بهترین رنگ‌های استفاده شده در خانه‌های کوچک

بهترین رنگ‌ها

بهترین رنگ‌های استفاده شده در خانه‌های کوچکبهترین رنگ‌های استفاده شده در خانه‌های کوچک

بهترین رنگ‌های استفاده شده در خانه های کوچک

شما ممکن است فکر کنید که برای رنگ زدن خانه‌های کوچک فقط محدود به رنگ سفید و در نهایت طوسی روشن و کرم هستید، اما در حقیقت اغلب رنگ ها قابل استفاده در خانه‌های کوچک نیز هستند؛ اگر شما نور و وسایل کافی برای فضایتان داشته باشید، استفاده از رنگ‌های تیره در خانه‌های کوچک می‌تواند اندکی فضا را دراماتیک کند و حس و حال متفاوتی به خانه شما بدهد. بهترین حالت استفاده از رنگ‌های تیره استفاده از رنگ های متالیک، بر روی دیوارهایی با طرح‌های برجسته است. برجستگی دیوارها حالت سایه‌روشنی بر روی رنگ ایجاد می‌کند که باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می شود. اما این نکته را در نظر بگیرید که بهتر است در صورتی که قصد استفاده از رنگ‌های تیره را دارید، یک دیوار که می‌تواند برگترین دیوار اتاق باشد را انتخاب کنید و آن را به رنگ تیره مورد علاقه‌تان درآورید، اما برای باقی دیوارها دنبال رنگ روشنی متضاد با رنگ تیره دیوار اصلی بگردید. این تضاد سایه و روشن بر روی دیوار، به بیننده این حس را می‌دهد که دیوار تیره‌تر کمی عقب‌تر است و اتاق دلبازتر به نظر می‌آید.
با این حال بسیاری از ما، فارغ از بزرگی و کوچکی فضا، ممکن است میانه خوبی با رنگ های تیره بر روی دیوارهای خانه‌مان نداشته باشیم. این موضوع که رنگ دیوارها نقش اساسی در روحیه ساکنین دارند، شکی نیست. حتی انتخاب رنگ های خوب و درست برای رنگ آمیزی دیوار، برای مهمان‌هایمان نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. پس توجه به اینکه نکته ضروریست که جدا از همه حرف و حدیث‌ها رنگی را برای دیوارتان انتخاب کنید که مورد علاقه‌تان باشد. کلید رسیدن به رنگ‌آمیزی مناسب، در نظر داشتن این نکته است که بالانس یا توزان را در رنگ آمیزی نیز رعایت کنید. استفاده از یک الگو، یا استفاده از سایه و روشن برای رنگ آمیزی بهترین انتخابی است که برای رنگ ها می‌توانید داشته باشید.

چه رنگ هایی شناخته شده هستند؟
رنگ سفید شکری، آبی-خاکستری روشن، بژ، خردلی و کرم قهوه‌ای رنگ‌های شناخته شده در این حیطه هستند. توصیه ما به شما استفاده از مجموعه‌ای از رنگ های آبی و خاکستری است. اگرچه برای هر رنگ روشنی، می توانید با اضافه کردن مقدار اندکی رنگ سیاه، رنگی درست کنید که هم تم رنگی مورد علاقه شما را دارد، هم بی روح نیست، هم بسیار مناسب دیوارهای فضای کوچک است.

توصیه‌ها و نکات:
توصیه می کنیم که اگر دیوارهایتان را تیره کردید، حتما از مبلمان و دکوراسیون با رنگ روشن استفاده کنید. وجود نور کافی در فضا نیز المان بسیار مهمی ست. اگر خانه‌تان نورگیر نیست، حتما از چراغ های سقفی و دیواری متناسب استفاده کنید تا نور زیاد، مانع از دلگیری فضا به دلیل کوچکی شود.
در صورتی که از رنگ های خیلی روشن برای دیوارها استفاده کردید، جهت تنوع می‌توانید مثلا رادیاتور منزل را به رنگ تیره و متضادی درآورید، یا از مبلمان و دکور با رنگ‌های تیره استفاده کنید که حس سردی و یکنواختی فضا را بشکنید.
تغییر دادن رنگ محیط به خصوص اگر مستاجر باشید کار بسیار سختی است. با این حال برچسب‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را بر روی رادیاتور، کابینت و یا کانتر بچسبانید. این برچسب ها هم با رنگ و طراحی متفاوتشان شکل متفاوت و جدیدی به فضای زندگی شما می دهند و هم زمانی که بخواهید منزل را تحویل صاحبخانه بدهید به راحتی پاک و تمیز می شوند.

مطالب مرتبط