دکوراسیون خانه در شب یلدا

خانه در شب یلدا

دکوراسیون خانه در شب یلدا

دکوراسیون خانه در شب یلدا

چیزی به شب یلدا نمانده است شبی که در آن افراد خانواده دور هم جمع می شوند تا در این بلندترین شب سال خوش بگذرانند و از روزهای خوش با هم سخن بگویند. البته در این آخرین سال قرن ۱۴ که همه افراد جهان با ویروس نابود کننده کووید – ۱۹ دست به گریبان هستند با اینکه دیگر از آن شب نشینی های گذشته خبری نیست اما شما می توانید برای شاد کردن دل خودتان هم که شده در این شب از دکوراسیون شب یلدا برای زیباسازی فضای خانه تان بهره ببرید. از تزئین میز غذاخوری گرفته تا دکوراسیون مربوط به سایر نقاط خانه مانند تزئین دیوار و در. در این مطلب قصد داریم تا اشاره ای به وسایل دکوراتیو مناسب این شب داشته باشیم تا کمی حال و هوای خانه را بیشتر یلدایی کنید.

درکوب های یلدایی برای شب یلدا

حتماً در فیلم ‌ها دیده‌ اید که مسیحیان در شب ‌های کریسمس به درهای منزل خود درکوب های مخصوص این شب را آویزان می ‌کنند و تزئینات را از همین نقطه آغاز می ‌کنند. چرا شما برای شب یلدا چنین کاری نکنید؟ درکوب هایی که برای شما در نظر گرفته ‌ایم بسیار جذاب ‌اند که به ‌راحتی درست می ‌شوند. لازم نیست که این درکوب ها لزوماً سنتی و سبز باشند بلکه با کمی خلاقیت می ‌توانید شکل ‌های مختلف و فوق ‌العاده زیبایی از آنها را به ‌وسیله میوه ‌ها بسازید.

درکوب به شکل تاج گل با میوه و برگ

میوه‌ محبوبی که در این شب حتماً در سبد میوه قرار می ‌گیرد انار است. برای تزئین درکوب هم پیشنهاد می ‌کنیم از انار استفاده کنید. برای این منظور باید یک حلقه‌ فومی که معمولا در گل ‌فروشی ها موجود است تهیه کنید سپس دور تا دور آن را به وسیله انار مصنوعی یا طبیعی، پرتقال و چیزهایی که مناسب این شب هستند تزئین کنید. برای این کار می ‌توانید از چسب حرارتی و یا سیم ‌های فلزی نازک استفاده کنید. ترکیب انار یا پرتقال با کاج در این حلقه‌ فومی درکوب فوق ‌العاده زیبایی می ‌سازد. علاوه بر میوه های ذکر شده شما می ‌توانید از ترکیبات دیگر مانند گل و حتی تنقلات و گیاهان سبز برای تهیه این درکوب استفاده کنید مثلا برای قسمت وسطی آن می ‌توانید از برگ لیمو، برگ درخت سرو و خار استفاده کنید. این نوع درکوب کاملاً یلدایی است. اگر چسب حرارتی در خانه ندارید نگران نباشید اگر از اجزای سنگین برای درکوب خود استفاده نکنید و به استفاده از گیاهان و گل های کوچک اکتفا کنید نخ و سوزن هم می تواند همان کار را برایتان بکند.

استفاده از شمع

علاوه بر میوه‌ آرایی شما می ‌توانید از تزئینات دیگری برای میز پذیرایی یا گوشه و کنار خانه خود استفاده کنید با استفاده از شمع برای تزئین فضای خانه در شب یلدا می توانید به این شب جلوه خاص و بیشتری ببخشید. برای مثال می ‌توانید یک ست شمع هندوانه ای خریداری کنید. این شمع‌ ها بسیار زیبا هستند و دانه ‌های هندوانه طبیعی کارشده در آن این شمع ‌ها را خاص و ویژه کرده است. حتی اگر شمع هایی با طرح انار و هندوانه در دسترس ندارید استفاده از شمع ساده به رنگ قرمز هم می تواند زیبایی فضای خانه را چند برابر کند.

یک میوه آرایی کوچک

حتماً می ‌دانید که یک عضو جدانشدنی از شب یلدا هندوانه است. برای اینکه رونقی به میز پذیراییتان بدهید می ‌توانید با یک روش ساده خودتان این میوه‌ خوشمزه و خوشرنگ را تزئین کنید. برای این کار ساده ‌ترین روش قالب زدن است. کاترهای مخصوص برش میوه را خریداری کنید آن ‌هم به هر شکلی که دوست دارید سپس هندوانه را به پهنای کاتر برش بزنید و به کمک این وسیله به آنها شکل دهید. حتی می ‌توانید با استفاده از سیخ ‌های نازک مخصوص غذا آنها را کنار هم قرار دهید و لا به ‌لای هندوانه از میوه‌ های دیگر استفاده کنید. درست همانند تصویر بالا.

سفال و سرامیک گرما بخش یلدای شما

برای اینکه حال و هوای یلدایی خانه را بیشتر کنید توصیه می ‌کنیم که کمی وسایل دکوراتیو به گوشه و کنار خانه ‌تان اضافه کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از ظروف سفالی است است. این ظروف حال و هوای سنتی خانه را چندین برابر می کنند و برخلاف تزئین غذا و میوه شما در طی سال می توانید همواره از آنها استفاده کنید.

از خاصیت دکوراتیو میوه ها به خصوص انار استفاده کنید

همه خانه به میز پذیرایی شما خلاصه نمی شود. می توانید یلدا را با تزئینات خاص به گوشه و کنار خانه بکشانید. روی جاکفشی، کنار میز تلویزیون، روی عسلی های کناری و یا کنار آباژور جاهایی هستند که خیلی به چشم می آیند. می توانید از چند انار استفاده کنید و با یک ظرف تزئینی که با ترکیب انار و برگ های خشک یا میوه های کاج درست کرده اید به این محل ها جلوه ببخشید. در واقع با این کار تم یلدا را به سراسر خانه می کشانید.

گل ها زیبایی فضا را دو چندان می کنند

اگر دقت کرده باشید انار، هندوانه و اکثر تزئینات شما به رنگ قرمز است. می توانید با استفاده از گل هایی به رنگ زرد به خصوص گل نرگس که مناسب فصل است و بوی خوش نیز می پراکند جلوه بیشتری به تزئینات خود ببخشید. این کار را امتحان کنید و معجزه آن را ببینید.

منبع: خوگر

مطالب مرتبط