بهترین رنگ پارچه مبل

بهترین رنگ پارچه مبل چه رنگی است؟

بهترین رنگ پارچه مبلبهترین رنگ پارچه مبل

بهترین رنگ پارچه مبل

در این مقاله قصد داریم به بررسی رنگ پارچه مبل، روانشناسی رنگ ها و همچنین معرفی پرطرفدارترین رنگ ها در  بپردازیم ، اگر جزء افرادی هستید که قصد خرید مبل را دارید اما در مورد رنگ مبل هنوز به جمع بندی نرسیده اید این مقاله تا حدود زیادی میتواند به شما کمک کند .
یکی از مواردی که اهمیت زیادی در هنگام خرید مبل دارد و باید در این زمینه دقت زیادی انجام شود رنگ مبل است که میتواند تاثیر زیادی در روحیه افراد داشته باشد اما با وجود این اهمیت در انتخاب رنگ ، اغلب ،این مورد از سوی خریداران نادیده گرفته میشود و یا اهمیت کمی به آن داده میشود، پیشنهاد سایت بازار مبل ملایر به شما این است که در هنگام خرید مبل ،رنگ مبلمان به گونه ای انتخاب شود که با هر بار تغییر در دکوراسیون مجبور به تغییر رنگ مبل نباشیم .
در ادامه این مقاله به معرفی و تحلیل رنگ هایی میپردازیم که بیشترین استقبال را از سوی مشتریان داشته اند و همچنین این رنگ ها را از نظر روانشناسی مورد بررسی قرار خواهیم داد ، در ادامه همراه ما باشید .

اصول انتخاب رنگ برای پارچه مبل

انتخاب رنگ پارچه برای مبل مانند انتخاب خودِ مبل به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد. با این حال توصیه‌ها و اصولی برای انتخاب رنگ پارچه‌ مبل وجود دارد که ما در ادامه قصد داریم به آنها اشاره کنیم تا راحت‌تر بتوانید رنگ پارچه‌ی مبل محل زندگی‌تان را انتخاب کنید. در وهله‌ی اول اذعان کنیم که برای انتخاب رنگ پارچه‌ی مبلمان بهتر است که به موارد مختلفی مانند دیوارها، کفپوش‌ها و حتی رنگ چوب مبل نیز دقت کنید.

·انتخاب مدل‌های دو رنگ

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی که برای پارچه‌ی مبل در نظر گرفته می‌شود، استفاده از رنگ‌های ترکیبی و اصطلاحاً دو رنگ است. همچنین بیشترین رنگ‌هایی که برای پارچه‌ی مبل بکار می‌رود، رنگ‌های سیاه و سفید است که ترکیب منحصربفردی را ایجاد می‌کند. به طور کلی برای انتخاب پارچه‌های دو رنگ توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های هم‌خانواده استفاده کنید که حالت عادی رنگ مبل از بین نرود.

·دقت به رنگ دیوار یا کفپوش

یکی از مواردی که باید در انتخاب رنگ پارچه‌ی مبل رعایت کنید، دقت به رنگ‌های دیوار، کفپوش و مسائلی از این دست است. همانطور که می‌دانید بعضی از رنگ‌ها در کنار هم جلوه‌ی خوبی را به محیط نمی‌دهند لذا از استفاده همزمان آنها باید پرهیز کرد. از طرف دیگر انتخاب رنگ‌های یکسان برای مکان‌های مختلف منزل توصیه نمی‌شود، این کار سبب کرختی و ایجاد بی‌روحی در منزل خواهد شد.

·در نظر گرفتن موج رنگی پارچه مبل

بعضی از خانم‌های خانه با استفاده از رنگ‌ها، موج رنگی ایجاد می‌کنند. بعنوان مثال از رنگ‌های سال برای این منظور استفاده می‌شود. بکارگیری این روش برای رنگ پارچه مبل به این طریق است که با استفاده از چند رنگ حرکت بسیار جالبی توسط رنگ‌ها از روشن به تیره انجام خواهد شد که نگاه‌ها را به سمت خود خیره خواهد کرد. در نظر بگیرید که هر چه فضای منزل‌تان بزرگ‌تر باشد این روش به صورت جالب توجه‌تری انجام می‌شود.

·پرهیز از استفاده از یک رنگ

به طور کلی در هیچ جای منزل استفاده از تک رنگ توصیه نمی‌شود، خصوصاً برای پارچه مبل که انجام دادن آن می‌تواند دکوراسیون منزل را آشفته کند. فقط در یک صورت از تک رنگ‌ها می‌توان استفاده کرد، آن هم زمانی که در هر یک از محیط خانه فقط از یک رنگ استفاده شود تا ترکیبی از همه‌ی رنگ‌ها، محیط جالب توجهی را ایجاد کند. اما اگر مال به انجام چنین کاری نیستید به هیچ عنوان از تک رنگ خالص برای پارچه مبل استفاده نکنید.

معرفی رنگ های پر طرفدار

رنگ سبز :

سبز رنگی آرامش بخش است که فضای شادی را در محیط به وجود می آورد و باعث سر زندگی و افزایش روحیه در افراد میشود ، از ویژگی های متمایز کننده رنگ سبز قدرت ترکیب آن با رنگ های دیگر است به گونه ای که نتایج بسیار خوشایندی را در ترکیب با رنگ های دیگر به وجود می آورد ، رنگ سبز طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد به گونه ای که به عنوان رنگ محبوب در سال 2013 نیز انتخاب شده است، اگر انتخاب شما برای رنگ پارچه مبل،  سبز باشد محیطی سرشار از نشاط و آرامش را تجربه خواهید کرد .

رنگ آبی :

اگر خوهان فضایی اطمینان بخش در محیط هستید رنگ آبی به شما در ایجاد چنین فضایی بسیار کمک میکند، این رنگ در محیط باعث به وجود آمدن فضایی آرام و بدون هیجان میشود . در این طیف رنگی،  رنگهای آبی فیروزه ای روشن و آبی آسمانی از پرطرفدارترین ها محسوب میشوند .

رنگ بنفش :

رنگ بفش یکی از محبوب ترین رنگ ها در حوزه مبلمان به شمار میرود که توانسته است نظر بسیاری را به خود جلب کند، این رنگ برای محیط های لوکس وگران قیمت بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . از ویژگی های دیگر رنگ بنفش میتوان به قدرت ترکیب با رنگ های دیگر نام برد ، از جمله رنگ هایی که در ترکیب با رنگ بنفش جلوه زیبایی به محیط میبخشد میتوان به رنگ های خاکستری و طلایی اشاره کرد .

رنگ صورتی :

این رنگ بیشتر به عنوان یک رنگ زنانه شناخته میشود اما هر کسی میتواند آن را دوست داشته باشد و از آن استفاده کند، اگر در مبلمان از رنگ صورتی استفاده کنید باعث ایجاد فضایی خوشایند میشوید که بسیار دوست داشتی است و از بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت .

رنگ قرمز :

بکار گیری رنگ  قرمزدر مبلمان میتواند باعث تهییج محیط شود که معمولا با بالارفتن ضربان قلب و فشار خون نیز همراه میشود ، برای از بین بردن این حالت در فضا میتوان از رنگ های خنثی در کنار رنگ قرمز استفاده کرد .

رنگ زرد :

این رنگ باعث ایجاد فضایی خوشبینانه و امیدوار کننده میشود، اگر از رنگ زرد در مبلمان استفاده کنید باعث میشود که نور کمی وارد محیط شود، این رنگ قابلیت آن را دارد که بدون توجه به سبک و سیاق اتاق فضا را روشن و جذاب کند، همچنین میتوان رنگ زرد را بدون هیچ محدودیتی در تمامی سبک ها مورد استفاده قرار داد .

نتیجه گیری  :

بهترین رنگ پارچه مبلبهترین رنگ پارچه مبل

در هنگام انتخاب یک مبل موارد زیادی را باید مورد توجه قرار داد که یکی از این موارد رنگ پارچه مبل است . ما در این مقاله به توضیح مختصری درباره چند نوع پرطرفدار رنگ ها پرداختیم اما قطعا مهمترین عامل در انتخاب رنگ مبلمان سلیقه افراد و روحیه افراد است، اما در کل توصیه میشود افراد با روحیه آرام عموما از رنگ های آرام مانند سفید ، آبی استفاده کنند و برای افرادی که هیجان بیشتری دارند رنگ های گرم مانند قرمز و صورتی توصیه میشود .

سخن آخر

دقت کنید که برای انتخاب رنگ پارچه مبل باید به مورد مهم دیگری نیز توجه شود، آن هم این است که قصد دارید برای کدام قسمت از مبل منزل رنگ پارچه مدنظرتان را انتخاب کنید؟ در واقع انتخاب رنگ پارچه‌ی مبل برای هال، پذیرایی یا حتی اتاق خواب می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد که حتماً باید به آن دقت شود. از این رو برای انتخاب رنگ مناسب می‌توانید از کارشناسان خبره در این زمینه نیز کمک بگیرید چرا که روانشناسی رنگ به صورت کلی می‌تواند انتخاب رنگ بخصوص برای پارچه‌ی مبل را برایتان راحت‌تر کند.

منبع: ملایر

مطالب مرتبط