آشنایی با حرفه طراحی مبلمان (2)

آشنایی با حرفه طراحی مبلمان (2)

آشنایی با حرفه طراحی مبلمان (2)

آشنایی با حرفه طراحی مبلمان (2) - وبسایت استیاژ

چشم اندازهای شغلی و توسعه کار

طراحان مبلمان اغلب خویش فرما هستند یا در کارخانه طراحی فعالیت می نمایند که برای چندین تولید کننده مختلف مبلمان کار طراحی انجام می دهند. طراحان خویش فرما به طور معمول در نمایشگاه های صنایع دستی حضور پیدا می کنند و یا در نمایشگاه ها شرکت می نمایند و بتوانند خدمات خود را تبلیغ کنند و محصولات جدیدی را که به بازار می آیند را کشف کنند. هنگامی که یک طراح مبلمان برای مدتی کار می کند و محصولات با کیفیتی را برای تولید کننده می سازد، این امکان وجود دارد که مشتری بیشتری پیدا کند که به دنبال محصولاتی باشند که مشابه آن را ارائه می دهد.

طراحان مبلمان حتی ممکن است به سراغ راه اندازی فروشگاه مبلمان خودشان بروند که محصولاتی را که خود آنها طراحی و خلق می کنند را می فروشد. اگر طراح در بازسازی مبلمان قدیمی نیز مهارت داشته باشد، حتی ممکن است مبلمان قدیمی را برای بازسازی و فروش به عنوان قطعات قدیمی خریداری کند. بازار بزرگی برای محصولات کلاسیک  وجود دارد و ممکن است طراحان با استفاده از مهارت خود بتوانند از آن بهره ببرند.

انتظار نمی رود چشم انداز اشتغال طی چند سال آینده افزایش یا کاهش یابد. بسیاری از طراحان مبلمان بخشی از نسل گذشته بوده و به دنبال بازنشستگی هستند، بنابراین ممکن است در این موارد نیاز به جایگزینی طراحان جدیدتر باشد. همچنین ممکن است شرکت های طراحی داخلی بخواهند که با یک طراح مبلمان همکاری حضوری در شرکت خود داشته باشد، بدین منظور که قطعات سفارشی و منحصر به فردی را در اختیار مشتریانی قرار دهد که دیدگاه خاصی دارند و می خواهند در خانه خود به آن دست پیدا کنند.

شرایط کاری و محیط کار

محیط کاری برای طراحان مبلمان با توجه به اینکه با چه کسانی کار می کنند و نوع کار آنها متغیر است. اگر یک طراح خویش فرما باشد، ممکن است وقت زیادی را صرف کار در یک دفتر روی کامپیوتر نماید، جایی که در آن طرح ها و نقشه ها را  طراحی می کنند. برخی از طراحان با طراحان و تولیدکنندگان داخلی کار می کنند، به این دلیل در طول روز کاری با دیگران در ارتباط مداوم خواهند بود. وقتی طراحان، طرحی نمی کشند و الگویی نمی سازند، آنها مشغول ملاقات با مشتریان و تولیدکنندگانی هستند که دقیقاً همان چیزی را که آنها می خواهند را مدنظر قرار بدهند. در طی کار طراحی، طراحان اغلب چندین بار در هفته جلساتی برگزار می کنند تا جریان کار را بررسی نمایند و درباره اینکه آیا طرح متناسب با نیاز مشتری است یا خیر، ارتباط برقرار کنند.

طراحان مبلمان اغلب ساعت های طولانی یا غیرمعمول را برای اتمام یک طراحی کار می کنند. یک تولید کننده یا مشتری ممکن است آخرین لحظه برای درخواست طراحی با یک طراح تماس بگیرد و ممکن است طراح فقط مدت کوتاهی برای تکمیل آن فرصت داشته باشد. در این موارد، طراحان باید قادر باشند که به طور موثری تحت فشار و در یک محیط بالقوه دارای استرس بالا کار کنند. طراحان همچنین باید راحت دست خود را کثیف کنند و با مواد مختلف کار کنند. غیر معمول نیست که یک طراح درون کارخانه حاضر شود و کمک رسانی کند به این که چه چیزی برای ایجاد یک مبلمان با کیفیت لازم است.

مطالب مرتبط