۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

۷ پالت رنگ

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

رنگ زرد نیز مانند سفید با اغلب رنگ‌ها سِت می‌شود و محیط را بزرگ‌تر و دل‌بازتر جلوه می‌دهد. استفاده از این رنگ همراه با سایر رنگ‌ها محیط خانه را صمیمی‌تر و گرم‌تر کرده، احساس سرزندگی و شادابی را به همراه دارد و برای خانه‌های کوچک نیز مناسب خواهد بود.در استفاده از این رنگ نباید زیاده‌روی کرد چراکه وجود بیش از اندازۀ رنگ زرد می‌تواند موجب ایجاد استرس و خستگی شود.یکی از رنگ‌هایی که در کنار زرد ترکیبی زیبا به ‌وجود می‌آورد طیف‌های مختلف رنگ بنفش است.

  • زرد و آبی:

وقتی از ترکیب رنگ زرد و آبی در دکوراسیون استفاده میکنید انگار آسمان را با خورشید اش در منزل دارید، رنگ زرد جزو رنگ های گرم است و رنگ آبی سرد است که ترکیب این دو نتیجه شگفت انگیزی دارد. اگر میخواهید فضایی گرم و صمیمی برای اتاق نشیمن تان خلق کنید پیشنهاد میکنم از ترکیب رنگ زرد و آبی بهره ببرید، همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید این دو رنگ فضای نشیمن را بینهایت زیبا کرده اند.

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

ترکیب رنگ زرد و آبی
  • زرد و بنفش:

رنگ بنفش با رنگ زرد در تضاد کامل است، به همین دلیل ترکیب این دو، آرامش و زیبایی خاصی ایجاد کرده و به محیط، نور و روشنی هدیه میدهد.

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

  • زرد و سبز:

با استفاده از این ترکیب رنگ به سادگی می توانید جادوی نور خورشید و طراوت طبیعت را مهمان دکوراسیون اتاق خواب خود و از این دو ترکیب محسور کننده انرژی بگیرید.

این ترکیب در سال های اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است و دلیلی این مسئله این است که در گذشته  اغلب مردم بر این باور بودند که رنگ زرد نماد تنفر می باشد در حالی که برخلاف این باور غلط، رنگ زرد، تقویت کننده حس اعتماد به نفس، خلاقیت، خوش بینی و صمیمیت و یک دلی است.

  • زرد و خاکستری:

خاکستری و طوسی جز طیف های رنگی خنثی هستند که شاید برایتان جالب باشد بدانید این رنگ های خنثی با چه رنگ هایی بهترین ترکیب رنگی را می سازند. ترکیب آن با رنگ های گرم تر می تواند به روح بخشیدن فضا کمک کند به علاوه مهر سبک شخصی شما را روی خانه تان بزند. ترکیب رنگ زرد و خاکستری یکی از ترکیبات رنگی بسیار جالب توجه در دکوراسیون داخلی است. این ترکیب روشن اما غیر خیره است ،‌ ظریف اما شاد است.در چنین ترکیبی بهتر است رنگ طوسی رنگ زمینه باشد و زرد رنگ مکمل و جزئی برای روح بخشیدن و دلنشین کردن بیشتر فضا. به طور مثال در این تصویر رنگ طوسی برای کاناپه انتخاب شده و کوسن ها به رنگ زرد و محدود انتخاب شده اند.

این الگوی هندسی جالب روی مبل زمینه ای ظریف و عالی برای کوسن زرد رنگ است. فرش زرد ، دیوار های خاکستربا تابلوی نقاشی زیبا با طیف رنگی زردد طراحی را کامل می کنند.

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

  • زرد و صورتی:

ترکیب رنگ های زرد و صورتی باعث ایجاد فضایی گرم می شود. استفاده از رنگ زرد کم رنگ برای انتخاب لوازم تزئینی و مبلمان ها مناسب بوده و این دو رنگ با آبی برای طراحی اتاق خواب نمونه ای از انتخاب های صحیح می باشد. استفاده از رنگ زرد چه برای رنگ آمیزی دیوارها و چه در انتخاب المان های تزئینی، باعث ایجاد فضایی شاد در خانه می شود.

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

  • زرد وقهوه ای:

 گاهی اوقات ممکن است رنگ قهوه ای در طراحی های داخلی و دنیای فشن تبدیل به یک رنگ کسل کننده و خسته کننده شود. از آنجایی که منازل اکثر ما ایرانی ها با تم رنگی غالب قهوه ای دکوراسیون شده است، لزوم توجه به ترکیب های زیبا و مناسب با رنگ قهوه ای به خوبی احساس می شود، چرا که قهوه ای در تمام عناصر دکوراتیو، مبلمان، میز و صندلی ها به وفور به چشم میخورد و هم اینکه رنگ سنگین و انعطاف پذیری برای هماهنگ شدن با سایر رنگ ها می باشد.

رنگ روشن، شاداب و گرم زرد با قرار گرفتن کنار رنگ قهوه ای، ترکیب رنگ زیبایی را ایجاد می کند. سایه های رنگ زرد، بیننده با به سمت شاد بودن  سوق می دهد و ترکیب آن با قهوه ای، به تقویت سلامت احساسی کمک می کند. رنگ زرد خالص یکی از رنگ های زنده وهماهنگ با قهوه ای می باشد. یک انتخاب منحصر به فرد در ترکیب با رنگ قهوه ای که ظاهری خاص را به همراه دارد.

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

  • زرد و مشکی:

رنگ های زرد و سیاه رنگ های متضاد یکدیگر می باشند و استفاده از آن ها در خانه نمای زیبایی ایجاد می کند. طیف رنگی زرد در کنار رنگ سیاه به خوبی خود را نشان می دهد و تاثیرگذاری بیش تری دارد. اگر تمایل دارید که این تضاد چندان نمایان نباشد می توانید از رنگ خاکستری که از طیف رنگی سیاه می باشد، استفاده نمایید. می توانید با دیوارهایی مشکی و سفید، همراه با تختی زرد رنگ و یا تکه فرشی زرد، شکوه بی نظیری را به اتاق خواب خود بدهید.

۷ پالت رنگ زرد در دکوراسیون

این ترکیب برای اتاق های شخصی، آتلیه ها و سایر مکان ها برای کارهای تجربی، یکی از گزینه های قابل بررسی محسوب می شود.

مطالب مرتبط