چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

مراحل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل

کاربران عزیز، امروز قصد داریم موضوع چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل را مورد بررسی قرار دهیم. چگونگی چیدمان دو دست مبل در پذیرایی، می تواند تاثیر بسیاری را در زیبایی یک پذیرایی داشته باشد.
انتخاب مبلمان و درست چیدن آن ها در پذیرایی یکی از با ارزش ترین و همچنین هنرمندانه ترین کارهایی است که برای زیبایی و جذابیت یک خانه انجام می شود.در بعضی از مواقع، بعضی از افراد برای چیدمان مبلمان در پذیرایی های مستطیل شکل به مشکل بر می خورند. با توجه به این که پذیرایی های با پلان مستطیل یکی از بهترین فضاها برای چیدمان دو  دست مبل است، اما چگونگی و نحوه چیدمان به زیبایی محیط بسیار کمک خواهد کرد. در ادامه مقاله به سوالات شما پیرامون چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل پاسخ خواهیم داد.

مراحل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل کدام موارد هستند؟

در بعضی از مواقع چگونگی چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل، به یک مشکل و معضل بزرگ برای افرادی که زیبایی پذیرایی برای آن ها اهمیت بسیاری دارد، تبدیل شده و به دنبال راه حل هایی برای چیدن مبلمان هستند که پذیرایی مستطیل شکل آن ها مانند یک راهرو و یا سالنی شبیه به سالن های ورزشی نشود. از طرفی دیگر واضح است که برای ایجاد محیطی دلنشین و صمیمی در پذیرایی های مستطیل شکل، با حفظ مرکزیت تلویزیون باید از مبلمان گرد استفاده شود.
1. تجزیه و تحلیل مبلمان در منزل: این مرحله به بررسی وسایل موجود برای چیدمان در پذیرایی می پردازد.
2. تفکیک مسیر رفت و آمد در نشیمن مستطیل : یکی از مهم ترین مسائل، در نظر گرفتن مسیری است که برای رفت و آمد در پذیرایی استفاده می شود.
3. تنوع ایجاد کردن برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل : در این مرحله به بررسی مدل های مختلف و مناسب مبلمان برای پذیرایی های مستطیل شکل پرداخته می شود.
4. قرار دادن تلویزیون و شومینه به عنوان نقاط کانونی یک پذیرایی مستطیل : وجود تلویزیون یا شومینه بهانه ای است برای چیدمان مبلمان و این روش، داشتن یک پذیرایی با چیدمان دلنشین و شیک را فراهم خواهد آورد.
5. مشخص کردن مکان قرار گرفتن دقیق تلویزیون در پذیرایی مستطیل : در پذیرایی هایی که به شکل مستطیل هستند مناسب تر است که یکی از دیوارها به عنوان پشت مبل ها مورد استفاده قرار گرفته و آن دیوار رو به روی تلویزیون قرار گیرد.

یکی از مراحل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، تجزیه و تحلیل مبلمان و وسایل موجود است، این مرحله چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از انجام هر کاری برای چیدن مبلمان در پذیرایی، باید به بررسی امکانات موجود پرداخت. بررسی جزئیاتی مانند تعداد مبل ها، انتظار فرد از فضای پذیرایی و چگونگی چیدن مبل ها در فضا، از الزامات است.
  وقتی که مراحل تجزیه و تحلیل امکانات به پایان برسد، برای فرد به خوبی روشن است که چه وسایلی را در اختیار دارد و با داشتن یک دید کلی از فضای نشیمن و نیز در نظر گرفتن ایده های کاربردی موجود، به انتخاب بهترین چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل خود می پردازد.

 یکی از مراحل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، تفکیک مسیر رفت و آمد در نشیمن است، این مرحله چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در چیدن مبلمان حائز اهمیت است، ملاحظه کردن یک مسیر رفت و آمد به عنوان مسیر اصلی است، با این کار ایجاد یک فضای راحت و آرامش بخش، امکان پذیر خواهد شد. در این صورت رفت و آمد زیاد، برای افرادی که روی مبل نشسته اند، ایجاد مزاحمت نخواهد کرد. یکی دیگر از فواید مشخص کردن مسیر رفت و آمد اصلی، قرار نگرفتن موانع در اطراف مسیر عبور می باشد.

یکی از مراحل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، ایجاد تنوع در چیدمان مبل است، این مرحله چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از افراد این طور فکر می کنند که چنین انتخاب هایی، راه را برای دادن تنوع در چیدمان خواهد بست. در صورتی که چنین نیست و استفاده کردن از یک دیوار به عنوان دیوار پشت تلویزیون و استفاده از دیوار رو به رو به عنوان دیوار پشت مبل، برای پذیرایی هایی با عرض کم نیز امکان پذیر خواهد بود.

 یکی از مراحل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، قرار دادن شومینه و تلویزیون به عنوان نقاط کانونی است، این مرحله چه ویژگی هایی دارد؟

 یکی از مهم ترین قسمت های چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، مشخص کردن نقطه ی مرکزی در پذیرایی می باشد. در این صورت فضای مناسبی برای میز ناهارخوری و یا سری دوم مبلمان به وجود خواهد آمد. این روش یکی از بهترین روش ها برای جداسازی فضای صمیمی و گفت و گوهای خانوادگی از قسمت های دیگر پذیرایی است.

یکی از مراحل چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، تعریف فضای تماشای تلویزیون است، این مرحله چه ویژگی هایی دارد؟

در نشیمن هایی که فضای کوچکی دارند و قصد مشخص کردن مکان دقیق تلویزیون وجود دارد، بهتر است از یک دیوار برای قرار گرفتن تلویزیون و از دیوار رو به رو برای قرار گرفتن مبلمان استفاده کرد. در این گونه پذیرایی ها بهتر است مبلمان با فرم باریک و کم جا را به کار برید. یکی از بهترین انتخاب های موجود برای پذیرایی های به شکل مستطیل و با عرض کم، مبل هایی به شکل L می باشند. در چنین حالتی از گذاشتن وسایل اضافه با مبلمان اضافه پرهیز می شود. قرار دادن وسایل اضافه، باعث شلوغ شدن و کوچک دیده شدن فضای پذیرایی می شود.

در چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، همنشینی فضای غذاخوری و نشیمن چگونه صورت می گیرد؟

بعضی از پذیرایی های مستطیل شکل، دارای کشیدگی زیاد می باشند، در چنین حالتی باید بخشی از آن را برای فضای غذاخوری و بخشی دیگر را برای فضای نشیمن در نظر گرفت. با روش درست چیدمان مبلمان به راحتی می توان محیط غذاخوری را بدون هیچ گونه دیواری از محیط پذیرایی تفکیک نمود. در این مرحله با ست کردن روکش صندلی و مبلمان، حس هماهنگی و وحدت در پذیرایی به وجود می آید. برای جدا کردن این دو محیط می توان از وسایل تزئینی و کاربردی متمایز استفاده کرد.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل به چه صورت انجام می شود؟

بسیاری از افراد علاقه زیادی به استفاده ی دو دست مبل در پذیرایی خود دارند. در این صورت از یک ست کامل رسمی و یک ست مبل راحتی استفاده می شود، اما چیدمان دو دست مبل در فضای پذیرایی با پلات مستطیل شکل، کار راحتی نیست و باید به نکات زیادی در انتخاب و چیدمان آن ها توجه شود. در انتخاب دو دست مبل رسمی و راحتی باید دقت فراوانی را کرد که از نظر ظاهر به هم شبیه یا ست باشند تا حس ناهماهنگی و بی نظمی در ظاهر خانه به وجود نیاید.
همواره یک بخش از پذیرایی که در ارتباط با آشپزخانه است، دارای مسیری پر رفت و آمد است که بهتر است این قسمت از پذیرایی برای نشیمن اختصاص داده شود و قسمتی از پذیرایی که کم رفت و آمدتر است و از آشپز خانه دورتر است را برای پذیرایی اختصاص داد.
در این حالت رفت و آمد های زیاد در آشپزخانه و حال، مهمان ها را اذیت نخواهد کرد. در چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل مواردی دیگر مانند نور و موقعیت قرار گیری پنجره ها در پذیرایی، درب ورودی، اتاق خواب ها و.. از اهمیت بالایی برخوردار می باشند و باید مورد توجه قرار گیرند.

 چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل به صورت دو بخشی چگونه است؟

یکی از روش های چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل، چیدن به صورت دو بخشی است. در این مدل از چیدمان توجه به اندازه پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. فردی که قصد چیدن مبلمان را در پذیرایی دارد، باید به مدل و تعداد مبلمان خود توجه کند. برای حفظ استاندارد چیدمان مبلمان را به صورت مربعی شکل و در انتهای یک طرف پذیرایی قرار دهد و در قسمتی دیگر از سالن پذیرایی، میز ناهار خوری را قرار دهد. این نوع چیدمان در تصویر زیر نشان داده شده است.
این مدل از چیدمان دو دست مبل، برای پذیرایی هایی مناسب است که به شکل مستطیل هستند و در آشپزخانه فضای مناسبی برای قرار دادن میز ناهار خوری وجود ندارد و یا میز ناهار خوری با مبلمان پذیرایی ست می باشد. اگر در سالن پذیرایی، تلویزیون قرار گرفته است، مبلمان باید مقابل کاناپه های مبل قرار بگیرد و این به معنای در نظر قرار دادن نقطه ی کانونی در پذیرایی است. در بعضی از مواقع چیدن مبل ها به شکل مربعی تکمیل می شود که در این حالت می توان از یک مبل پاف برای تکمیل استفاده کرد.
نکته ای که در این نوع چیدمان باید توجه شود، عدم قرار دادن جلو مبلی بزرگ است، زیرا مهمترین هدف در پذیرایی های مستطیل شکل ایجاد فضایی استراحت در ذهن مخاطب می باشد. ایجاد فضای استراحت به این معنا است که در محیط خانه فضایی به وجود بیاید که به میهمان یا مدعو، مجال گذر از یک بخش به بخش دیگر را بدهد.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل به صورت پذیرایی واحد چگونه است؟

یکی از روش های چیدن مبل در پذیرایی مستطیل شکل، چیدن به صورت پذیرایی واحد می باشد. در این نوع از چیدن مبلمان مهم ترین هدف نمایش مبل ها در محیط پذیرایی می باشد.در این مدل از چیدمان مبلمان، یک نفطه مرکزی همچون تلویزیون و یا هر وسیله ای که می تواند به عنوان مرکز قرار داده شود، در مرکز و بقیه ی مبلمان و وسایل تزئیناتی در اطراف آن ها چیده می شوند.
در این حالت می توان کاناپه های موجود را در هر دو طرف پذیرایی مستطیل شکل قرار داد و در این حالت برای پر کردن فضای موجود میان آنها از مبل های 1 نفره، تزئینات، یا میز قهوه و.. استفاده کرد.
چیدمان وسایل در این مدل باید به گونه ای باشد که وسایل تزئیناتی در پشت مبل ها قرار نگیرد و یا بر روی دیوار پشت مبل ها نصب شده باشد، زیرا مهم ترین نقطه در چیدمان در رو به روی مبل ها قرار گرفته است. اگر در یک پذیرایی با پلان مستطیل شکل، هم شومینه و هم تلویزیون وجود دارد، باید تلویزیون را نقطه کانونی قرار داد و شومینه به عنوان یک نقطه فرعی در نظر گرفته شود.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل با ابعاد کوچک به چه صورت انجام می شود؟

در بیشتر فضای آپارتمان ها و همچنین ساختمان های امروزی، پذیرایی مستطیل شکل مشاهده می شود. یکی از اشتباهات بسیار فاحش در چیدن مبلمان 9 نفره در این نوع پذیرایی ها می باشد، زیرا بیشتر فضای موجود را درگیر خود خواهد کرد. بهترین انتخاب های موجود برای مبلمان این نوع پذیرایی ها، مبلمان هفت یا پنج نفره می باشند. در این روش یک کاناپه در یک سمت قرار داده شده و مبل ها در کنار کاناپه چیده می شوند. در بعضی از شرایط فضای مستطیل شکل پذیرایی، کوچک تر از این است که یک دست مبل 7 نفره در آن چیده شود، در این حالت یک کاناپه 2 نفره در بخش انتهایی و 2 مبل تک نفره در طرفین قرار می گیرند.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل با فضایی بزرگ چگونه است؟

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی بزرگ بسیار راحت است و همچنین چیدمان را با هرگونه سلیقه امکان پذیر می کند. در این حالت و در مرحله ی اول باید یک دید کلی به وسایل و مبلمان انداخت و متناسب با آن ها، دکور پذیرایی را چید. در این حالت بهتر است که نقطه ی کانونی پذیرایی را پیدا کرده و یک شعاع از آن برای چیدن مبلمان انتخاب شود. گوشه های پذیرایی را می توان با وسایلی مانند صندلی راک، لدان، مجسمه های تزئینی، استند، میز های آینه و حتی آباژور پر کرد. این روش یکی از بهترین روش های چیدن مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل می باشد.
oکه برای پذیرایی های مستطیل شکل با ابعاد بزرگ بسیار کار آمد و شیک می باشد.
oحالت دیگری برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل بزرگ وجود دارد که در این حالت کاناپه ها را با زاویه های مستطیل شکل و به صورت ال در کنار هم قرار داده و سایر مبل های تک نفره، در کنار یکی از کناپه ها چیده می شوند. این مدل چیدمان مانند مبل های ال می باشد که برای ایجاد تنوع در چیدمان مبل از این روش استفاده می شود.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل به صورت فضای ترکیبی چگونه است؟

 استفاده از فضای ترکیبی برای چیدمان مبل در هر مکانی قابل پیاده سازی است. این مدل از چیدمان جزء موارد بخصوص محسوب می شود و قابل اجرا در هر محیطی می باشد. در این مدل بزرگ یا کوچک بودن سایز پذیرایی، عریض یا طویل بودن مهم نیست.
این نوع از چیدن برای افرادی مناسب است که زمان خیلی زیادی را صرف چیدمان مبل نمی کنند. دراین مدل از چیدمان کافی است مبل ها را به این صورت به هم چسبانید: کاناپه را در محل مناسبی در پذیرایی قرار داده و یک مبل 1 نفره را به آن بچسبانید، سپس همین حالت را در نقطه مقابل آن و به صورت قرینه چیده شود. این سبک از چیدمان مبل ها، نظم بسیار خاصی را به محیط می بخشد و برای چیدن وسایل دکوراتیو فضایی باقی نمی ماند.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل به صورت تفکیک دو دست مبل از یکدیگر چگونه است؟

یکی از روش های چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل، تفکیک کردن دو دست مبل از هم دیگر است. در این حالت هر یک از دست های مبل برای کاربرد خاص در نظر گرفته می شود.
به عنوان مثال یک دست از مبل ها به عنوان مبل راحتی در کنار تلویزیون و برای ایجاد محیط مناسب برای تماشای تلویزیون و صمیمی و خانوادگی قرار داده می شود و دست دیگر مبل که ظاهر رسمی تری دارد، برای استفاده در فضای جدی تری چیده می شود. پس با استفاده از این 2 روش میتوان محیط نشیمن و همچنین پذیرایی را بدون تفکیک دقیق در معماری داخلی از هم جدا کرده و نمایی زیبا به پذیرایی داد.
نمونه های گفته شده، نمونه هایی برای چیدمان مبل در پذیرایی های مستطیل شکل بودند.

 نکاتی که برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل باید به آن ها توجه شود کدام موارد هستند؟

برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی های مستطیل، علاوه بر توجه به چگونگی چیدمان مبل ها، باید به مواردی دیگر مانند نور و موقعیت قرار گیری پنجره ها در پذیرایی، درب ورودی، محل قرار گیری اتاق خواب ها و.. که از اهمیت بالایی برخوردار است توجه ویژه ای کرد.
علاوه بر موارد گفته شده، باید مبلی را انتخاب کرد که از نظر ابعاد برای پذیرایی و نشیمن مناسب باشد. در صورتی که محل قرار گیری مبلمان نشیمن و پذیرایی انتخاب شده باشد، باید ابعاد مبل ها را در نظر گرفت. اگر پذیرایی مستطیل شکل دارای عرض بسیار کمی باشد، چیدن مبلمان با محدودیت بیشتری رو به رو خواهد شد.
در این حالت باید از مبلمان ال و یا یک نیم ست جمع و جور استفاده کرد. در ارتباط با مبلمانی که برای قسمت پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد هم رعایت این نکات ضروری می باشد. افرادی که علاقه ای به خریدن و استفاده کردن مبلمان نیم ست ندارند، می توانند از مبل های ظریف و کم جا استفاده کنند.
 انتخاب یک فرش مناسب برای چیدمان درست دو دست مبل در یک پذیرایی مستطیل یکی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به این که در بعضی از پذیرایی های مستطیل، دو قسمت مختلف نشیمن و پذیرایی با دو دست مبل به وجود می آید، باید برای این دو دست فرش مناسب انتخاب شود.
برای انتخاب دو دست مبل و دو دست فرش، باید به داشتن هماهنگی در آن ها توجه ویژه ای شود تا دکور و محیط، نقاط اشتراک زیادی در بخشهای مختلف و اجزاء مشترک داشته باشند. وجه اشتراک در پذیرایی می تواند در انتخاب سبک باشد و یا انتخاب رنگ، عناصر مشابه و تکراری. افرادی که از موکت برای کف پذیرایی استفاده می کنند، موقعیت مناسب تری از نظر انتخاب فرش خواهند داشت.
 ارتباط بین دو دست مبل در پذیرایی باید حفظ شود. باید به این نکته توجه شود که فضای خانه با لابی هتل فرق دارد. نباید فضاهای مختلفی را به صورت کاملا مجزا برای نشستن به وجو آورد. فضای ایجاد شده در بین هر دو مبل باید استاندارد باشد، یعنی مقدار فضا نباید بسیار کم و یا بیش از اندازه باشد. اگر فضای بین دو دست مبل زیاد از حد معمول باشد، ظاهر ناخوشایندی را به محیط خواهد داد، به همین دلیل نباید هر کدام از دست های مبل را به یک گوشه از پذیرایی کشید و به دیوار چسباند.
 هر تکه از دو دست مبل باید در قسمت صحیحی در پذیرایی قرار بگیرد. چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل باید به گونه ای باشد که تا حد امکان مبل ها پشت به هم قرار نگیرند. فاصله ی ایجاد شده میان 2 مبل باید به شکلی باشد که فرد به راحتی بتواند رفت و آمد داشته باشد.
 در بعضی از موارد فضای پذیرایی مستطیل شکل به گونه ای است که برای دو دست مبل کوچک و برای یک دست مبل بزرگ به نظر می رسد و فضای زیادی خالی می ماند. بیشتر افراد برای چیدمان دو دست مبل، از روش چینش یکی در میان آن ها استفاده می کنند. با استفاده از این روش دو دست مبل به راحتی و زیبایی کنار هم چیده خواهند شد.
در هر صورت و در هر دو چیدمان، دو دست مبل به صورت یک واحد و یک دست به نظر خواهند آمد. در این حالت می توان میز جلو مبلی را درست در مقابل مبل مخصوص خود قرار داد و یا روش دیگر این است که یک میز بزرگ در وسط فضا قرار داده شود. انتخاب هر کدام از موارد گفته شده متناسب با تعداد قطعات مبل و سایز و مدل آن ها صورت می گیرد.

چیدمان مبل های استیل در پذیرایی مستطیل به چه صورت است؟

یکی از مبل های مناسب برای پذیرایی های مستطیل با ابعاد بزرگ، مبل های استیل می باشد و یکی از مواد خوب برای از بین بردن فضای اضافی مستطیل شکل در پذیرایی است.

مبل های سلطنتی و استیل معمولا 7 یا 9 نفره تولید و به فروش می رسند و دقیقا برای سالن های مستطیلی که بزرگ هستند مورد استفاده قرار می گیرند. چیدمان مبل در این نوع سالن ها به این صورت است که مبل بزرگ ( کاناپه ) در انتهای سالن پذیرایی قرار گرفته و سایر مبل ها به صورت قرینه در دو طرف این مبل چیده می شوند. قرینه بودن مبل ها و قرار گرفتن مبل بزرگ در انتهای سالن پذیرایی مستطیل، به مجلل بودن محیط و زیبایی آن کمک فراوانی خواهد کرد
اگر پذیرایی مستطیل، ابعاد بسیار بزرگی دارد، می توان با قرار دادن یک میز در وسط پذیرایی و چیدمان دو دست مبل در اطراف آن، فضایی مناسب برای گپ زدن مهمانان فراهم کرد. یکی از مهم ترین مسائل در چینش این نوع پذیرایی ها، انتخاب یک فرش خوب و خوش رنگ که با رنگ و کاور مبل ها ست باشد است. برای پذیرایی های کوچک مبل های بزرگ و سلطنتی اصلا گزینه مناسبی نمی باشند.

چیدمان مبل های ال در پذیرایی مستطیل به چه صورت است؟

اگر پذیرایی مستطیل دارای ابعاد کوچکی است، مبلمان شکل ال، گزینه ی مناسبی هستند. برای چیدن مبلمان ال، باید آن ها را در گوشه ای از پذیرایی به قسمت مثلثی شکل چسبانده و تلویزیون در نقطه ای که دقیقا رو به رو و وسط قسمت بزرگ ال قرار دارد، گذاشته شود. در این حالت در رو به روی مبلمان چیده شده، هیچ گونه پاف، کاناپه، میز و.. چیده نشود. در صورتی که پذیرایی دارای فضای بیشتری باشد، می توان به زاویه 90 درجه مبلمان ال شکل یک مربع مجزا ایجاد کرد ودر نهایت بقیه مبل را با اضلاع مساوی چیده تا مربع کامل شود.

 چیدمان بقیه ی وسایل در پذیرایی های مستطیل باید به چه صورت انجام شود؟

برای داشتن یک پذیرایی شک با چینش استاندارد وسایل باید علاوه بر مبلمان به وسایل دیگر مانند میزها، دکوری ها و فرش نیز دقت شود. بهترین مدل دکوراسیون برای پذیرایی های مستطیل، دکورهایی با عرض کم هستند. در انتخاب میز تلویزیون باید دقت کرد که عریض نباشد و به اصطلاح باریک باشد.
فرش مناسب برای پذیرایی مستطیل شکل باید به گونه ای انتخاب شود که باریک تر از حالت معمول باشد و باز هم فضای اطرافش خالی بماند. چیدمان یک پذیرایی با وسایلی باریک با صندلی های بدون پشتی و یا نیمکت هایی که برون پایه هستند و یا در دیوار تعبیه شده اند، بسیار شیک و جذاب می باشد.
بهتر است که در فاصله ای که بین تلویزیون و در خروجی است، از نیم کت های دیواری استفاده شود. پاف هایی که در وسط سالن پذیرایی قرار می گیرند، در پذیرایی های مستطیلی جایگاهی نخواهند داشت و در این نوع پذیرایی ها بهتر است از پاف های گوشه استفاده شود. با این روش، عبور و مرور دشوار نخواهد بود. برای ایجاد فضایی مربعی شکل می توان از آیینه های بزرگ با کنسول های باریک استفاده کرد.
 نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد، استفاده از تابلوی مناسب است. بهترین تابلو برای استفاده در پذیرایی های مستطیل شکل، تابلو های عمودی هستند. یکی از تاثیرات تابلوهای عمودی، کشیدن چشم به سمت بالا است. این ویژگی باعث می شود که درازی سالن در دید افراد کاسته شود.
 در گوشه های سالن مستطیلی از تابلوها و وسایل تزئینی با گوشه های گرد استفاده شود. با این کار، فضای زاویه دار شکسته شده و حالتی گرد به خود می گیرد. از جمله وسایل تزئیناتی برای این ناحیه از پذیرایی: آباژور، عسلی و گلدان های دایره ای شکل را می توان نام برد.

انتخاب رنگ مناسب، در دکوراسون پذیرایی مستطیل، چه تاثیری خواهد داشت؟

انتخاب رنگ تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و فضای پذیرایی دارد و رنگ ها به سه دسته اصلی گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند. از رنگ های گرم به قرمز، زرد و نارنجی، از رنگ های سرد به انواع آبی، سبز و از رنگ های خنثی به سفید و مشکی می توان اشاره کرد. انتخاب رنگ مناسب تاثیر بسزایی در روح و روان افراد نیز دارد.
اگر برای پذیرایی رنگ های گرم انتخاب شوند، باعث ترشح میزان آدرنالین و در نتیجه افزایش فشار خون در بدن می شود و افزایش فشار خون نیز باعث ایجاد گرما و افزایش تنفس می شود. از جمله تاثیرات رنگ های سرد مانند آبی، می توان به کاهش میزان ضربان قلب، ریلکسیشن ماهیچه ها و نیز کاهش دمای بدن و ایجاد سردی اشاره نمود.
بهترین و مناسب ترین رنگ برای پذیرایی های مستطیل شکل، رنگ قهوه ای می باشد.
رنگ قهوه ای همواره یکی از رنگ های شیک برای وسایل پذیرایی می باشد و نشانه ثبات می باشد. ترکیب رنگ سفید با رنگ قهوه ای در دکوراسیون پذیرایی مستطیل، باعث می شود که فضا بزرگ تر به نظر برسد. در این گونه سالن ها به کاربردن رنگ بنفش در ترکیب رنگ کاور مبل یا میز ناهار خوری، ظاهر شیک و جذابی را ایجاد خواهد کرد.
رنگ دیوار پذیرایی های مستطیل شکل، به هیچ عنوان نباید مشکی و یا تیره باشد، زیرا در این صورت، دیوار های سالن غالب شده و همچنین حس ناخوشایندی را در افراد به وجود خواهد آورد. رنگ های مناسب برای دیوار های یک پذیرایی مستطیل، رنگ های روشنی مانند سفید، کرمی، بژ و یا خاکستری روشن می باشند. استفاده از این رنگ ها باعث جذابیت بخشیدن به محیط می شود، همچنین رنگ های روشن باعث انعکاس نور در فضا می شوند و این باعث بزرگ و جادار نشان دادن پذیرایی می شود.

نورپردازی در پذیرایی مستطیل شکل به چه شکل انجام می شود؟

یکی از ویژگی های برتر یک پذیرایی مستطیل شکل، داشتن پنجره های بزرگ می باشد که کمک بسیاری در زیبایی محیط خواهد کرد. به افرادی که در حال ساخت و ساز خانه هستند و پذیرایی آن ها به شکل مستطیل است، توصیه می شود که پنجره های بزرگ و سراسری را برای پذیرایی خود در نظر بگیرند. در صورتی که منظره ی زیبایی در پشت پنجره وجود دارد، بهتر است که از پرده استفاده نشود. یکی از زیبایی های یک پذیرایی مستطیل شکل وجود نور طبیعی موجود در آن است که بسیار شیک و کارآمد است.
اگر امکاناتی مانند پنجره بزرگ و یا سراسری در پذیرایی وجود ندارد، با نور پردازی های مناسب می توان ظاهر مناسبی را ایجاد کرد.
استفاده از لوسترهای زیبا با سایزهای مناسب در زمینه نور پردازی پذیرایی یکی از گزینه های موجود برای نورپردازی و زیبا سازی پذیرایی می باشد.

فضای کار در چیدمان اتاق پذیرایی مستطیل شکل به چه صوت است؟

 یکی از بدترین مواردی که در چیدمان پذیرایی های با پلان مستطیل به چشم می خورد، شلوغی و بهم ریختگی موجود در فضا است. در پذیرایی هایی که شکل آن ها بسیار کشیده است، شلوغی بیشتر، ناهماهنگی و بی نظمی به چشم می خورد. هر آیتمی که اضافه در محیط قرار گرفته است، ممکن است سبب ایجاد محیطی شلوغ و به هم ریخته شود.
به همین دلیل هر چیزی باید به درستی در جای خود قرار بگیرد و از قرار دادن هر گونه مبل اضافی در پذیرایی های مستطیل شکل خودداری شود. حتی یک صندلی بسیار کوچک هم می تواند تاثیر های مخربی را در ظاهر و چیدمان پذیرایی داشته باشد. یکی از بهترین پیشنهاد ها برای چیدمان پذیرایی هایی به این شکل، استفاده از مبلمان و لوازم چند منظوره می باشد تا به بهترین شکل از فضای موجود استفاده شده و انتخاب بهینه وجود داشته باشد.

نحوه ی حذف و یا مخفی کردن کمدهای دیواری در پذیرایی های مستطیل به چه صورت است؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که برای افراد با پذیرایی های مستطیل شکل به وجود می آید، حذف و یا مخفی کدن کمد دیواری موجود در پذیرایی می باشد. در بسیاری از منازل به دلیل نبودن فضا به اندازه کافی، حذف کامل کمد دیواری منطقی نیست و باید به دنبال یک ایده برای پنهان کردن کمد بود. یکی از راه های موجود برای پنهان کردن کمد دیواری در پذیرایی های مستطیل، استفاده از درب های مناسب برای آن ها است. بسیاری از افراد کمد هایی با عرض کم را انتخاب کرده تا برای ایجاد طبقه بر روی درب کمد، فضا به اندازه کافی وجود داشته باشد.
یکی دیگر از راه های موجود استفاده از کمد دیواری های مخفی می باشد. در این روش کمد به صورت یکنواخت و یک دست با دیوار پذیرایی ساخته می شود. در این نوع از مدل های کمد دیواری مخفی، درب کمد را به عنوان یک تابلوی هنری بزرگ مورد استفاده قرار می دهند. در این روش راه های دیگری مانند رنگ آمیزی درب کمد همانند دیوار و یا استفاده از کاغذ دیواری وجود دارد. در این روش درب کمد مانند سایر قسمت های پذیرایی به شمار می رود و رنگ و کاغذ دیواری مانند سایر نقاط دیوار در پذیرایی را خواهد داشت.

چیدمان تلویزیون در پذیرایی مستطیل چگونه است؟

در جامعه ی امروزی، یکی از مهم ترین ملزومات در خانه، تلویزیون می باشد. تلویزیون برای تماشای برنامه ی مورد علاقه، پیگیر شدن اخبار روز دنیا و یکی از سرگرمی های افراد است که به راحتی و با کم ترین هزینه در اختیار افراد قرار می گیرد. طبق تحقیقاتی که به تازگی توسط کشور آمریکا انجام شده است، در بیشتر از 96 درصد از خانه ها تلویزیون وجود دارد. این آمار نشان می دهد که وجود یک تلویزیون مانند وجود افراد یک خانواده امری ضروری می باشد.
به همین دلیل محل قرار گرفتن تلویزیون و هماهنگ شدن از نظر مکان قرار گیری با سایر وسایل خانه، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت که یکی از عمومی ترین وسایل هر خانه، تلویزیون می باشد. در هر خانه تمامی افراد از تلویزیون در ساعات مختلف استفاده می کنند.
به همین دلیل باید جای تلویزیون در مکانی باشد که در تمامی ساعات قابل استفاده باشد و برای سایر افراد خانواده هیچ گونه مزاحمتی را به وجود نیاورد. هنگامی که برای قرارگیری مکان مناسب تلویزیون تصمیم گیری می شود، باید نکاتی مانند نور مناسب، امکان چیدمان درست نشیمن برای دیدن تلویزیون و حتی در نظر گرفتن ارتفاعی مناسب برای نصب آن و… در نظر داشت و به آن ها توجه ویژه ای نمود. از مهم ترین نکات برای چیدمان تلویزیون در پذیرایی عبارتند از:
 1. به طور معمول افراد نشیمن را بنا به دلایل مختلفی مانند بزرگ بودن از نظر ابعاد و قابل استفاده بودن برای سایر افراد خانواده می پسندند. افراد باید از این فضا، برای داشتن سرگرمی و محیطی صمیمی برای خانواده استفاده کنند. ساعاتی که یک خانواده در نشیمن و در کنار هم برای تماشای یک سریال سپری می کند، می تواند بهترین ساعات در طول روز باشد، به همین دلیل بهترین مکان برای دنبال کردن برنامه مورد علاقه، تماشای آن در اتاق نشیمن و در کنار سایر افراد خانواده است.
 2. اندازه مناسب تلویزیون با توجه به ابعاد اتاق نشیمن و سایر وسایل: بسیاری از افراد که قصد خریدن تلویزیون را دارند، دوست دارند که تلویزیونی با بزرگ ترین ابعاد موجود خریداری کنند. این در حالی است که به فضای موجود و آسیبی که ممکن است به چشم ها وارد شود توجه نمی کنند. به عنوان مثال اگر فرد تلویزیون 43 اینچ داشته باشد فاصله استاندارد برای مشاهده این تلویزیون با فاصله ی استاندارد تلویزیونی که 42 اینچ باشد، بسیار متفاوت خواهد بود.
 3. ارتفاع مکانی که تلویزیون قرار می گیرد بسیار مهم است، زیرا این اندازه باید بر اساس خط دید افراد تنظیم شود. استاندارد ارتفاع تلویزیون باید به شکلی باشد که سر فرد با قسمت وسط تلویزیون در یک راستا قرار گرفته باشد.
 4. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود، متناسب بودن ابعاد تلویزیون با محیط نشیمن است. اولین و مهم ترین مرحله در خریداری یک تلویزیون، در نظر گرفتن فضای اتاق نشیمنی است که قرار است تلویزیون در آن نصب شود.
 5. محل قرار گیری تلویزیون در جای مناسب، باعث مشخص شدن بسیاری از وسایل دیگر در نشیمن می شود.
 6. نصب تلویزیون بر روی دیوار، باعث باز شدن فضا و صرفه جویی خواهد شد.
 7. به صورت معمول افراد به استفاده از میز تلویزیون عادت دارند و با نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار مخالفند. این در حالی است که با نصب تلویزیون بر روی دیوار، هم از نظر خرید میز تلویزیون و هم از نظر فضا، صرفه جویی خواهد شد.
 8. بسیاری از افراد با امتحان کردن نصب تلویزیون بر روی دیوار، به کلی دید مثبتی پیدا کرده و آن را پسندیده اند. با این کار تلویزیون مانند یک تابلوی بزرگ بر روی دیوار نشیمن قرار خواهد گرفت.
 9. در معماری های امروزی یک طاقچه ی از پیش طراحی شده برای قرار گرفتن تلویزیون از جنس های مختلف مانند چوب، نئون یا PVC قرار داده می شود که به طراحی دکوراسیون های مستطیلی بسیار کمک خواهد کرد.

 به طور کلی مناسب ترین چیدمان پذیرایی مستطیل شکل به چه سورت است؟

چیدمان اتاق مستطیل شکل می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای افرادی باشد که دارای پذیرایی های مستطیل شکل هستند. بسیار ی از افراد با چیدن نامناسب و غیر اصولی، ظاهری مانند یک راهرو را به پذیرایی خود می دهند. با چیدمان درست و اصولی مبلمان، میتوان یک فضای مربعی شکل یا دایره را ایجاد کرد. فرد در ابتدایی ترین حالت باید یک راه اصلی را جهت عبور و مرور در پذیرایی مشخص کند.

مواردی که در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل تاثیر گذار است کدام موارد هستند؟

در سالن های پذیرایی مستطیل شکل برای چیدمان مناسب و شیک، محدودیت های بسیاری وجود دارد و منظور از وجود محدودیت، بیشتر بودن میزان طول فضای موجود نسبت به عرض آن است.
در هر زمان پیشنهادهای زیادی وجود دارند تا چیدمانی راحت و زیبا وجود داشته باشد. بیشتر مواقع پذیرایی را به دو بخش کلی تقسیم می کنند که پذیرایی به دو قسمت مربعی شکل تقسیم می شود که به طور معمول در یک بخش میز ناهار خوری و در بخش دیگر، ست پذیرایی را قرار می دهند. قرار گیری مبلمان پذیرایی به شکل مربع، فضای مناسبی را برای قرار دادن تلویزیون نیز به وجود خواهد آورد.
حالت دومی برای چیدمان این گونه سالن های پذیرایی وجود دارد که در این حالت ایجاد یک نقطه توجه در پذیرایی است و سایر اجزاء متناسب با آن نقطه ی کانونی چیده می شوند.

نقطه ی کانونی در یک پذیرایی مستطیل کجاست؟

 یکی از مهم ترین نکاتی که برای چیدمان اتاق باید مشخص شود، نقطه کانونی در یک پذیرایی مستطیل شکل می باشد. نقطه کانونی مهم ترین بخش هر منزل محسوب می شود و در طراحی زیبا نقش بسیار مهمی ایفا می کند
یک نقطه کانونی در پذیرایی مستطیل می تواند یک پنجره بزرگ یا تلویزیون و یا شومینه باشد. برای چیدن یک پذیرایی باید وسایل بزرگ را اطراف شومینه چید. افرادی که در چیدمان اتاق مهارت دارند، می توانند علاوه برنقاط گفته شده، نقاط کانونی جدیدی را ایجاد کنند.
منبع: وینا

مطالب مرتبط