فواید آرامش: 5 دلیل خوب برای استراحت روزانه روی کاناپه

فواید آرامش

فواید آرامش: 5 دلیل خوب برای استراحت روزانه روی کاناپه

استرس عامل بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی است. اگر درگیر اضطراب و نگرانی های ناشی از امور شغلی و خانوادگی نشویم، حتی در شیوه زندگی سالم تر – ورزش، تغذیه مناسب، پرهیز از مواد مضر مانند سیگار کشیدن یا الکل – نمی تواند تضمین کننده حفظ سلامتی باشد.

استرس و تنش بزرگترین تهدید برای سلامتی ما است و با بیماری های جدی قلبی و اختلالات عصبی مرتبط است. بنابراین یادگیری تسکین اضطراب و تخصیص زمان مناسب به اوقات فراغت و استراحت یک حرکت مهم برای سلامت جسمی و روانی است.

فواید آرامش: 5 دلیل خوب برای استراحت روزانه روی کاناپه - وبسایت استیاژ

در اینجا 5 مزیت اصلی آرامش را ذکر می کنیم:

1.    آرامش برای قلب مفید است

استرس فشار خون را افزایش می دهد و خطر حملات قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را به همراه دارد. آرامش برای سلامت قلب ضروری است، زیرا تنش را از بین می برد، ذهن را آرام می کند و سطح آدرنالین را کاهش می دهد.

2.    آرامش عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد

مطالعه ای که در سال 1990 در دانشگاه کارنگی ملون انجام شد، نشان داد که استرس مزمن به کاهش سیستم دفاعی مربوط است. ثابت شده است که خطر سرماخوردگی برای افراد با استرس مزمن، دو برابر بیشتر از کسانی است که سطح استرس کم یا طبیعی دارند.

3.    آرامش، ظرفیت حافظه را بهبود می بخشد

استرس باعث می شود که بر ظرفیت توجه و تمرکز، فشار بیاید و ذخیره اطلاعات دشوار شود. استرس همچنین می تواند روند تخریبگر بیماری آلزایمر را تسریع کند.

4.    آرامش، افسردگی را برطرف می کند

استرس در طولانی مدت، منجر به حالت های غم و اندوه و دلسردی، و در موارد شدید می تواند منجر به افسردگی شود. استراحت به افزایش سطح سروتونین و دوپامین و جلوگیری از افسردگی کمک می کند.

5.     آرامش به تصمیم گیری درست کمک می کند

وقتی استرس دارید واضح فکر کردن دشوار است. اختصاص دادن لحظه ای برای استراحت قبل از تصمیم مهم می تواند به پاکسازی ذهن و یافتن تعادل مناسب برای تأمل و ارزیابی صحیح کمک کند.

 آرامش برای سلامتی ما بسیار مهم است. بسیار مهم است که هر روز زمانی را برای اختصاص دادن به خود و لذت بردن از لحظه های بیکاری پیدا کنید، مثلاً با یک کتاب خوب و یک چای گیاهی در منزل در خارج از منزل قدم بزنید یا فقط روی مبل استراحت کنید. خانه شما باید پناهگاهی برای آرامش باشد که هر گونه نگرانی را کنار می گذارد.

مبلمان در ایجاد محیطی که باعث ایجاد راحتی و آرامش می شود، به ویژه در مناطقی که به اوقات فراغت به عنوان اتاق نشیمن اختصاص دارد، نقش اساسی دارد. برای آشتی دادن آرامش و استرس، اتاق نشیمن باید با رنگ های خنثی و آرام تزئین شود. چوب احساس گرما و صمیمیت می دهد. برای همین منظور چیدمان مرتب مبلمان را انتخاب نمایید. مبل بخشی از فرنیچر است که در زمان با هم بودن و گفتگو از خانواده و دوستان استقبال می کند.

مطالب مرتبط