نمونه‌های مبل اسپرت کلاسیک

مبل اسپرت کلاسیک

نمونه‌های مبل اسپرت کلاسیک

نمونه‌های مبل اسپرت کلاسیک

 دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش می‌کنند، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه.

هر یک از این دو نوع مبلمان می‌توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازار‌های ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند .

چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می‌شود. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب‌های سخت ارزانتر است.
جنس پارچه‌های رو مبلی، نوارهای دور دوزی، پد‌های نشیمن، و فنرهای بکار رفته در مبلمان متفاوت است و در عین حال تعیین کننده میزان راحتی و سفتی مبل است. به این منظور از فنرهای ساده کویل، فنرهای دو مدل مبل اسپرت کلاسیک سر مخروطی کویل، فنرهای زیگ زاگ، و مارپیچی که به وسیله یک نخ یا مفتول سیمی یا گیره بهم متصل شده اند استفاده می‌شود.

منبع: النا مبل

مطالب مرتبط