سبک کاناپه منزلتان درباره شما چه می گوید؟

سبک کاناپه منزل

سبک کاناپه منزلتان درباره شما چه می گوید؟سبک کاناپه منزلتان درباره شما چه می گوید؟

سبک کاناپه منزلتان درباره شما چه می گوید؟

دکوراسیون باید طوری باشد که نشانی از شخصیت شما داشته باشد. هر آنچه که در منزلمان استفاده می‌ کنیم نشان دهند‌ه‌ علایق و سلایق و روحیات ماست. کاناپه نیز یکی از مهمترین عناصر در فضای اتاق‌ نشیمن و به‌ طبع دکوراسیون داخلی هر خانه‌ ایست. انواع مختلفی از کاناپه‌ ها وجود دارد که ممکن است انتخاب را برای ما سخت کنند. اگر بخواهیم بهترین آنها را برای فضای اتاق نشیمنمان در نظر بگیریم بهتر است بدانیم که هر یک چه حرفی درباره‌ ما برای گفتن دارند. هر کاناپه با سبک خاصی از دکوراسیون هماهنگی دارد. پس بهتر است که هنگام انتخاب آن درباره‌ سبک‌ های دکوراسیون داخلی و آنچه که بیشتر با سلیقه‌ ما هماهنگ است نیز اطلاعاتی داشته باشیم. در مطلب درباره‌ آنچه سبک کاناپه اتاق نشیمنتان از شما می‌ گوید صحبت خواهیم کرد.

کاناپه‌ سبک Mid-century

سبک mid-century گذری‌ است از دوران کلاسیک به‌ سمت جهانی مدرن‌ تر. در این سبک به سادگی ظاهر و کاربردی‌ تر بودن عناصر توجه فراوانی می‌ شود. به‌ همین دلیل کاناپه‌ هایی که با این سبک هماهنگی دارند نیز از همین قوانین پیروی می‌ کنند. اگر شما جزء آن دسته از آدم‌ هایی هستید که به کاناپه‌ های سبک Mid-century علاقه‌ دارند درواقع به‌ اطرافیانتان این پیام را می‌ رسانید که شما طرفدار یک زندگی مدرن و راحت هستید در حالیکه هنوز هم به نظم و ترتیب یک فضای کلاسیک و این‌ که هر عنصر تنها برای یک کار ساخته شده‌است اهمیت می‌ دهید. همچنین زیبایی ظاهر نیز برای شما مهم است. استفاده از چنین کاناپه‌ هایی در دنیای امروز ممکن است به‌عنوان یک ریسک پذیرفته شود. اگر چنین کاناپه‌ ای را در فضای اتاق نشیمنتان قرار می‌ دهید پس شما آدم ریسک پذیری هستید و بیش از مد به آنچه که روح شما را خطاب می‌کند توجه می‌ کنید.

کاناپه‌ ال ‌شکل

همه‌ ما می‌ دانیم که این نوع کاناپه‌ ها احساس راحتی بسیاری را به کسی که وارد خانه می‌ شود القا می‌ کنند. به‌ همین دلیل اگر شما هم هنگام دکور کردن منزلتان به سمت مبل‌ های ال‌ شکل می‌روید فردی هستید که اهمیت فراوانی به راحتی می‌ دهید. شما از آن‌ دسته افرادی هستید که همه دوست دارند در خانه‌ تان وقت بگذارند. مهمانی‌ های خانوادگی همه در منزل شماست. دوستانتان ترجیح می‌ دهند که در خانه‌ شما جمع شوند. کاناپه‌ های ال شکل به‌ شما این اجازه را می‌ دهند که بتوانید به‌ راحتی برای داشتن آسایش بیشتر از آنها استفاده و از مهمان‌ هایتان پذیرایی کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید بعد از یک روز پر کار روی مبل لم بدهید و تلویزیون تماشا کنید و یا قصد معاشرت با آشنایانتان را داشته باشید این کاناپه‌ ها ظرفیت زیادی دارند و هم به‌ عنوان مبل و هم برای دراز کشیدن مناسب هستند.

کاناپه‌ سبک lawson

این کاناپه‌ ها بهترین گزینه‌ برای کسانی هستند که دلشان می‌ خواهد زمانشان را روی یک مبل نرم و راحت بگذارند. شما بیش از آن‌ که به بزرگی مبل و تعداد نفراتی که می‌ توانند روی آن بنشینند فکر کنید به‌ دنبال آن هستید که بتوانید از کاناپه‌ برای سپری کردن اوقاتی با کیفیت استفاده کنید. وقتی می‌ خواهید کتابی بخوانید این کاناپه‌ ها شما را در راه آسایشی که به‌ دنبالش هستید یاری می‌کنند. همچنین زمانی که می‌ خواهید از آنها استفاده‌ جدی‌ تری کنید به‌ طور مثال با جمعی دور هم بنشینید و گپ و بحثی داشته باشید می‌ توانند تبدیل به مبلمان شیکی شوند که در عین حال هیچکس را معذب نمی‌ کنند. این کاناپه‌ ها معمولا دسته‌ هایی دارند که نه زیادی بلند هستند و نه زیادی کوتاه. اگر شما زیاد اهل دراز کشیدن روی مبل نیستید همین دسته‌ ها باعث می‌ شوند که جایگاه راحتی برای قرار دادن دستتان داشته باشید و در نتیجه راحتی بیشتری در اختیارتان باشد. البته کاناپه‌های سبک lawson تنها با قرار دادن یک بالش می‌ توانند تبدیل به فضای راحتی برای استراحت ظهرگاهی و نظیر آن شوند.
سبک کاناپه منزلتان درباره شما چه می گوید؟

کاناپه‌ مدل Knole

خیلی‌ ها با دیدن این نوع کاناپه‌ ها با خودشان تصور می‌ کنند که دیگر هیچکس چنین مبل‌ هایی تهیه نمی‌ کند. آنها دوران این سبک طراحی را رو به پایان می‌ بینند. پس اگر شما نیز با دیدن تصویر چنین کاناپه‌ ای و یا تماشای آن پشت ویترین یک مغازه به‌ وجد می‌ آیید از آن دسته افرادی هستید که هنوز هم علاقه‌ ای به تداعی حس و حال قدیمی در فضای منزلشان دارند. احتمالا شما به عتیقه‌ ها توجه زیادی دارید و از جمع آوری آنها لذت می‌ برید. غالبا در منزل افرادی چون شما می‌ شود سینی‌ های مسی و نقره پیدا کرد و گلدان‌ هایی که از خانواده‌ تان به شما رسیده است نیز در گوشه و کنار خانه پیدا می‌ شود. هر کس که وارد منزل شما می‌ شود احساس می‌ کند که در این خانه عشق به گذشته و خاطرات لذت‌ بخش وجود دارد. پس اگر چنین شخصیتی دارید از تهیه‌ این سبک کاناپه‌ ها پرهیز نکنید. چرا که روح واقعی شما می‌ تواند در ظاهر آنها نمایان شود.

کاناپه‌ سبک انگلیسی

زمانی که وارد سالن نشیمن خانه‌ ای می‌ شویم و یک کاناپه به سبک انگلیسی در مقابلمان قرار می‌ گیرد اولین چیزی که می‌ توانیم درباره‌ صاحب خانه بفهمیم این است که او طر‌فدار یک دکوراسیون کلاسیک است. اگر به این کاناپه‌ ها علاقه دارید احتمالا در اوقات فراغتتان نیز ترجیح می‌ دهید به موسیقی‌ کلاسیک‌  گوش کنید. در عین حال که دوست ندارید همه‌ چیز به‌ نظر خیلی ساده و دور از تجمل برسد دلتان می‌ خواهد که فضای منزلتان زیاد هم رسمی و خشک نباشد. مبل‌ های انگلیسی در آن واحد هم بسیار راحت هستند و هم خیلی شیک و کلاسیک. مهمان‌ هایتان می‌ توانند در سالن نشیمن شما احساس کنند که در یک فضای بسیار مجلل حضور یافته‌ اند ولی در عین حال همه‌ چیز تا حدی صمیمانه به‌ نظر می‌ رسد. می‌ توانید با تهیه‌ چنین کاناپه‌ ای یک ظاهر شیک ولی راحت را در اختیار داشته باشید.

کاناپه‌ مدل slipper

این سبک از کاناپه زیبایی منحصر به‌ فردی دارد و ظاهری متفاوت را در اختیار شما قرار می‌ دهد. با انتخاب چنین کاناپه‌ ای نشان می‌ دهید که از تکرار آنچه چشم انسان در همه‌ جا می‌ بیند دوری می‌ کند و دلتان می‌ خواهد که خاص باشید. این کاناپه‌ ها بسیار راحت هستند. شما دوست دارید که دائما در منزلتان از افراد مختلف پذیرایی کنید و راحتی آنها برایتان مهم است. به‌غیر از این بیش از در اختیار داشتن یک فضای لوکس به آسایش آن توجه دارید. اما شما فردی نیستید که دلتان بخواهد افراد بیش‌ از اندازه در فضای شخصی‌ شما احساس صمیمیت کنند. این کاناپه‌ های بدون دسته به‌ شما این اجازه را می‌ دهند که هدفتان را پیش ببرید و در عین حال که فضایی پر از تفاوت، راحت و چشم‌ نواز را در اختیار دارید حد و اندازه‌ را نیز در محیط خانه‌ تان مشخص کنید.

کاناپه‌ مدرن

کاناپه‌ هایی که به سبک مدرن هستند معمولا زیاد راحت محسوب نمی‌ شوند. فردی که چنین سبک کاناپه ای را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می‌ کند کسی‌ است که ارائه‌ یک ظاهر خاص را به راحتی ترجیح می‌ دهد.

منبع: خوگر

مطالب مرتبط