چگونه رنگ مبلمان منزل رو انتخاب کنیم؟

ست کردن رنگ مبل ها و دکوراسیون

چگونه رنگ مبلمان منزل رو انتخاب کنیم؟چگونه رنگ مبلمان منزل رو انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ مبلمان منزل رو انتخاب کنیم؟

مبل در مرکز اتاق نشیمن قرار میگیره و تمام دکوراسیون رو تحت تاثیر قرار میده، به همین دلیل باید به طور کامل با فضا هماهنگ بشه. حتما قبل از خرید مبلمان به این نکات توجه کنید که چه رنگ، اندازه و سبکی رو برای مبل هاتون انتخاب میکنید تا بتونین چیدمانی صحیح و زیبا داشته باشین. رنگ از اصلی ترین و تاثیرگذارترین ویژگی مبل هاست که باید قواعدی رو در رابطه با اون در دکوراسیون داخلی رعایت کرد. چند راه ساده برای انتخاب رنگ مناسب مبل مطابق با دکوراسیون منزل رو در ادامه براتون توضیح میدم.

رنگ مناسب مبل برای استفاده در اتاق نشیمن

رنگ ویژگی مهمی برای انتخاب مبلمان محسوب میشه و میتونه به طور کلی ماهیت اتاق نشیمن رو تغییر بده یا بهتر کنه. رنگی که برای مبل انتخاب میکنین میتونه با سایر نقاط و اثاثیه مطابقت داشته باشه و کاملا هماهنگ و ست بشه.

ست کردن رنگ مبل ها و اجزای دکوراسیون باهم

ست کردن رنگ مبل با کفپوش ها و رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین روش ها در انتخاب رنگ مناسب برای مبلمانه. برای کوسن ها و میزهای عسلی یا صندلی های میز غذاخوری هم میشه از یه تناژ رنگی استفاده کرد.

ست کردن رنگ مبل با رنگ غالب بکار رفته در دکوراسیون داخلی

برای اینکه مبل با دکوراسیون ست باشه حتما نیازی نیست که رنگ اون با بقیه وسایل یکی باشه، بلکه میشه از سایه های مختلف رنگی در کنار هم استفاه کرد و چیدمانی عالی داشت.

تناژ رنگ سبز در مبلمان

استفاده از عناصر شفاف و با رنگ روشن در کنار هم و قرار دادن مبلی سفید، کرم یا شیری در کنار اون باعث هماهنگی کامل اجزای اتاق نشیمن باهم میشه.

دکوراسیون و مبلمان با رنگ های روشن و بسیار زیبا

ست کردن رنگ مبل با جزئیات

اگه میخواین که مبلتون رو از دکور اتاق جدا کنین اما هماهنگی بین اونها رو همچنان حفظ کنین میتونین رنگی رو انتخاب کنین که مکمل رنگ به کار رفته در دکوراسیون باشه.

مبلمان سبزآبی مکمل رنگ قرمز آباژورها و تابلوی روی دیوار

ست کردن رنگ مبل و پرده ها هم گزینه ی بسیار خوبی برای یه دکور جذاب و زیباست. در اینگونه موارد سعی کنید از تناژهای مختلف رنگی که در مبل استفاده شده برای روکش کوسن ها هم بهره ببرین تا دکوراسیونی یکدست و هماهنگ داشته باشین.

ست کردن رنگ پرده ها با مبل

هماهنگی رنگ مبل ها و دیوارهای اتاق نشیمن

شما میتونین با استفاده از اکسسوری ها مبلتون رو برجسته کنین. استراتژی ساده و محبوب اینه که مبل رو در رنگی مشابه با دیوار یا رنگ اصلی مورد استفاده در اتاق انتخاب کنید و به کمک کوسن ها و بالش های کوچیک در رنگ های شاد و جیغ اونها رو تزئین کنید.

انتخاب مبلمان به رنگ دیوار و استفاده از رنگ های شاد برای کوسن ها

استفاده از رنگ های خنثی در مبلمان اتاق نشیمن

در یک دکوری که نیاز به آرامش داره و شخص تمایل به شلوغی نداره معمولا رنگ ها زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرن و از پالت رنگ های خنثی در کنار هم استفاده میشه. مثلا سایه های سفید، بژ و خاکستری.

مبل خاکستری در زمینه ای از رنگ های روشن و خنثی

برای داشتن یه دکور گرم و جذاب شما میتونین رنگ های بژ، قهوه ای و خاکستری رو باهم ترکیب کنین و از نتیجه ی اون لذت ببرین. حتما نیازی به استفاده از رنگ های عجیب و غریب برای داشتن یه دکور شیک نیست بلکه باید نکته های ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی رو بدونین و اونها رو رعایت کنین.

مطالب مرتبط