مبلمان باغ

مبلمان باغ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مبلمان باغ

مبلمان باغ

مبلمان باغ ، همان طور که از نامش پیداست، نوعی مبلمان است که برای فضای باز طراحی شده است و از موادی ساخته می‌شود که مقاومت لازم در برابر رطوبت و نور و شرایط جوی فضای بیرون داشته باشد. مبلمان باغی را از فلزاتی ضدزنگ مانند آلومینیوم یا فلزاتی که با رنگ مقاوم شده‌اند، می‌سازند. جنس مبلمان باغی از چوب و پلاستیک هم می‌تواند باشد.

نام دیگر مبلمان باغی، مبلمان پاسیو یا مبلمان فضای باز است. مبلمان باغی، فلزی معمولا از آلومینیوم یا آهن ساخته می‌شود. با رنگ الکترواستاتیک پوشش داده می‌شود که در برابر شرایط جوی و رطوبت مقاوم باشد.

انواع مبلمان باغ:

مبلمان باغ در انواع گوناگونی طراحی می‌شوند که هریک کاربرد خود را دارد و برای محیط‌های خاص کارایی دارد. انواع مبلمان فضای باز عبارتند از مبلمان باغی، مبلمان ویلایی، مبلمان مختص به تراس و بالکن و … را شامل می‌شود.

برخی از این مبلمان معمولا به صورت ست‌های شش نفره به همراه میز هم طرح خود به همراه شیشه و تشک صندلی‌ها برای فروش در نظر گرفته می‌شوند.

مبلمان فضای باز چه تفاوتی با مبلمان های داخلی دارد؟

مبلمان باغ یا صندلی باغی به مبلمانی گفته می شود که به صورت اختصاصی برای استفاده در فضای باز طراحی شده است. به عبارت دیگر مبل های فضای باز با توجه به شرایط فضاهای خارجی از نظر تکنیک،ساخت و مواد به کار رفته کاملا متفاوت از مبلمان داخلی می باشد.

این تفاوت هم در طراحی و هم در نوع مواد به کار رفته برای ساخت به چشم میخورد. متریال های قابل استفاده در این مبلمان باید در برابر رطوبت ، بارش باران ، برف و نیز تابش آفتاب و شرایط محیطی کاملا مقاوم بوده و از دوام ماندگاری بالایی برخوردار است.

مبلمان باغ و محبوبیت آن:

مبلمان باغ و صندلی چوبی تاریخچه ی بسیار کهنی دارد. در گذشته بیشتر مبلمان ها و میز و صندلی ها چوبی بوده و محبوبیت زیادی بین مردم داشته است. امروزه طراحی های این دسته از محصولات متفاوت گشته و مطابق بانیاز امروزه تهیه می گردد .

مبلمان و صندلی چوبی مناسب برای کنار استخر و ساحل می باشد. همچنین ویلا و کلبه هایی که دکوراسیون آن ها با چوب انجام شده می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب این دسته از میز و صندلی میباشد. امروزه از چوب فناوری شده در ساخت مبلمان باغ استفاده میگردد که در مقابل رطوبت و نور خورشید بسیار مقاوم بوده و دچار پوسیدگی نمی شود.

و هیچ گونه مشکلی مانند باد کردن، خشک شدگی و ترک خوردن و تغییر رنگ نخواهند داشت . این میز و صندلی کاملا مناسب محیط های باغی و ویلایی می باشد. همچنین سایز این محصول برای استفاده در تراس منزل هم مناسب می باشد. رنگ بندی متنوع این میز و صندلی انتخاب شما را راحت می نماید.و می توانید با رنگ های متفاوتی از دکوراسیون آن را هماهنگ نمایید.

مبلمان کلاسیک در طراحی دکوراسیون ویلا:

انتخاب مبلمان باغ کلاسیک برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای، ایده‌های بسیار متنوع و جذابی را ارائه می‌دهند. اگر انواع مبلمان باغ با مدل و طرح کلاسیک را برای طراحی داخلی ویلا استفاده کنید . نمای دکوراسیون بیشتر شبیه روستاهای فرانسه دیده می‌شود!

خانه‌ای در نزدیکی یک مزرعه که سبک دکوراسیون را در دنیای صنعتی امروزه تلفیقی از دکوراسیون غربی و روستایی جلوه می‌دهد. شاید تا کنون با دکوراسیون داخلی خانه‌های روستایی و ویلاها که در مزرعه‌ها قرار دارند از نزدیک برخورد داشته‌اید.

مبلمان کلاسیک راحتی با قاب چوبی:

یکی از ساده‌ترین و زیباترین مبلمان کلاسیک، مبلمانی است که از نظر شکل ظاهری به مبلمان‌ راحتی شباهت دارد، اما قاب یا فریم مبلمان از چوب ساخته شده است. این مدل مبلمان، یک طرح روستایی و سنتی را در دکوراسیون داخلی ویلا به وجود می‌آورد. بر روی این مدل از مبلمان می توانید بالشتک‌ها و کوسن‌های تهیه شده از بهترین چرم یا بهترین پارچه استفاده کنید. شکل ظاهری کوسن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و رنگ آن مطابق با سلیقه خانواده و هماهنگ با رنگ مبلمان انتخاب می‌شود.

منبع: رادیمان

مطالب مرتبط