مبلمان ایتالیایی

هنر دکوراسیون داخلی در کشورهای اروپایی

مبلمان ایتالیایی

هنر دکوراسیون داخلی در کشورهای اروپایی مخصوصاً کشور فرانسه بسیار رواج پیدا کرده است. یکی از دلایلی که در فرانسه به صنعت مد در دکوراسیون داخلی بسیار بها داده می شود زندگی تشریفاتی در این کشور است. همین امر سبب شده است طی ۵۰۰ سال اخیر شاهکارهای بی نظیری در زمینه مبلمان ایتالیایی به بازار صنعت مبلمان ارائه شود در طراحی و ساخت مبلمان اروپایی هیچ گاه به یک باره شاهد تغییر دکوراسیون در زمینه مبلمان نبوده ایم. این امر یکی از دلایل موفقیت ساخت این سری از تولیدات شناخته شده است. همیشه تغییراتی که در یک سبک مشاهده می شود برای سبک جدیدتر یک پیش زمینه به شمار می رود. همین امر یکی از دلایل بارز پر طرفدار بودن مبلمان ایتالیایی شناخته شده است. سادگی و تغییرات پله ای که همیشه نیاز مشتری را مد نظر قرار داده است راز موفقیت تولید مبلمان ایتالیایی به شمار می رود.

مبلمان ایتالیایی

مبلمان ایتالیایی

باید بگویم یکی از صاحب سبک ترین کشورهای اروپایی در زمینه دکوراسیون داخلی کشور فرانسه شناخته شده است. زندگی اشرافی گرایی مردمان فرانسه و تمایل آن ها به مبلمان به روز و بسیار خاص سبب شده است در این کشور بیش از هر کشور دیگری به صنعت مبلمان توجه شود. سبک های مبلمان اروپایی در یک دسته بندی خاص طبقه بندی شده اند. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با تغییراتی که در هر دوره مبلمان اروپایی از آن خود کرده است بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد دارید برای منزل خود یک سرویس مبل اروپایی تهیه کنید و یا اینکه منزل خود را بسیار اشرافی و خاص دیزاین کنید با ما همراه باشید. اگر می خواهید تخصصی تر از همیشه به موضوع دکوراسیون داخلی منزل خود توجه داشته باشید توصیه ما به شما بهره گرفتن از متخصصان دکوراسیون داخلی است. افراد با تجربه و دوره دیده در زمینه دکوراسیون داخلی شما را در رسیدن به دکوراسیون اروپایی ساده تر از همیشه یاری می کنند.

 مبلمان ایتالیایی

مبلمان ایتالیایی در زمان پیدایش

در زمان قرون وسطی مبلمان زیادی در کشورهای اروپایی یافت نمی شد. می توان دلیل این امر را زندگی مجلل ارباب های آن دوره نام برد که سبب شده بود تنها قشر خاصی از مردم به صورت کاملاً محدود توانایی استفاده از سرویس چوب را داشتند. زندگی اشرافی گرایی اربابان در آن دوره هنرمندان را بر آن داشت تا به عرضه مبلمان ایتالیایی خاصی روی آورند. بدون تردید استفاده از چوب های با کیفیت مثل چوب درخت بلوط و ترکیب آن با آهن سبب شد اولین مبلمان برای مردم عادی در کنار اشراف زاده ها عرضه شود. ترکیب رنگ ها وکنده کاری های بر روی مبل این هنر را به یک صنعت بسیار مهم در آن زمان تبدیل کرد. شاید اواخر قرون وسطی بود که طراحی مبلمان به شکل متفاوت تری رواج پیدا کرد.

مبلمان ایتالیایی

اشراف زاده ها در دوره رنسانس

شاید جالب باشد که بدانید سرنوشت مبلمان ایتالیایی پس از ساخت صندوقچه، تخت خواب و صندلی های خاص ارباب زاده ها به کجا کشیده شده است. ایتالیا نخستین کشوری بود که از قرن پانزدهم دست به تغییرات شگرف در تولید مبلمان زد. به شکلی که از چوب درخت گردو به جای چوب درخت بلوط برای ساخت مبلمان ایتالیایی بهره گرفت و نرمی و روشن تر بودن طرح ها را به نمایش گذاشت. جالب است که بدانید در دوره رنسانس هنرهای اختصاصی تری برای فروش به ارباب زاده ها به نمایش گذاشته شد. به شکلی که از مرمر، فلزات گران بها و عاج و استخوان به منظور زیبا سازی مبلمان ایتالیایی بهره گرفته شد. در همین دوره بود که به هم آمیخته شدن رنگ ها رواج پیدا کرد و با جلاء، رنگ و لعاب دادن به چوب مبلمان ایتالیایی بسیار خاص تر از گذشته عرضه شد.

مبلمان ایتالیایی

هنر خراطی بر روی مبلمان ایتالیایی

استفاده از چوب و فلزات به قدری مبلمان را سنگین کرده بود که فکر و ایده جدید راه حلی تازه برای سبک تر شدن مبلمان به شمار می رفت. از همین رو در قرن هفدهم ایتالیایی ها سعی کردند از متریال با کیفیت تر و با وزن کمتری به منظور جابجایی ساده تر مبلمان استفاده کنند. از همین رو از روکش های پارچه ای با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده شده تا وزن کار به حداقل ممکن برسد. همچنین استفاده از هنر خراطی به منظور کم حجم تر کردن چوب های به کار رفت. زیبا سازی بیشتر مبلمان امری بود که توسط ایتالیایی ها به سبک لویی سیزده هم روی کار آمد و رواج پیدا کرد. همان طور که مشهود است مبلمان ایتالیایی به یکباره دچار تغییر شگرفی نشده است و طراحان هر دوره کار دوره قبل را مرمت و بازسازی کرده اند. این امر دلیل پیشرفت و اعتبار صنعت مبلمان در کشورهای اروپایی به شمار می آید.

مبلمان ایتالیایی

پیدایش کتابخانه در دوره‌ای از تحول

یکی از مهم ترین خصوصیات پادشاهان زندگی مجلل و اشرافی به شمار می رود و همین امر همیشه طلب می کرد ایده و طرحی خاص برای عرضه به نمایش گذاشته شود. به شکلی که مبلمان ایتالیایی با یک تغییر اساسی روبرو شد. تو رفتگی صندلی مبل ها برای نشستن راحت تر به شکل قوس دار یکی از این تغییرات اساسی به شمار می رفت. همچنین با رنگ آمیزی مبل ها با رنگ طلایی مجلل تر جلوه دادن سرویس چوب نماد بیشتری پیدا کرد. امری که دوره لویی چهاردهم را در صنعت مبلمان ایتالیایی متفاوت تر جلوه داد استفاده از قفسه های چوبی بود. قفسه های چوبی که با کنار هم قرار گرفتن کتابخانه های کنده کاری شده و طلایی را به پادشاهان عرضه داشت. اضافه شدن وسایل چوبی تا به امروز ادامه پیدا کرد و هر روز ابداع جدیدی به سرویس چوب های مدرن افزوده می شود. لوازم تولید شده سبب شده اند زندگی بسیار ساده تر از گذشته دنبال شود.

مبلمان ایتالیایی

نقاشی روی چوب مبلمان ایتالیایی

در دوره لویی پانزدهم طراحان درباریان خود به صورت مستقل دست به ساخت و تهیه مبلمان ایتالیایی زدند. این استقلال دلیلی شد برای ابداع بالشتک های اضافی روی مبل ها به منظور راحتی بیشتر در حین نشستن که خود یک اثر هنری جدید به شمار می رفت. از سوی دیگر نقاشی روی چوب ها توسط طراحان مخصوص دربار بسیار رواج پیدا کرد. جالب است که بدانید برنزه کاری یکی از ویژگی های اصلی دوره لویی پانزدهم به شمار می رود. خاص بودن و اشرافی گرایی در کشورهای اروپایی همیشه دلیل برای ابداعات جدید در صنعت مبلمان به شمار می رود. به شکلی که در هر دوره ابداعی جدید سبک قدیم را تکمیل تر از گذشته در معرض نمایش گذاشته است. زیبایی منحصر به فرد مبلمان ایتالیایی دلیل پشتکار و متفاوت نگریستن در دوره های قدیم به شمار می رود.

مبلمان ایتالیایی

نقش ملکه فرانسه در مبلمان اروپایی

یکی از دلایل اصلی طراحی متفاوت برای ساخت مبلمان در کشورهای اروپایی مخصوصاً فرانسه جلب توجه پادشاهان بوده است. از همین رو می توان گفت در دوران پادشاهی لویی شانزدهم ملکه فرانسه تأثیر به سزایی در تغییر رویه ساخت مبلمان ایتالیایی داشته است. سبک خراطی مارپیچی برای پایه ها و دسته های مبلمان امری بود که تا آن روز کسی مشاهده نکرده بود. از سوی دیگر طراحی با رنگ های روشن مثل سفید، مغز پسته ای و طوسی روشن هم از اختراعات آن دوره به شمار می رود. شکی در این نیست که رنگ طلایی همیشه حرف اول را برای لوکس تر و مجلل تر نشان دادن زده است. به همین خاطر در کنار تمام این رنگ ها رنگ طلایی همیشه چاشنی کار بوده است. ابداع ویترین با شیشه های مستطیلی شکل یکی از ابداعات این دوره برای نگه داری اشیاء گران بها در سالن های اشرافی محسوب می شود.

مبلمان ایتالیایی

مبلمان ایتالیایی در حال حاضر

با شروع انقلاب بزرگ اروپا هنر اشرافی گرایی تا حد زیادی برای طراحی مبلمان ایتالیایی از رواج افتاد. امری که این روزها بسیار شاهد آن هستیم سادگی در طرح و رنگ آمیزی است. در دنیای مدرن امروز همان طور که مشاهده می کنید مبل های اروپایی به ساده ترین حالت ممکن طراحی و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سادگی در طرح، رنگ پارچه و دیزاین مبلمان از مهم ترین پارامترهای است که در حال حاضر شاهد آن هستیم. در مقاله پیش روی سعی بر آن شد از تاریخچه مبلمان اروپایی در کنار تصاویری از مبلمان مدرن توضیحاتی داده شود. ترکیبی از هنر قدیم در دنیای مدرن امری بود که به آن پرداخته شد. اگر می خواهید دکوراسیون اروپایی را که قدمت بسیار طولانی دارد را برای خود انتخاب کنید بهتر است با مشاوران دکوراسیون داخلی نیز مشورتی داشته باشید. بدون تردید تجربه کاری افراد خبره در این راستا شما را ساده تر از گذشته به هدف نهایتان می رساند. شما می توانید با کمک متخصصان به خرید مبلمان ایتالیایی با کیفیت و مرغوب نیز بپردازید.

منبع: مبل میز

مطالب مرتبط