نکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتی

صندلی راحتی

نکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتینکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتی

نکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتی

یک صندلی را به دلیل راحتی آن انتخاب می کنید. یافتن صندلی راحت شامل در نظر گرفتن قد، وزن، نحوه نشستن و مرکز ثقل شما است. برای راحتی، هر قسمت از صندلی باید کاملا متناسب با اندازه و شکل شما باشد.
نکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتی

نشیمن گاه صندلی

نشیمن گاه صندلی مهمترین ویژگی صندلی است، زیرا وزن شما را تحمل می کند. هنگام خرید صندلی، این عناصر را در نظر بگیرید:

  • احساس: صندلی باید در هنگام نشستن احساس نرمی بدهد اما در عین حال باید از استقامت محکمی برخوردار باشد. اگر صندلی بیش از حد فرو برود، باید برای بیرون آمدن از صندلی تلاش کنید. اگر خیلی سفت باشد، ممکن است بعد از مدت کوتاهی نشستن روی صندلی احساس ناراحتی کنید.
  • زاویه: رانهای شما باید عمود زمین باشند زیرا اگر زانوها به سمت بالا یا پایین باشند نمی توانید راحت باشید. به دنبال ارتفاع مناسب صندلی خود باشید. صندلی هایی را پیدا کنید که با فرم بدن شما مطابقت داشته باشد.
  • عمق: اگر قد بلندی دارید به دنبال صندلی با عمق بیشتر باشید که بتواند به راحتی طول پاهای شما را در خود جای دهد. اگر قد بلندی ندارید، یا درد زانو دارید، عمق کمتر خوب است. در حالت ایده آل، باید بتوانید کاملاً روی صندلی بنشینید و پایین صندلی ماهیچه های ساق پای شما را لمس کند، بدون اینکه فشار زیادی وارد شود.
  • عرض: اگر دوست دارید روی صندلی خود لم بدهید، صندلی عریض تری پیدا کنید.
    نکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتی

پشتی صندلی

پشتی های صندلی می تواند بلند یا پایین باشد، اما قسمت پشت آن بیشتر برای پشتیبانی از ستون فقرات در قسمت کمر وجود دارد. اگر روی صندلی خود مطالعه می کنید یا تلویزیون می بینید، ممکن است پشتی بلند نیز بخواهید که از پشت گردن حمایت کند. صندلی هایی که کمر کوتاه تر دارند، برای مکالمه مناسب هستند اما برای لم دادن خیر.

پشتی ها دو نوع اساسی دارد: آنهایی که دارای روکش محکم هستند یا  آنهایی که کوسن های شل دارند. شما می توانید هر کدام را که می پسندید، انتخاب نمایید، اما اگر به دنبال راحتی هستید، کوسن ها صندلی را کمی دنج تر می کنند. همچنین می توانید ترکیبی انتخاب کنید – صندلی با پشتی سفت و صندلی بالشتکی یا برعکس.

بالش های اضافی در پشت می توانند چندین عملکرد داشته باشند:

  • تکیه گاهی بیشتری ارائه دهد
  • صندلی را کم عمق تر کند
  • با ارائه رنگ یا الگوی اضافی فضای تزئینی فراهم کند

دسته ها

اینکه شما یک صندلی با دسته انتخاب می کنید یا نه کاملاً به اولویت شخصی بستگی دارد. این به نحوه نشستن شما و تعداد دفعات یا مدت زمان نشستن روی آن صندلی مربوط است. توانایی قرار دادن بازوها روی دسته ها باعث آرامش بهتر می شود، به خصوص اگر اغلب از صندلی استفاده می کنید.
نکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتی

دسته ها به سبک های مختلفی ارائه می شوند. آنها می توانند روکش دار یا سخت باشند. هنگام آزمایش صندلی، توجه کنید که دسته ها به طور طبیعی روی دسته مبل قرار گرفته باشند.
نکاتی برای انتخاب یک صندلی راحتی

کیفیت صندلی

کیفیت ساخت نه تنها مدت دوام صندلی بلکه میزان راحتی آن را نیز تعیین می کند. کیفیت به خصوص با گذشت زمان بر شکل ظاهری آن نیز تأثیر می گذارد. بهترین مشاوره: صندلی با بهترین کیفیت را که بودجه شما اجازه می دهد خریداری کنید. مخصوصاً به دنبال کیفیت اسکلت، تکیه گاه نشیمن و پر کننده مورد استفاده برای بالشتک ها باشید.

مطالب مرتبط