دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم به چه معنا است؟

دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم

در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی با واژه‌های متعددی از سبک دکوراسیون روبه‌رو می‌شویم. طراحی به سبک مینیمال یا مینیمالیسم، یکی از این واژه ها است؛ در مقابل با واژه دیگری با نام سبک طراحی دکوراسیون ماکسیمال یا ماکسیمالیسم نیز برخورد می‌کنیم. اگر به طور تخصصی به توضیح سبک ماکسیمال بپردازیم متوجه می شوید که این نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی، تنها مورد علاقه تعدادی از افراد قرار دارد. در سبک ماکسیمال، نمای دکوراسیون داخلی به گونه ‌ای طراحی می شود که پر از جنب و جوش و پویایی باشد؛ از تمام عناصر برای این نوع طراحی دکوراسیون در داخل ساختمان ها استفاده می شود.

در سبک طراحی دکوراسیون ماکسیمالیسم، تمام قسمت های ساختمان که بی رنگ و بی روح هستند با عناصر رنگارنگ، ابزارها و وسایل جذاب، تزیین می شوند؛ دیوارهای سفید در سبک ماکسیمالیسم به صورت رنگی با استفاده از کاغذهای دیواری یا رنگ های نقاشی مخصوص ساختمان تزیین می شوند.

در طراحی دکوراسیون به سبک ماکسیمالیسم، تابلوهای عکس، کلکسیون های با ارزش، مبلمان سلطنتی، گالری عکس دیواری، بافت ها و رنگ ها و … جایگاه مخصوصی دارند و شاید جذاب ترین و شادترین نوع طراحی دکوراسیون را بتوان در این سبک خاص جستجو کرد.

عناصر طراحی دکوراسیون ماکسیمالیسم چیست؟

دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم

ماکسیمالیسم به معنای کلمه با نام “حداکثرگرایی” معرفی می شود. در نگاه اول، زمانی که با این نوع طراحی دکوراسیون برخورد می کنید شاید هیچ چیز با سلیقه شما ارتباط نداشته باشد! در بسیاری از موارد، زمانی که افراد، این دکوراسیون را مشاهده می کنند نوعی در هم ریختگی و بی نظمی را احساس می کنند؛ اما چنانچه با جزئیات بیشتری به سبک ماکسیمالیسم بنگریم، در حقیقت، چیزی فراتر از یک بی نظمی را خواهیم دید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم، مطابق با شخصیت و تجربیات افراد اجرا می‌شود و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. از حداکثر فضا با حداکثر لوازم و ابزارها در این سبک استفاده می شود. مهم ترین ویژگی ها و عناصری که در سبک ماکسیمالیسم وجود دارد به صورت زیر معرفی می گردد:

  • استفاده از لایه بندی در دکوراسیون
  • اجرای الگوهای تکراری در اجرای ایده های دکوراسیون نظیر نصب تابلوهای عکس در یک مجموعه گالری روی دیوار – چاپ عکس های تکراری – کاغذ دیواری با رنگ های تند و مختلف
  • استفاده از ترکیب رنگ شاد و مکمل
  • مخلوط کردن رنگ ها و بافت ها به صورت حرفه ای برای طراحی دکوراسیون
  • استفاده از تمام ابزارهای تزیینی نظیر مجسمه ها و آثار هنری – کتاب و غیره

خانه خود را به سبک ماکسیمالیسم تزیین کنید

دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم

اگر به تصاویر دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم نگاه کنید شاید آرامش خاصی را به دست آورید. بهترین راه برای تغییر دکوراسیون داخلی به این سبک، این است که تغییرات را از کوچکترین اجزا شروع کنید. شاید در ابتدای کار، یک به ‌هم ‌ریختگی در داخل ساختمان احساس کنید؛ بنابراین به تدریج سعی کنید قسمت های مختلف را تزیین کنید. با اجرای سبک ماکسیمالیسم، حداکثر تزیینات را اجرا خواهید کرد، در حالی که حداکثر فضا را برای زندگی نیز در اختیار خواهید داشت.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ماکسیمالیسم، استفاده از قفسه های کتاب، گل ها و گیاهان را هرگز فراموش نکنید. در این سبک دکوراسیون می توانید از رنگ های آرامش بخش یا طرح های مورد علاقه خود استفاده کنید.

مهمترین ویژگی که سبک ماکسیمالیسم برای طراحی دکوراسیون ارائه می دهد گستردگی و توسعه ایده های تزئینات داخل ساختمان است.

هنگامی که مبلمان خود را بر حسب دکوراسیون به سبک ماکسیمالیسم انتخاب می کنید قطعاً می توانید طرح ها و رنگ های ترکیبی را برای این کار در نظر بگیرید. حتی می توانید مبلمان را به صورت انتخابی و سفارشی خریداری کنید. انواع پارچه های مبلی و کوسن های رنگارنگ برای سبک ماکسیمالیسم مناسب هستند.

مطالب مرتبط