ساخت قاب مبل

نکاتی پیرامون قاب در ساخت مبل

 ساخت قاب مبل

ساخت قاب مبل

چگونه می توانید بفهمید که یک مبل جدید ساخته شده است که دوام بیاورد یا فقط برای چند سال استفاده است؟ اول اینکه، مهم است که بدانید مبل، صندلی عشق، صندلی یا مبل راحتی برای نسل ها در خانواده شما می تواند دوام بیاورد. همه چیز به مواد استفاده شده و کیفیت ساخت بستگی دارد. بیشتر عناصر ساخت مبل برای مصرف کننده قابل مشاهده نیستند، اما می توانند تفاوتی را ایجاد نمایند بین قطعه ای که چند سال دوام خواهد داشت و قطعه ای که می توانید با افتخار به ارث بگذارید.

 هر کارخانه ای می تواند چوب های ارزان، تخته های خرده چوب، مقوا و روکش ها را با انبوهی از چسب سرِ هم کند و هنگامی که اولین بار آن را امتحان می کنید، این مبل سبک ممکن است به اندازه کافی محکم به نظر بیاید. اما با کاربرد آن، افتادگی و صدای جیر جیر ایجاد می شود و در بعضی موارد حتی کل قاب یک لرزش ناخواسته ایجاد می کند.

 بهترین چوب برای قاب های مبل

همانطور که استخوان های شما بدن شما را نگه می دارد، یک قاب مبل از کل ساخت و ساز پشتیبانی می کند و به علاوه از وزن تمام افرادی که برای سالها استفاده روی آن می نشینند، بازی می کنند یا استراحت می کنند. بهترین و محکم ترین چوب، چوب جنگلی است که به صورت منطقه ای کاشت و برداشت می شود. چوب سخت کوره ای، قابل اطمینان ترین انتخاب برای قاب و پایه های با دوام مبل است.

اتصالات مبل بادوام ساخته شده

استانداردهای سنتی امروزه برای اکثر مبل ها و کاناپه هایی که با نسبت منگنه های بیشتری نسبت به نجاری های واقعی ساخته شده اند، تقریباً دیده نمی شود. اما اگر می خواهید اتصال برقرار شود، هیچ چیز با اتصالات سنتی موریس و تنون که 7000 سال است از آن استفاده می شود، برابری نمی کند. ساده، مستحکم و بسیار قابل اتکا، که نه تنها توسط نجارهای ماهر، بلکه از نظر آهنگران و سنگ تراشان نیز مورد اعتماد است.

یک مبل با کیفیت بالا، کمتر به منگنه و بیشتر به نازک کاری های قدیمی اعتماد خواهد کرد. پارچه جوت (کنف هندی) قوی و طبیعی، باعث افزایش انسجام و عملکرد قاب ها می شود.

نکته ای درباره چسب مبلمان

چسب در ساخت مبلمان مدرن بسیار زیاد کاربرد دارد. برای تولیدکنندگان ارزان و سریع است، اما اتکای زیاد به آن یا در بسیاری از موارد، استاندارد پایینی برای دوام طولانی مدت ایجاد می کند. مهمتر از همه اینکه، چسب ها و چسب های با فرمالدئید بالا یکی از بزرگترین منابع گاز زدایی از مبلمان به شمار می روند و برای بدن شما سمی هستند. در صورت نیاز به چسب، امولسیون حاوی مواد آلی فرار و بر پایه آب، با بخارات گاز زدا، سلامتی شما را به خطر نمی اندازد.

مطالب مرتبط