مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

مبلمان کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

مبلمان کلاسیک فرانسوی یکی از بهترین و با کیفیت ترین مبل های عصر حاضر است که معمولا افراد خوش سلیقه دست به انتخاب این مبل می‌زنند. اگر شما می‌خواهید بدانید این مبلمان چه ویژگی هایی دارد و دلیل این همه محبوبیت چیست، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. همه ما می‌دانیم که همیشه کشور فرانسه در زمینه مد و فشن نسبت به کشورهای دیگر چند قدم جلوتر بوده است. از تبهر در زمینه مد و لباس گرفته تا مبلمان و دکوراسیون. همچنین شما می‌توانید در معماری ساختمان های این کشور نیز اوج شکوه و زیبایی را مشاهده کنید. ما امروز می‌خواهیم درباره ی مبل کلاسیک فرانسوی بیشتر بدانیم. مبلی که در تمام دنیا محبوبیت زیادی دارد و طرفداران خاص خود را نیز دارد. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره این نوع مبلمان بدانیم.

مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخچه

مبل فرانسوی هم اشرافی است هم مردمی، درواقع ترکیبی از این دو هنر است که از سال های پیش شروع به تولید کرده است و توانسته است جایگاه بسیار خوبی در بین انواع مبلمان پیدا کند. طراحی این نوع مبلمان بسیار ظریف و زیبا است. این نوع مبل بسیار مناسب استفاده در منازلی است که سبک معاصر در آن وجود دارد. این سبک از مبلمان به مرور در کشورهای دیگر نیز رواج یافت و وارد بازار شد. تولید کنندگان بسیاری شروع به تولید مبلمان کلاسیک فرانسوی کردند.

مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های ظاهری

اگر بخواهیم از ویژگی های ظاهری این مبل برای شما بگوییم، بارز ترین ویژگی آن پایه های مبل کلاسیک فرانسوی است که دارای انحنا به بیرون است. به مرور زمان کنده کاری هایی روی این دست از مبلمان صورت گرفت که باعث پیچیدگی و ظریف تر شدن آن شده است. البته به یاد داشته باشید که ریزه کاری و کنده کاری های موجود بر روی مبل کلاسیک فرانسوی باعث افزایش حجم و وزن آن می‌شود. مبلمان کلاسیک فرانسوی علاوه بر ظرافت و زیبایی از کیفیت و راحتی بسیار بالایی نیز برخوردار است. می‌دانید که هرچه ظرافت کار شده بر روی مبلمان بیشتر باشد به تبع آن قیمت نیز بالاتر می‌رود. در مبل های فرانسوی نیز این چنین است؛ منحنی ها و خطوط بسیار صاف متقارنی که در طراحی مبلمان کلاسیک فرانسوی کار شده است باعث شده تا قیمت مبل بالاتر از سایر مدل ها باشد.

مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

رنگ

استفاده از رنگ های خنثی به ویژه رنگ سفید در طراحی مبلمان فرانسوی بسیار رایج است. در واقع رنگ سفید تا حدودی نماد خانه های فرانسوی است که همین امر باعث شده است تا طراحان فرانسوی بیشتر از رنگ سفید و رنگ های مختلف دیگر مانند آبی آسمانی، سبز روشن، خاکستری و نقره ای در طراحی های خود استفاده کنند. تا به حال دقت کرده اید که با دیدن خانه افراد فرانسوی چه حس آرامشی به شما دست می‌دهد؟ درست حدس زدید. این حس آرامش به دلیل وجود رنگ های خنثی است. چیزی که جالب است است این است که شما هرگز نمی‌توانید رنگ های تند و تیره را در این نوع از مبلمان مشاهده کنید. در بدترین حالت از رنگ های سبز، آبی، صورتی، قرمز تیره و طلایی استفاده می‌شود. طراحی و رنگبندی این مدل مبلمان کلاسیک فرانسوی تاثیر زیادی در زیبا سازی منازل دارد پس در انتخاب رنگ مبل خود دقت کنید.

مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه مبلی

معمولا پارچه هایی که در طراحی این مبل استفاده می‌شود از جنس پارچه های کتان و ریون با الگوهای ظریف و ساده است. البته شما می‌توانید پارچه های لوکس دیگری مانند ابریشم، مخمل و پارچه های توری را نیز بر روی مبلمان فرانسوی خود استفاده کنید. جنس پارچه هایی که بر روی مبلمان کلاسیک فرانسوی استفاده می‌شوند بسیار با کیفیت است و طراحی های بی نظیری بر روی آن ها شکل می‌گیرد. البته بدانید که تمامی این پارچه ها جزو پارچه های گران قیمت هستند، پس اگر مبل فرانسوی را را برای خود انتخاب کردید باید بابت دکوراسیون دیگر قسمت های منزلتان نیز خرج کنید.

همچنین بخوانید:  جدیدترین مدل مبل استیل ۹۹؛ مبلمان شیک و زیبا

مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

چوب

استفاده از بهترین متریال ها در ساخت مبل کلاسیک فرانسوی از ویژگی های مثبت آن است. یکی از مهم ترین موارد در طراحی یک مبلمان چوب است. معمولا در ساخت مبل فرانسوی از چوب راش استفاده می‌شود که از ویژگی های بارز این چوب، مقاومت بالا و استحکام آن است. همین امر باعث شده است تا بتواند وزن بالایی را تحمل کند. چوب های گردو، روسی، افرا و آبنوس از دیگر چوب هایی است که در ساختار مبلمان کلاسیک فرانسوی به کار گرفته می‌شود.

مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

در آخر باید بگویم که مبلمان کلاسیک فرانسوی از آن دسته مبلمان است که می‌توانید به راحتی آن را در دکوراسیون های امروزی به کار بگیرید و شکوه و زیبایی به منزل خود ببخشید. مبلمان کلاسیک انواع مختلف زیادی دارد و اگر منزل کوچکی دارید و فکر می‌کنید که این مبلمان مناسب خانه شما نیست، اشتباه کرده اید. این مبلمان مناسب برای فضاهای کوچک نیز هست. در گذشته حکاکی هایی که روی مبل فرانسوی به کار برده می ‌شد بسیار پیچیده بود اما به مرور این حکاکی ها رو به سادگی رفت در نتیجه انواع مدل های جمع و جور هم وجود دارد. پس حتی اگر آپارتمان کوچکی هم دارید، با خیال راحت می‌توانید مبل کلاسیک فرانسوی را انتخاب کنید. مبلمان کلاسیک فرانسوی را در سبک های مدرن استفاده نکنید. سعی نکنید با استفاده از مبلمان فرانسوی در یک نشیمن مدرن سبکی تلفیقی بسازید.  گوشه های نشیمن و همچنین اطراف مبلمان کلاسیک فرانسوی را با لوازم دکوری پر نکنید. زیبایی مبلمانتان در فضای خلوت بهتر دیده می‌شود. قطعا زیاد شنیده اید که مبل کلاسیک و مبل سلطنتی به دلیل سبک طراحی خاصی که دارند صرفا برای زیبایی هستند و برای نشستن روی آن ها راحت نیستید، اما باید بدانید طراحی مبل کلاسیک فرانسوی به گونه ای است که با سبک زندگی امروزی مطابقت داشته و برای استفاده در اتاق پذیرایی بسیار مفید و کاربردی است و هنگام نشستن روی آن احساس نرمی و راحتی دارید.

مطالب مرتبط