با کاربرد بیشتر انتخاب کنید. بر فرض از مدلی از مبل های ال استفاده کنید که میز پذیرایی، صندلی جک دار و باکس های مخفی را نیز دارا باشند.

زمانی که میز پذیرایی همراه با خود مبل ال تعبیه و ساخته می شود نیاز شما به میز فاکتور گرفته می شود و همین امر به کم تر اشغال شدن فضای داخلی منزل شما کمک می کند. از سوی دیگر جک دار بودن قسمت ال مبل ال سبب می شود شما وسایل اضافه خود را به راحتی جایگذاری کنید. در نهایت مبل الی که دارای باکس های مخفی یا باکش های آشکار هست فضا برای دیزاین کردن آن بخش از منزل را بدون نیاز به میز دکوری برای شما به انجام می رساند.
مبلمان براساس متراژ منزل

مبلمان و نقش آن ها در دکوراسیون اتاق نشیمن

مبلمان را علاوه بر اتاق پذیرایی برای اتاق های کار و اتاق خواب خود می توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر اتاق خواب شما فضای زیادی ندارد اما بهره گیری از یک مبل راحتی نیاز به شمار می آید اصلاً نگران نباشید. شما به جای استفاده از میز توالت می توانید از شلف های دیواری و آینه های دیوار کوب استفاده کنید و با حذف یک میز کنار تختی و نزدیک تر کردن تخت خواب به دیوار از یک مبل راحتی استفاده کنید و با یک پاف جلو مبلی کار دیزاین اتاق خواب کوچک خود را خاص تر از گذشته دنبال کنید.

حال اگر اتاق خواب شما متراژ بالایی دارد و شما با چیدمان میز توالت، کمد و درآور باز هم جای خالی بسیار در اختیار دارید اصلاً نگران نباشید. دو مبل تکی به همراه یک میز پذیرایی فانتزی و کوچک فرایند دیزاین کردن این بخش از منزل شما را به راحتی به انجام می رساند. بهتر است این ایده پردازی را در قسمت انتهای تخت خواب خود به انجام برسانید که جایگذاری کردن پاف جلو مبلی فاکتور گرفته شود. استفاده از مبل راحتی درست روبروی میز توالت یا شلف دیواری خود ایده ای مدرن و زیبا به شمار می آید که سبب لوکس تر جلوه دادن اتاق خواب شما می شود.

چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی

مبلمان خود را در اتاق پذیرایی با خاص ترین ایده پردازی ها به تصویر بکشید. اگر اتاق پذیرایی شما مستطیلی شکل است نیاز نیست با روش خطی کار دیزاین کردن آن را به انجام برسانید. شما به راحتی می توانید این سبک از طراحی را متفاوت تر از گذشته دنبال کنید. دو مبل تکی با یک تم رنگی متفاوت را برای انتهای سالن خود مد نظر قرار دهید سپس با استفاده از یک کاناپه سه نفر مجاورت با مبل های تکی را دکور کنید بهتر است تم رنگی کاناپه نیز متفاوت باشد.

برای این بخش یک فرش که رنگی کاملا متضاد به مبلمان داشته باشد را انتخاب کنید و سپس از یک پارتیشن برای جدا سازی این بخش از بخش دیگر کمک بگیرید. در فضای دوم به راحتی می توانید میز غذا خوری خود را قرار دهید و از یک فضا به دو منظور با کمترین هزینه بهره بگیرید. برای اتاق پذیرایی های کوچک نیز توصیه ما به شما بهره گیری از مبلمان ساده با تم های رنگی یک دست است؛

زیرا مبل های که دارای دست و تاج منبت کاری شده هستند و یا مبل های که تم های رنگی دارند و از کوسن های رنگا رنگ برای دیزاین کردن آن ها استفاده شده است سبب می شود اتاق شما به شدت به هم ریخته و شلوغ جلوه کند.

دیزاین منزل با مبلمان در یک نگاه

مبلمان به صورت هفت نفره، نه نفره و دوازده نفره در بازار یافت می شود. در برخی موارد شما بر اساس متراژ منزل خود می توانید از مبلمان به صورت نیم ست نیز استفاده کنید. این مهم تنها زمانی توصیه می شود که فضا به اندازه کافی در اختیار شما نیست در غیر این صورت کمترین گزینه انتخابی شما باید یک مبل هفته نفره باشد.

برای چیدمان آن ها نیاز است از میز پذیرایی نیز استفاده شود که این مهم نیز رابطه مستقیم با متراژ داخلی منزل شما دارد. اگر فضا خیلی بزرگ است بهتر است با فاصله در لابه لای مبلمان میزهای پذیرایی قرارداده شود؛ اما اگر فضا بسیار کم است باید از میز های پله ای استفاده شود تا در صورت عدم نیاز جایگذاری و جمع کردن آن از داخل منزل کار ساده ای باشد.

تم های رنگی، سبک انتخابی برای مبلمان و تعداد صندلی و میز های پذیرایی از جمله عواملی است که رابطه مستقیم با فضای داخلی منزل شما دارد. شما با یک برآورد کلی می توانید به راحتی دست به یک انتخاب ایده ال بزنید. امید است مطالب ارائه شده به جهت رسیدن به یک دکوراسیون ایده ال شما عزیزان را یاری رسانده باشد.

منبع: چوبکده ایرانیان

مطالب مرتبط