5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه

انتخاب مبل مناسب جهیزیه

5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه

یکی از اصلی ترین قسمت های هر جهیزیه ای، خرید مبل مناسب جهیزیه عروس است. مبلمان جلوه خاص و ویژه ای به اتاق نشیمن شما می‌دهد، در نتیجه هنگام خرید آن نهایت دقت را داشته باشید تا انتخاب درست و مناسبی داشته باشید. همچنین مبلمان شما باید به نحوی انتخاب شود که با سایر وسایل شما هماهنگ باشد؛ پس بهتر است که خرید آن رابگذارید برای زمانی که اکثر خریدهای دیگر خود را انجام داده اید. امروزه برای انتخاب مبل عروس دیگر لازم نیست جمعیت زیادی مغازه به مغازه دنبال مبل موردپسند باشند، می‌توان با کمی گشت و گذار در اینترنت و سایت های فروش آنلاین مبلمان طرح و مدل خود را پیدا کرده و عکس آن را برای دیگران بفرستید و نظر آن ها را جویا شوید. دیگر همه چیز به سختی آن روزهای قبل نیست. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا سهم کمی از کم کردن استرس و دغدغه شما درمورد خرید مبلمان جهیزیه داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون منزل شما چگونه است؟

یکی از نکاتی که بهتر است قبل از خرید مبلمان به آن توجه کنید و کمک بزرگی به درست انتخاب کردن مبلمان شما می‌کند، این است که تشخیص دهید سبک دکوراسیون منزل شما چه سبکی است. گاهی اوقات ممکن است شما از قبل تمام وسایل جهیزیه خود را خریداری کرده باشید و اکنون طبق آن ها باید تشخیص دهید که سبک شما چیست. اما گاهی اوقات شما می‌خواهید یک سبک را انتخاب کنید اما هنوز درست نمی‌دانید که سلیقه شما چیست، انواع سبک های دکوراسیون کدامند و نیاز به راهنمایی دارید. با کمی تحقیق و مطالعه متوجه خواهید شد که سبک های متفاوت و جذاب بسیاری وجود دارد که ممکن است توجه شما را به خود جلب کند. اکنون بعد از اینکه تشخیص دادید کدام سبک دکوراسیون مورد علاقه شما است، یکی از سه مدل مبل راحتی، کلاسیک و استیل را انتخاب می‌کنید.

5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه

راحتی مهم تر است یا ظاهر؟

نکته بعدی ای که هنگام خرید مبل مناسب جهیزیه عروس باید به آن دقت کنید، این است که هدف شما از خرید این مبل چیست؟ آیا مبل می‌خرید تا خودتان از آن لذت ببرید و هنگام نشستن و یا دراز کشیدن روی آن احساس راحتی داشته باشید؟ و یا ساعت های طولانی در کنار کسانی که دوستشان دارید روی آن بنشینید، تلویزیون تماشا کنید و غرق صحبت شوید؟ یا برعکس تمام موارد قبل مبل را خریداری می‌کنید چون صرفا جلوه ظاهری و زیبایی مبل برایتان اهمیت دارد و از آن استفاده زیادی نمی‌کنید؟ ابتدا مقصود خود را معین کنید. اگر هدف شما راحتی و استفاده طولانی مدت از مبلمان است بهتر است که سراغ مبل های راحتی بروید، که خوشبختانه انواع مدل ها و طرح های آن در بازار موجود است. اما اگر فقط ظاهر و شکوه یک مبل برایتان اهمیت دارد، انتخاب شما قطعا مبل های استیل هستند. ممکن است چیزی بین این دو موردپسند شما باشد، به این معنی که هم به ظاهر اهمیت می‌دهید و هم راحتی برایتان مهم است؛ پس مبل های کلاسیک برای شما بهترین هستند.

5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه

تا چه قیمتی هزینه می‌کنید؟

وقتی نوبت به هزینه کردن و پرداخت پول می‌شود ممکن است کمی استرس بگیرید. قطعا از قبل برای جهیزیه خود میلیون ها تومان خرج کرده اید و اکنون کمی استرس دارید، که این کاملا طبیعی است. اما با تمام این تفاسیر قبل از اقدام به خرید مبل بهتر است که برای خودتان این قضیه را روشن کرده باشید که تا چه میزان قیمتی قادر به پرداخت هزینه برای مبلمانتان هستید. وقتی این موضوع را برای خودتان مشخص کرده باشید، بسیار راحت تر دست به انتخاب می‌زنید، چون دیگر می‌دانید با آن میزان پول بهتر است سراغ چه سبک مبلمانی بروید و دور چه سبک مبلی را خط بکشید. برای مثال اگر توانایی پرداخت مبلغ زیادی را دارید می‌توانید یک دست مبل سلطنتی را نیز خریداری کنید. اما اگر یک مقدار ثابتی جمع آوری کرده اید که نمی‌توانید بیشتر از آن را فراهم کنید، چیزی بین مبل راحتی و یا کلاسیک برای شما مناسب است.

5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه

رنگ مبل خود را انتخاب کرده اید؟

اکنون که متوجه شدید چه سبکی را برای منزل و مبلمان خود می‌پسندید، انتخاب رنگ مبل برای شما راحت تر است. برخی از سبک های دکوراسیون پالت های رنگی مخصوص به خودشان را دارند که شما باید فقط یک رنگ از میان آن ها را انتخاب کنید و سردرگمی نخواهید داشت. اما برخی دیگر از سبک ها انتخاب را به خودتان می‌سپارند. پس کمی برای این موضوع نیز وقت بگذارید و فکر کنید که چه رنگ مبلی را ترجیح می‌دهید تا نه فضای شما را تنگ و تیره نشان دهد و نه به قدری رنگ های جیغ و پر جنب و جوش باشد تا شما را دلزده کند. اگر نمی‌دانید چه رنگی را ترجیح می‌دهید با کمی مطالعه درمورد روانشناسی رنگ ها انتخاب برایتان آسان تر خواهد بود.

5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه

اتاق نشیمن را اندازه گیری کرده اید؟

آخرین و مهم ترین نکته درمورد مبل مناسب جهیزیه عروس که شاید بهتر بود در ابتدای امر به آن اشاره می‌کردیم اندازه گیری متراژ و فضای اتاق نشیمن و یا به طور کل منزلتان است. وقتی شما درمورد فضایی که برای چیدمان مبلتان در اختیار دارید، آگاهی داشته باشید انتخاب آن به مراتب برای شما راحت تر خواهد شد. اگر فضای زیادی داشته باشید هر نوع مبلی از راحتی تا استیل برای شما مناسب است و می‌توانید یک چیدمان مبل زیبا داشته باشید. اما اگر یک فضای محدود در اختیارتان باشد باید کمی دقت کنید و قبل از خرید مبل، حضوری آن را اندازه گیری کنید و در ذهنتان این موضوع را داشته باشید که می‌خواهید آن را کجا و چگونه بچینید. معمولا مبل های استیل و کلاسیک برای فضاهای کوچک مناسب نیستند و بهترین انتخاب برای شما مبل های راحتی است.

5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه5 نکته کلیدی برای انتخاب مبل مناسب جهیزیه

ممکن است نکات بسیار دیگری هنگام خرید مبل مناسب جهیزیه عروس مهم باشند و میزان اهمیت آن برای هرکس نیز متفاوت است. اما این 5 نکته از اصلی ترین و تاثیرگذارترین نکات هستند که اگر به میزان قابل توجهی به آن ها اهمیت داده شود، هیچ گاه دست به انتخاب اشتباهی نخواهید زد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اگر شما نیز ایده و یا نکته ای در ذهن خود دارید با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط