5 ویژگی شخصیتی در چیدمان اتاق نشیمن

شما چه خصوصیاتی دارید؟

5 ویژگی شخصیتی در چیدمان اتاق نشیمن

5 ویژگی شخصیتی در چیدمان اتاق نشیمن

آیا مکان آن مناسب است؟

انتظار مردم از خانه شان بر طبق نیاز ها و ویژگی ها و بودجه آنها تغییر می کند. ساید آرزوی یک قصر کوچک را داشته باشید، اما ممکن است چنین آرزویی برای زوج های جوان امکان پذیر نباشد یا دوست داشته باشید خانه ی خود را با لوازم عتیقه و زیبا پر کنید اما درآمدتان برای این کار کافی نباشد.

اگر در خانه کار می کنید، لازم است محیطی راحت و مناسب داشته باشید؛ مثل یک هتل یا خانه ای که برای کارتان نقش تبلیغاتی را داشته باشد. فضای خانه آدم های پر مشغله ، پر از اسباب و لوازمی است که نشان دهنده این سبک از زندگی است و خانه افراد هنرمند پر از اشیاء و لوازم هنری و با ارزشی است که منبع الهامشان است. کسانی که احل معاشرت اند معمولا فضای دوستانه ای در خانه ی خود ایجاد می کنند که همین منجر به معاشرت بیشتر و احساس راحتی و آرامش مهمانان می شود. کسانی که عاشق آرامش و سکوت اند می توانند عقاید ساده ی مربوط به مذهب ذن را در زندگی خود بکار ببرند در میان مجموعه ی مناسبی از وسایل محبوبشان آرامش یابند. هنگامی که اتاق نشیمن خود را طراحی می کنید مطمئن شوید که ظاهر مناسبی دارد و مناسب با سبک زندگی شماست.

1-  شیک بودن:

اگر با مد پیش می روید و اطلاعاتتان بروز است، حتما از جدید ترین مدل ها و طرح ها اطلاع دارید. شیک پوشی نیازمند استعداد ی خاص برای تطابق رنگ و پارچه و طرح است تا همه چیز را زیبا تر و ساده تر نشان دهد. از رنگ های اصلی یا خنثی استفاده منید و یا با کمک رنگ های تند و تزئینات جدید ظاهر اتاق را شیک و امروزی کنید.

طرح های شیک و خطوط منظم و کیفیت خوب ویژگی های مهمی بشمار می روند. مشکل پسندی را کنار بگذاریدو ساده باشید. به سادگی می توانید با استفاده از رنگ تند، نور، فضا، مواد مناسب و یا با انتخاب یک تابلو یا روانداز کشمیر اطرافیانتان را شگفت زده کنید.

فرد شیک پوش هم فرد شیک پوش هم خود احساس خوبی دارند و هم می توانند دوستان و آشنایان را تحت تاثیر قرار دهند. شاید به هتل های شیک امروزی علاقهمندید که در عین سادگی راحت و آرام اند و شاید تا حدی از زرق و برق هم خوشتان می آید. شاید مهمانی دادن را دوست دارید و مهمانی های رسمی برایتان جذاب تر از دید و بازدید دوستانه است. اما این را بدانید همان طور که حفظ ظاهر زیبا احساس خوبی به شما می دهد، داشتن اتاق نشیمن شیک و منظم هم تاثیری مشابه خواهد داشت.

ایده های شیک: خطوط منظم، رویکرد های مینی مالیسم، طرح های کلاسیک، کتان و فلانل، مخمل و داماسک، چوب کم رنگ و سنگ، دیوار ابزار خورده و قاب بندی شده و استیل و شیشه

2- خودمانی:

اگر دوست دارید به جای کت و شلوار و کفش پاشنه دار، شلوار جین و کفش ورزشی بپوشید، احتمالا اتاق نشیمن راحت و معمولی را ترجیح می دهید یا شاید به خاطر حفظ وجهه ی خود ناچارید در بیرون لباس رسمی تر بپوشید، اما ترجیح می دهید در خانه از لباس های راحت و معمولی استفاده کنید و این امر اصلا بدان معنی نیست که شما طرفدار طرح و هنر و مد نیستید.

وسایل مورد علاقه تان را در اتاق نشیمن قرار دهید حتما پارچه نرم و خوش بافت علاقه دارید و ارزش وسایل خوش ساخت تان را می دانید به خصوص وقتی ظاهر آن مثل شلوار جین بر اثر گذشت زمان بهتر شود. مسلما در چنین اتاقی احساس آرامش خواهید داشت و از فضایی آرام و دوست داشتنی آن لذت می برید.

مشخصه های خودمونی: 1- پارچه جین 2- نخ و کتان پشمی 3- بافتنی 4- راحت و گرم 5- طرح های ساده 6- زندگی راحت 7- مناسب و ارزان

3- خلاقانه:

هنرمندان علاوه بر استفاده از طرح ها و مدل هایی متنوع در فضای خانه، با رویکرد های فرهنگی نیز هماهنگ اند. می توانید از طرح های منحصر به فردو بی نظیر مورد علاقه تان، که متاثر از فضای دنیای هنر و طراحی اند،در سبک پوشش و تزئین ختنه تان استفاده کنید. تنها با انتخاب رنگ و طرح مناسب و چیدمان مبلمان در آن می توانید ظاهر خانه را به سبکی خاص در آورید. البته می توانید آثار هنری خود یا خانواده را به آن اضافه کنید. ترکیب سبک ها و عناصر گوناگون ظاهر اتاق ها را شلوغ و عجیب و غریب در عین حال جذاب می کند و محیط زیبایی را می آفریند.

برای ایجاد فضایی منحصر به فردراه های گوناگونی وجود دارد، مثل ترکیب طرح های قدیمی و جدید، استفاده از وسایل ارزان و گران، استفاده از اشیای مدرن و گران قیمت. استفاده از این ها در خانه بسیار ثمر بخش است. حتی می توانید رنگ ها و وسایل متنوعی منطبق با ذوق و سلیقه ی خود در اتاق نشیمن بکار ببرید.

4- دوست دار آرامش:

در عصر سرعت که مجبورید همه ی کار های خود را به سرعت انجام دهید، خانه می تواند محیطی آرام برای استراحت شما باشد. اگر تنها زندگی می کنید، داشتن یک زندگی آرام کاری دشوار نیست، اما اگر در خانه ای شلوغ و پر سر و صدا زندگی می کنید و می خواهید جای ساکت و راحتی داشته باشید، به اتاق و سبک زندگی جدیدی احتیاج دارید. اگر به عقاید ذن اعتقاد دارید، در فضای خانه از مواد طبیعی مفید و زیبا استفاده کنیدکه نشان دهنده علاقه شما به طبیعت است. اگر هم تنهایی را دوست دارید، حتما مطالعه یک کتاب خوب در مبل کلاسیک راحت در اتاق زیبا و دنج را به هر چیز دیگر ترجیح می دهید.

5- پویا:

این افراد تمایلی ندارند که در یک جا بنشینند و زمان خود را به جای استراحت کردن صرف انجام کار های مختلف می کنند. با این حال چه برای افراد پر انرژی و چه افراد بی حال میز کار و کامپیوتر و انباری و قفسه ها به اندازه سرویس خواب و کاناپه و مبل راحتی و مبل استیل اهمیت دارد.

پویایی افراد همیشه به دلخواه آنها نیست و به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ مثل رفت و آمد خانواده، سر وصدای کودکان و یا اداره هم زمان کار و زندگی. اگر در بیرون از خانه مشغله های کاری فراوان دارید، نا خودآگاه این امر در جو خانه ی شما تاثیر می گذارد و بخشی از دغدغه های شما هم تاثیر می گذارد و بخشی از دغدغه های کاری شما به داخل خانه کشیده می شود.

افراد پویا و انعطاف پذیر، با جمع کرد وسایل اضافی و سازمان دهی فضای خانه، زندگی پر مشغله و خانه ی شلوغ خود را نظم می دهند.

منبع: دیجی چوب

مطالب مرتبط