مطلب جامع در مورد مبل راحتی

مبل راحتی

مطلب جامع در مورد مبل راحتی

مطلب جامع در مورد مبل راحتی

استفاده از مبل در بین بسیار افزایش یافته است، دلیل این امر به خاطر سبک زندگی امروزی می باشد. در زمان های گذشته در منازل مختلف خبری از مبل و دیگر امکانات رفاهی نبود. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از مبل بسیار رایج شده است که در بازار می توان انواع آن را به آسانی خریداری کرد. مبل راحتی یکی از مواردی است که به طور عادی در میان مردم جا افتاده است و دارای طرفداران زیادی می‌باشد که شما می‌توانید به‌‌عنوان یکی از موارد مهم در منزل استفاده کنید. آیا تا به امروز فکر کرده‌اید که مبل راحتی چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در این مطلب می‌خواهیم در مورد مبل راحتی مطالب جالبی را برای شما قرار دهیم.

ریشه یابی کلمه مبل

اگر بخواهیم مبل را به‌صورت عامیانه تعریف کنیم باید بیان کنیم که مبل در لغت به معنی یک وسیله‌ای می‌باشد که برای نشیمن یا کمک‌کننده برای نشستن بوده که تاریخچه طولانی دارد. مبل یک واژه فرانسوی بوده که ریشه در زبان انگلیسی دارد. ساختار کلی مبل را می‌‌توان یک چهارپایه کم‌ارتفاع دانست که دارای پوشش نرم بوده و قابل نشستن می باشد. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد قدمت مبل‌ها به دوران انسان‌های غارنشین بازمی‌گردد و نمونه اولیه مبل به شکل امروزی که برای چنین کاری ساخته شده است مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح می باشد. مبل راحتی که از تعاریف آن مشخص می باشد وسیله ای برای نشستن با ویژگی‌های راحت می باشد. دسته‌بندی‌های مختلفی برای مبل راحتی وجود دارد که در ایران مدل‌های مختلفی عرضه شده است.
مطلب جامع در مورد مبل راحتی

در مورد ویژگی های مبل راحتی

مبلمان راحتی یکی از پرکاربردترین مبل‌های مورد استفاده توسط ایرانی‌ها است. مبل راحتی برخلاف مدل‌های دیگر مبل مانند کلاسیک و هم‌خانواده‌های آن دارای نشیمن های بسیار نرم بوده که ارتفاع کوتاهی دارد، همچنین دسته‌های پهن و بالشتی مبل‌های راحتی باعث می‌شود تا شما در هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشید. ویژگی‌های دیگری که در مبل راحتی گنجانده شده است و آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند این است که قابلیت انعطاف‌پذیری زیادی برای افراد داشته که افراد می‌توانند به‌راحتی از این‌گونه مبل‌ها استفاده کنند.

انواع مبلمان راحتی

مبل‌های راحتی به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. از انواع مبل راحتی می‌‌توان به کاناپه، لاوست، مبل راحتی تخت خوابشو و مبل‌هایی به شکل ال و مبل‌های فانتزی اشاره کرد. می خواهیم در ادامه مدل های مختلف مبلمان راحتی را به شما معرفی کنیم:

کاناپه

کاناپه در حالت کلی جزئی از مدل های مبلمان راحتی می باشد که به صورت تکی مورد استفاده قرار می گیرد. دو یا سه نفر در فضای کوچک می‌توانند به‌راحتی از کاناپه استفاده کنند. همچنین این‌گونه مبل‌ها در اتاق‌های انتظار مطب‌ها و آموزشگاه‌ها نیز دیده می شود. کاناپه‌ها به‌صورت کلی محل قرارگیری به خصوصی نداشته و بیشتر در خانه، مقابل تلویزیون قرار می گیرند. کاناپه‌ها به دلیل داشتن فضای کناری بیشتر مورد علاقه اکثر افراد بوده و راحتی زیادی دارد. به‌صورت کلی چیدمان این‌گونه کاناپه ها هفت نفر می باشد.

لاوست

لاوست از مبل‌های دو نفره بوده که جمع جور می باشد و فضای کمی را اشغال می‌کند. کسانی که می‌خواهند به‌صورت نزدیک در کنار هم بنشینند می‌توانند از مبل‌های لاوست استفاده کنند. لاوست ها در دکوراسیون های مدرن به خوبی جا باز کرده و بسیار کاربردی می باشند. هرچند افراد آن‌ها را به‌‌عنوان مبل خریداری می‌کنند و در چیدمان خود قرار می‌دهند اما خیلی از افراد از ساختار و کارایی آن بی‌خبر می باشند. محل قرارگیری این‌گونه مبل ها به صورت نرمال رو به روی تلویزیون بوده تا زوج‌های جوان و کسانی که به هم علاقمند می باشند لحظات رمانتیک و مناسبی را در کنار یکدیگر سپری کنند.
مطلب جامع در مورد مبل راحتی

مبل های ال شکل

این مبل‌ها از لحاظ دسته‌بندی در قسمت مبل‌های اقتصادی جای می گیرند. با کم کردن هزینه‌های خانوارهای تک نفره علاوه بر افزایش کارایی و کاربردی بودن فضای بسیار کمی را اشغال می کند. مبل‌های راحتی ال ‌شکل در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، چه در زمینه تولید و چه در زمینه تقاضاهای عمومی که در بازار وجود دارد. می‌‌توان از این مبل‌ها به‌راحتی استفاده کرد.

مبل های ال شکل باتوجه به ساختاری که دارند به راحتی می‌توانند در محل خانه قرار بگیرند. محل صحیح این مبل‌ها به طور کلی در کنج اتاق نشیمن و یا در زوایای اتاق می باشد و محل‌هایی که شکل ال توسط مبل به درستی ساخته شده است قرار می گیرد. مدل‌های مبل راحتی ال شکل به خاطر شکل مخصوص به خود امکان تغییرپذیری بالایی دارند. در برخی از مدل‌ها امکان تخت خواب شو بودن نیز وجود دارد.

مبل های راحتی مدرن و فانتزی

مبل‌های راحتی مدرن و فانتزی از دیگر مدل‌هایی می باشد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. این مبل‌ها دارای چهره‌های خاص و رنگ‌بندی های عجیب و غریب هستند. در راحتی این مبل‌ها باید اشاره کرد که به مانند مبل‌های کاناپه‌ای می‌باشد. یکی از مواردی که افراد از خرید مبل‌های فانتزی و مدرن اجتناب می کنند ظاهر عجیب و غریب آن می‌باشد که باعث می‌شود به سبک دکوراسیون بسیاری از منازل ست نشود. البته توجه کنید که این عجیب بودن ممکن است به معنای زیبا نبودن چیدمان نباشد و کاملاً سلیقه‌ای است.

نشیمن های بلند و پف‌کرده، رنگ‌بندی‌های عجیب‌وغریب باعث ایجاد ساختارهای جالب در منزل می شود. از ویژگی‌های این‌گونه مبل می‌‌توان به همین موارد اشاره کرد. سبک‌های مبل‌های فانتزی به دلیل این‌که درابتدای راه هستند دارای تغییرات زیادی خواهند شد. اگر قصد اضافه کردن مبل‌های فانتزی و مدرن به دکوراسیون خانه را دارید بهتر است قبل از آن هماهنگی‌های لازم را برای قرار دادن آن در فضای خانه ایجاد کنید. می‌توانید از ست کردن مبلمان فانتزی با دکورهای منزل و پرده‌ها کمک بگیرید و با اضافه کردن فرش‌های فانتزی دکوراسیون را تکمیل کنید.

اندازه استاندارد مبلمان راحتی

اندازه‌های استاندارد مبلمان راحتی متفاوت می باشد و با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید می‌تواند متغیر باشد. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد مبل راحتی دارای استانداردهای خاصی می باشد که هر بخشی از نشیمن یک کاناپه سه نفری طول و عرض هفتاد سانتی‌متر دارد که ارتفاع بالشت آن نیز بین بیست الی سی و پنج سانتی‌متر متغیر است. در مبل های راحتی بالشت‌های نشیمن به دو صورت پیوسته و جدا بر روی مبل قرار می‌گیرند.
مطلب جامع در مورد مبل راحتی

از مزایای نشیمن های پیوسته می‌‌توان به استحکام و ثبات بخش زیرین آن اشاره کرد، اما در مبل راحتی با نشیمن جدا شونده این امکان وجود دارد که شما به راحتی بتوانید مبل خود را تمیز کرده و از تمیزی مبل راحت باشید. مبل راحتی با توجه به سبک زندگی امروزی بیشتر مورد توجه افراد جوان قرار می‌گیرد چرا که باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش در منزل می شود.

بسیاری از خانواده‌ها علاوه برداشتن مبل‌های کلاسیک یا استیل به دلیل این‌که فضای خانه آن‌ها این اجازه را به آن‌ها می‌دهد از مبل‌های راحتی برای نشیمن استفاده می‌کنند. موضوعی که باعث شد این مبل‌ها در صدر انتخاب خانوارها قرار بگیرد هزینه تهیه و تعمیر آن می باشد. به صورتی که خرید و فروش مبل های کارکرده و دسته دوم راحتی نیز یک امر طبیعی بوده و خیلی از افراد به سبد خانوار خود اضافه می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده شما می توانید برای منزل خود مبل راحتی مناسب تهیه کنید.

مطالب مرتبط