ضد عفونی مبلمان در شرایط کرونا

نحوه ضدعفونی سازی مبلمان و سرویس خواب در شرایط کرونا

ضد عفونی مبلمان در شرایط کرونا

ضد عفونی مبلمان در شرایط کرونا

 در ذهن بعضی از مردم این تصور وجود دارد که کرونا ویروس تنها از فردی به فرد دیگری منتقل می‌شود اما باتوجه به توصیه پزشکان و حامیان سلامت در سراسر دنیا، علاوه بر رعایت بهداشتی شخصی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن سطوح مختلف خانه مانند فرش و مبلمان از موارد ضروری برای پیشگیری و مبارزه با این ویروس مرگبار جهانی است چرا که در منازل سطوح زیادی وجود دارد که امکان تجمع ویروس کرونا در آنها زیاد است.

به هیچ وجه تسلیم نشوید و نگذارید تلاش چند ماه شما برای مقابله با کرونا به جهت حفظ سلامتی خانوادتان هدر رود ،تنها کافیست با رعایت یکسری اقدامات نظافتی ساده خیالتان را راحت کنید، باید دقیقا همانطور که نسبت به مسائل بهداشتی و حفاظتی خارج از خانه جدیت و وسواس به خرج می‌دهید به همان اندازه حواستان به سطوح پرخطر خانه مثل مبل راحتیتان باشد چرا که ممکن است با هر رفت و آمد از خارج به داخل خانه میکروب را وارد فضای امن منزلتان کنید.

ما در این قسمت سعی داریم که تعدادی نکات کلیدی درخصوص پاکسازی و ضدعفونی کردن مبلمان دراختیارتان قرار دهیم، اگر سلامتی اعضای خانواده و جامعه برایتان ارزشمند است حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و با بی توجهی جان عزیزانتان را به خطر نیاندازید.

ترفندهای ضدعفونی کردن مبلمان و سرویس خواب

  • اگر مبلمان شما از انواع مبل راحتی مانند مبل ال و یا سایر مدلهای مبل پارچه‌ای می‌باشد، بهتر است در امر ضدعفونی از افراد متخصص کمک بگیرید.
  • به گفته‌ی پزشکان و محققان کرونا ویروس در دمای بالا از بین می‌رود بنابراین استفاده از بخار شو ایده خوبی برای پاکسازی و ضدعفونی سطوح مختلف بخصوص مبل و سرویس خواب شماست.
  • یکی از راه‌های ساده که درهر خانه‌ای راحت قابل انجام دادن است میکروب زدایی مبل و محصولات چوبی از طریق دستمال مرطوب و الکل است.
  • اولا اینکه حتما هنگام انجام عملیات پاکسازی مبلمان از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و درپایان کار بدون برخورد با جایی آن را دور بی‌اندازید و ثانیا فقط به تمیز کردن دسته‌ها و نشیمن مبل اکتفا نکنید بلکه تمام قسمت‌های مبل، دستگیره کمدها و کشوهای میز آرایشی و گوشه‌های مختلف تختخواب را ضدعفونی کنید، حتی مبل را حتما حرکت دهید و پشت آن را تمیز کنید.

ضد عفونی مبلمان در شرایط کرونا

  • حتما کشوهای انواع میز تلویزیون و میز آرایشی را جاروبرقی بزنید و سپس با پارچه تمیز و ترجیحا الکل مناسب ضدعفونی کنید.
  • اگر نگران هستید که درصورت استفاده از انواع مواد شوینده و الکل ممکن است به وسایل چوبی و مبلمان لوکس و گران قیمت‌تان صدمه وارد شود، می‌توانید محلول رقیق شده را برای پاکسازی بکار ببرید.
  • قسمت‌های چرمی مبل و سرویس خواب را به کمک الکل سبک و یا پاک کننده ضدباکتریایی بدون مواد سفید کننده و یا ترجیحا آب و صابون ملایم میکروب زدایی کنید.
  • اگر تختخواب و یا مبلی دارید که در آن از پارچه مخملی استفاده شده است بجای تمیزکاری با انواع مواد شوینده کافیست آن را با پارچه و ملافه رنگ روشن بپوشانید تا از معرض ویروس کرونا در امان بماند.
  • مواد ضد عفونی کننده یا مایع تمیزکننده‌ را بر روی قسمت‌های شیشه‌ای انواع میز عسلی و آینه میز آرایشی اسپری کرده و سپس با کمک روزنامه به حالت دورانی آرام آرام تمیز کنید، چون نوع تراکم الیاف روزنامه به گونه ایست که تمام گرد و غبار و میکروب‌ها را بدون اینکه خط و خشی ایجاد کند کاملا ازبین می‌برد.

ضد عفونی مبلمان در شرایط کرونا

  • بعضی از افراد برای جلوگیری از لک شدن و یا ساییدگی زود پارچه مبل، برروی آنها روکش مبل و ملافه می‌اندازند که در اینصورت عملیات میکروب زدایی بسیار آسان است چون تنها کافیست آنها را با آب گرم و صابون بشوید و سپس در معرض نور آفتاب خشک کنید.
  • یکی از حساس ترین نواحی انواع مبل که محل مساعدی برای تجمع ویروس کرونا می‌باشد نشیمن مبل است، مقداری ماده ضدعفونی کننده و یا الکل را برروی این قسمت به آرامی از بالا به پایین اسپری کنید و سپس صبر کنید کاملا خشک شود و بعد مورد استفاده قرار دهید البته فراموش نکنید که تشک خوشخواب انواع سرویس خواب را نیز به همین طریق میتوان پاکسازی کرد.
  • کوسن و بالش‌های رو مبلی را چگونه تمیز کنید؟ ما یه پیشنهاد خوب برایتان داریم تمام کوسن ‌ها و بالش‌ها و وسایل‌های اضافی را از روی مبل‌ها جمع آوری کنید و در یک فضای امن و تمیز نگهداری کنید، در اینصورت دیگر نیازی به شستشوی ‌آنها نیست.
  • اگر حیوانات خانگی تان برروی مبل و سرویس خواب تردد میکنند حتما حتما فورا اثرات مو و غذایشان را پاک کنید.
  • لطفا قبل از استفاده از هر مواد شوینده و سفید کننده ای به دستور عمل درج شده برروی بسته بندی توجه کنید چرا که ممکن است با پارچه مبل و وسایل چوبی سازگاری نداشته باشد منجر به خراب شدن و پوسیدگی شود.

ضد عفونی مبلمان در شرایط کرونا

  • یک مسئله که باید به آن توجه کنید این است که در سطوحی مانند پارچه که متخلخل و جاذب هستند، ویروس کرونا بیشتر از 72 ساعت زنده نمی‌ماند.
  • لطفا از یاد نبرید که اگر در امر ضدعفونی کردن و استفاده مدوام از مواد الکی و سفید کننده افراط کنید ممکن است از عمر پارچه و چوب مبل و سرویس خواب کم شود پس تا حد امکان تلاش کنید که از قرار گرفتن آنها در معرض ویروس کرونا جلوگیری کنید با دست کثیف و لباس آلودتان روی مبل ننشینید و محض ورود به خانه اول بهداشت اولیه شخصی را رعایت کنید.
  • با کفش و جوراب کثیف برروی تختخواب، مبل و فرش نروید، کنترل و گوشی موبایتان که با دست آلودتان لمس کردید برروی میز عسلی و دسته مبل قرار ندهید.

تمام این موارد ذکر شده برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از منابع معتبر جمع آوری گردیده است. برای شما و خانواده شما آرزوی سلامتی داریم.

منبع: دیجی چوب

مطالب مرتبط