کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی یک انتخاب حرفه ای برای دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری سه بعدی 

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی یک انتخاب هوشمندانه و کاملاً حرفه ای برای نمای دکوراسیون داخل ساختمان ها محسوب می شود. پس از این که نسل قدیمی مصالح ساختمانی برای دیوار داخلی ساختمان ها از رواج افتاد، طراحان دکوراسیون و به ویژه کارخانه های تولید مصالح مرتبط با این حوزه به این فکر افتادند که نسل جدید کاغذ دیواری را طراحی و تولید کنند؛ به گونه ای که با مدل های قدیمی، تفاوت زیادی داشته باشد.
الهام گرفتن از طرح ها و نقش های سه بعدی به گونه ای که در نگاه اول، یک منظره طبیعی و واقعی را نمایش می دهد، دقیقاً همان چیزی بود که در طراحی کاغذ دیواری سه بعدی اجرا شد. امروزه شاهد آن هستیم که طرح ها و مدل های شگفت انگیزی از کاغذهای دیواری سه بعدی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان ها و شرکت ها استفاده می شود.

کاغذ دیواری سه بعدی

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری سه بعدی

انتخاب و خرید کاغذهای دیواری سه بعدی برای نصب در تمام قسمت های ساختمان امکان پذیر است. این کاغذهای دیواری را می توانید در سالن نشیمن، اتاق مطالعه، اتاق خواب، اتاق کودکان و حتی فضای آشپزخانه نصب کنید.

طرح هایی که عمدتاً برای این کاغذهای دیواری در نظر گرفته می شود از عناصر موجود در طبیعت انتخاب شده است. مجموعه ای از شاخ و برگ درختان، شاخه های گل، نمایی از طبیعت رودخانه، درختان جنگل و نمای زیبایی از کهکشان ها و آسمان، برخی از طرح هایی هستند که برای این مصالح دکوراسیون اجرا می شوند.

کاغذ دیواری سه بعدی

انتخاب و خرید کاغذ دیواری سه بعدی در طرح و رنگ بر اساس دکوراسیون داخلی ساختمان امکان پذیر است. به طور مثال اگر دکوراسیون داخلی به رنگ آبی باشد، طیف رنگی آبی تیره یا روشن، نقره ای و یا کاغذ دیواری با رنگ زرد برای این مکان بسیار جذاب خواهد شد. به راحتی می توانید این کاغذهای دیواری را در داخل آپارتمان ها نصب کنید و از نمای دلنشین آن لذت ببرید.

نمای جذابی که این کاغذهای دیواری در فضای داخلی ساختمان به وجود می آورند با هر نوع مبلمان و دکوراسیون هماهنگ هستند و حتی چیدمان دکوراسیون به سبک سنتی از طریق این مصالح، جذاب تر خواهد شد.

زمانی که قصد دارید یکی از انواع این کاغذهای دیواری را خریداری کنید دقیقاً مشخص کنید که چه طرح و مدلی را در نظر دارید؛ همچنین باید موقعیت دقیق نصب کاغذ دیواری را اندازه گیری کنید تا در خرید با مشکل مواجه نشوید.

کاغذ دیواری سه بعدی

در برخی از ساختمان ها، کاغذ دیواری هایی با طرح و بافت درشت و پررنگ مناسب ترند اما برای برخی از مکان ها باید کاغذ دیواری های با طرح ریز و ظریف استفاده کرد.

برای نصب کاغذهای دیواری سه بعدی یک دیوار به خصوص با وسعت قابل توجهی را برای نصب استفاده کنید؛ قطعاً ایده جذابی نخواهد بود که تمام دیوارها را با کاغذ دیواری سه بعدی بپوشانید! این کاغذهای دیواری زمانی زیباتر جلوه می کنند که به صورت تک، بر روی دیوار نصب شوند!

کاغذ دیواری سه بعدی

انواع طرح های کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

انواع کاغذ دیواری در طرح ها و مدل های متفاوت وجود دارد. هنگام خرید این کاغذهای دیواری توجه داشته باشید که ممکن است کاغذ دیواری، ظاهری به شکل بافت داشته باشد؛ از طرف دیگر می تواند جلوه ظاهری دکوراسیون را به سبک لاکچری تغییر دهد؛ اگر از کاغذ دیواری بافت دار استفاده کنید برخی از نواقص پوشش دیوار، غیر قابل مشاهده خواهد بود.

هنگام نصب کاغذهای دیواری سه بعدی لازم است زیرسازی و آماده سازی سطح با دقت انجام شود. در برخی موارد لازم است یک لایه پوشش اضافی در زیر کاغذ دیواری قرار گیرد.

برای پوشش دادن آن قسمت از دیوارهایی که به پنجره یا درب منتهی می شوند، وسعت دیوار باید از مقدار کاغذ دیواری کاسته شود، چرا که به طور خود به خود، مقدار مصرف کاغذ دیواری کاهش پیدا می کند.

مطالب مرتبط