بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی

راهنمای بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی

بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی

بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی

زمان اثاث‌کشی خانه‌تان فرا رسیده است؟ آیا می‌دانستید وسایل بزرگ هنگام اثاث‌کشی بیشترین خط و خش و ضربه را می‌خورند، چرا که اغلب بسته‌بندی آنها را بلد نیستیم یا وقت انجام آن را در لحظات پایانی اسباب‌کشی نداریم؟

یکی از چالش‌‌برانگیزترین، وقت‌گیرترین و سخت‌ترین امور در اسباب‌کشی، بسته‌بندی مبلمان و وسایل بزرگ خانه است. ممکن است برای بسته‌بندی کتاب، قاب عکس‌ها یا وسایل الکترونیکی به راحتی کارتن‌های مدنظر خود را پیدا کنید، اما وسایل چوبی و مبلمان را نمی‌توان داخل هیچ کارتن معمولی‌ای قرار داد! پس تکنیک‌های بسته‌بندی دیگر وسایل برای بسته‌بندی مبل برای اثاث‌کشی به کار نخواهد آمد. این راهنما را برای بسته‌بندی و جابه‌جایی اصولی مبلمان در زمان اسباب‌کشی بخوانید.

اقدامات لازم پیش از بسته‌بندی مبلمان برای اثاث‌کشی

اگر شما نیز مستاصل هستید که چگونه بسته‌بندی مبل برای اثاث‌کشی خود را انجام دهید، مراحل زیر را انجام دهید.

نوشتن یک برنامه برای بسته‌بندی مبلمان

اگر می‌خواهید مبلمان و وسایل چوبی بزرگ خود را بدون دردسر جابجا کنید، برای این جابجایی برنامه بچینید. تعداد مبلمان، میزان فرسوگی و ابعاد آنها را یادداشت کنید و بنویسید که برای هر کدام از آنها به چه میزان سلفون، فوم یا موارد دیگر جهت بسته‌بندی نیاز دارید.

یک نقشه از خانه جدید خود تهیه کنید تا فضای موجود و چیدمان مبلمان خود را با آن تطبیق دهید و دریابید که اگر مبلمان قدیمی شما با طراحی داخلی خانه جدید مطابقت و ارزش انتقال ندارد، آن را به مکان جدید نبرید.

اگر احساس کردید مبلمان شما کثیف است و نیاز به شستشو دارد، پیش از اسباب‌کشی این کار را انجام دهید.

اندازه‌گیری مبلمان برای جابجایی

از عرض، عمق، طول و ارتفاع مبلمان خود اندازه دقیق بگیرید تا متوجه شوید برای جابجا کردن و عبور دادن آن‌ها از میان درب‌های خانه جدید به چه میزان فضا احتیاج دارید. فراموش نکنید قطعات بیرون زده و پایه‌ها را نیز در نظر بگیرید و همزمان ورودی، راه پله‌ها، درهای خانه جدید و ارتفاع آنها را در نظر بگیرید.

جداسازی قطعات مبلمان

درست است که نمی‌توان همه قطعات مبل و وسایل چوبی را جدا کرد، اما در مورد لوازمی چون تخت‌خواب که می‌توان این کار را انجام داد، بهتر است این کار را حتما بکنید.

میزعسلی‌ها را جداگانه بسته‌بندی کنید و آینه میز توالت را در صورت امکانِ جدا شدن، درآورید. همچنین دراور‌ها و کشوها را نیز جدا کنید تا حمل و نقل آسان‌تری داشته باشند. پیچ و مهره‌های آنها را داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و چسب بزنید تا هنگام سوار کردنِ مجدد، آن‌ها را گم نکنید.

تهیه لوازم و وسایل برای بسته‌بندی مبلمان

اگر می‌خواهید خودتان بسته‌بندی مبلمان را به عهده بگیرید، بهتر است لیستی از اقلامی که برای این کار لازم دارید، تهیه کنید. شما حتما به ورقه‌های مقوایی موج‌دار، ورقه‌های حباب‌دار، چسب پهن، نایلون بسته‌‌بندی مبلمان، نوارکشی، کیسه‌های پلاستیکی، پتوی نازک، روکش مبل و تشک جهت حفاظت از وسایل احتیاج دارید.

تماس با شرکت‌های خدماتی متخصص اسباب‌کشی

اما اگر می‌خواهید فرآیند بسته‌بندی مبلمان و دیگر لوازم خود را به شرکت‌های خدماتی  بسپارید، با آنها تماس بگیرید و هماهنگ کنید.

به یاد داشته باشید جابجایی مبلمان در حجم وسیع توسط خودتان کاری دشوار و خطرناک است. اگر می‌خواهید قطعات مبلمان شما به درستی بسته‌بندی شده و جابجا شود، می‌توانید از شرکت‌های خدماتی متخصص این کار کمک بگیرید. اگر در اسباب‌کشی‌های قبلی مبلمان شما آسیب دیده است نیز آن را تعمیر کنید.

مطالب مرتبط