دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری پذیرایی

دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری

دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری پذیرایی

دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری پذیرایی - وبسایت آستیاژ

مهم ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی و همچنین کاغذ دیواریهای سه بعدی پشت تلویزیون را به شما ارائه دهیم.

از زمانی که کاغذ دیواری پا به عرصه دکوراسیون داخلی منزل گذاشت، موج جدیدی از طرح ها و برندهای متنوع به بازار عرضه شد. این روزها تنوع این محصول به حدی است که انتخاب طرح مناسب را بسیار سخت کرده است.

بهترین راه برای انتخاب این محصول این است که در ابتدا با اصول انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی آشنا شوید. در اینجا به مهم ترین اصول انتخاب این محصول برای سالن پذیرایی می پردازیم.

اصل مهم در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

1- اتاق پذیرایی شما چگونه است ؟

در ابتدا در نظر بگیرید که تزیین دیوار پذیرایی با کاغذ دیواری به چه صورت است. آیا به آشپزخانه یا اتاق نشیمن متصل شده است و یا به صورت مستقل و پلان باز است. در صورتی که به دیگر اتاق ها متصل است می توانید کاغذ دیواریهای اتاق های مربوطه را به صورتی انتخاب کنید که در عین هماهنگی در طراحی ادامه دهنده یکدیگر باشند.

2- در حال حاضر چه چیزهایی در اتاق شما وجود دارد ؟

نباید یک طرح کاغذ دیواری را فقط به این دلیل که از آن خوشتان آمده است انتخاب کنید و به دیوار هایتان نصب کنید. در ابتدا دیگر وسایل خانه همچون میز و مبلمان، وسایل روشنایی، کفپوش و غیره توجه کنید. زمانی که کسی وارد اتاقی می شود دیوارها اولین چیزی هستند که به چشم می آیند پس باید هماهنگی مناسبی بین وسایل و کاغذ دیواریها وجود داشته باشد. بهتر است که طرح آن و دیگر وسایل مکمل یکدیگر باشند.

رنگ های خنثی با عمده طرح ها مطابقت دارند پس اگر نمی خواهید تغییر در بخش های دیگر دکوراسیون ایجاد کنید می توانید از رنگ کاغذ دیواری سفید، کرم، خاکستری ، قهوه ای یا سیاه استفاده کنید.

3- چه کسانی از اتاق نشیمن استفاده می کنند ؟

اگر در خانه کودکی دارید که بیشتر اوقات را در اتاق نشیمن می گذراند بهتر است سراغ انواع قابل شستشو کاغذ دیواری پذیرایی استفاده کنید. در غیر این صورت اگر همه ساکنین بزرگسال هستند و نیازی به شستشوی هر روزه نیست می توانید از انواع دیگر این محصول استفاده کنید.

دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری پذیرایی - وبسایت آستیاژ

نکات دیگر انتخاب کاغذ دیواریهای پذیرایی

4- رنگ کاغذ دیواری

مهم ترین موضوع در انتخاب کاغذ دیواریها رنگ آن ها است. با توجه به شرایطی که اتاق پذیرایی دارد و چیزی که شما انتظار دارید رنگ های متنوعی را می توانید به کار بگیرید.

آیا می خواهید اتاق نشیمن خود را بزرگ تر نشان دهید ؟ بهتر است به سراغ کاغذ دیواریهایی بروید که رنگ زمینه آنها سردتر است مانند سبز ملایم، بنفش روشن و آبی طبیعی . رنگ های ملایم و سرد حس آرامش به فضا میدهند در صورتی که رنگ های سرد شدید موجب حفظ تازگی و چشمگیر شدن فضا میشوند.

5- رنگ و نور

اگر می خواهید کمی به فضای غم انگیز پذیرایی درخشش و نور بدهید بهتر است به سراغ کاغذ دیواریهایی بروید که دارای الگوهایی با رنگ های روشن ، الگوهای فلزی و سطح صاف هستند بروید تا نور طبیعی و مصنوعی را منعکس کنند و فضا را روشن تر سازند.

6- انتخاب الگوی مناسب

برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی در ابتدا باید مطمئن شوید که می خواهید اتاق پذیرایی چه سبکی داشته باشد. اگر میخواهید اتاق شما حالت رسمی داشته باشد میتوانید از الگوهای بزرگ مقیاس با رنگ های چشمگیر استفاده کنید.

اگر می خواهید فضا صمیمی باشد از نقوش ریز و باز که به طور منظم از هم فاصله دارند استفاده کنید. به کارگیری رنگ های روشن نیز به صمیمیت فضا کمک میکند. برای بلندتر به نظر رسیدن سقف ها میتوانید از الگوهای عمودی راه راه استفاده کنید.

دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری پذیرایی - وبسایت آستیاژ

دکوراسیون مدرن با کاغذ دیواریهای سه بعدی پشت تلویزیون

کاغذ دیواری سه بعدی مدت زیادی است که به عنوان یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی منزل معرفی شده است و همچنان طرفداران زیادی دارد. پوستر دیواری سه بعدی پشت تلویزیون نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است که در اینجا به مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید پوستر دیواری سه بعدی باید به آن توجه کنید، می پردازیم.

دلیل استفاده از پوستر دیواری سه بعدی عمق بخشیدن به فضای اتاق است که باعث بزرگتر به نظر رسیدن ان میشود. علاوه بر این توهم تصویری که ایجاد میشود بسیار جذاب و فریبنده است.

1- کاغذ دیواریهای سه بعدی در کجا به کار گرفته می شود ؟

از طرفی نباید از کاغذ دیواریهای سه بعدی بر روی همه ی دیوارها استفاده کنید چرا که پس از مدتی خسته کننده به نظر میرسد به همین دلیل انتخاب یک دیوار تاکید می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد مانند استفاده از پوستر دیواری سه بعدی پشت تلویزیون.

2- انتخاب کاغذ دیواریهای سه بعدی با توجه به رنگ

برای انتخاب کاغذ دیواریهای سه بعدی پشت تلویزیون بهتر است رنگ آن با فضای داخلی و نور اتاق هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این اگر اتاق کوچک است بهتر است از رنگ های روشن و پاستلی انتخاب خود را انجام دهید.

برای اتاق هایی که دارای پنجره های شمالی هستند انتخاب رنگ هایی مانند هلویی، زرد یا صورتی مناسب است که کمی گرما و نور به اتاق بدهند. در صورتی که اتاق همیشه پر نور

3- انتخاب سبک مناسب کاغذ دیواری

اگر دکوراسیون داخلی مدرن است می توانید از انواع کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون با طرح هندسی استفاده کنید. استفاده از طرح هایی با الگوهای بزرگتر مناسب سبک رسمی تر است.

اگر به دنبال فضا های طبیعی تر هستید یا خانه شما رو به باغ است می توانید از طرح های طبیعت استفاده کنید که تاثیر به سزایی در روحیه و زیبایی خانه شما خواهد داشت. البته در انتخاب این مورد دقت کنید چرا که این طرح برای خانه هایی با سبک رسمی جذاب به نظر نمی رسد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی و همچنین کاغذ دیواریهای سه بعدی پشت تلویزیون را به شما ارائه دهیم.

مطالب مرتبط