تغییر دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم؟

تغییر دکوراسیون منزل

تغییر دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم؟

کاغذ دیواری‌ها، انواع کف پوش‌ها، پرده‌ها، پارتیشن‌ها و دیگر لوازم طراحی معمولا جزو ابزارآلات اصلی دکوراسیون منزل یا ادارات محسوب می‌شوند.

طراحی داخلی منازل و ادارات کاری بسیار پر چالش، پیچیده و پر هزینه است؛ اما نتیجه کار بسیار مطلوب و دلنشین و جذاب خواهد شد و حس خوبی را به طراح و عوامل اجرایی القا می‌کند. ست کردن کاغذ دیواری با پرده و مبلمان و کف پوش و دقت در انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های وسایل دکور و نیز نحوه نصب و اجرا و نوع چیدمان آن از جمله خدماتی است که یک معمار داخلی یا همان طراح دکوراسیون انجام می‌دهد تا با ایده‌های نو و با بکارگیری مناسب‌ترین ابزار، محیطی بسیار آرام، دلچسب و هیجان‌انگیزی را برای مشتریان و مخاطبین خود ایجاد کند.

اگر شما قصد دارید خودتان دکوراسیون خانه‌تان را انجام دهید لازم است قبل از هر کاری اول به نکاتی مهم در مورد دکوراسیون توجه کنید و علاوه بر سلیقه خود سلیقه سایر افراد خانواده را در نظر بگیرید. لیست خواسته‌های خود را بنویسید و تمام نقاط منزل خود را به درستی بشناسید، اگر خانه کوچکی دارید و می‌خواهید با دکوراسیون محوطه داخلی را بزرگ جلوه دهید، در انتخاب رنگ و طرح کف پوش‌ها و کاغذ دیواری و حتی پرده‌ها دقت کنید و ابزاری را انتخاب کنید که محیط را وسیع‌تر نشان دهد مثلا از رنگ‌های روشن همچون سفید در کاغذ دیواری استفاده کنید یا نوع پرده را بر طبق فضا انتخاب کنید.

سبک دکوراسیون خود را در نظر بگیرید و در انتخاب رنگ و طرح دقت کنید. به نوع چیدمان توجه کرده و از توجه به قلب منزل خود یعنی آشپزخانه غافل نشوید و بهترین دکوراسیون را در آشپزخانه خود عملی کنید، استفاده از کابینت‌های جادار، کاغذ دیواری‌های مناسب با قابلیت شستشو وعدم جذب دود و بو بهترین گزینه برای آشپزخانه محسوب می‌شود. همچنین با استفاده از کفپوش‌های مناسب و نور پردازی‌های مدرن به محیط آشپزخانه گرما و سرزندگی خاصی دهید و نظم را در منزل خود ایجاد کنید.

اولین اقدام در دکوراسیون منزل انتخاب کاغذ دیواری مناسب است زیرا بیشترین سطوح هر منزل را دیوار آن منزل تشکیل می‌دهد. وقتی طراحی و پوشش دیوارها جذاب و مدرن باشد خود به خود انتخاب دیگر عوامل طراحی مثل پرده یا پارکت آسان‌تر می‌شود و به روند کار سرعت می‌بخشد. در ادامه به معرفی چند نمونه از کاغذ دیواری‌های پرکاربرد خواهیم پرداخت و نکاتی را که در هنگام خرید و نصب کاغذ دیواری باید در نظر بگیرید را یادآوری خواهیم کرد. اگر قصد تغییر در دکوراسیون منزل خود را دارید تا پایان مطالب همراه ما باشید.

پرکاربرد ترین کاغذ دیواری‌ها

همان‌طور که گفتیم کاغذ دیواری از جمله لوازم مهمی است که در دکوراسیون منزل یا محیط کار نقش به سزایی دارد. به طور کل کاغذ دیواری از لحاظ جنس و نوع مقاومت به انواع کاغذ دیواری ساده، کاغذ دیواری با روکش PVC، کاغذ دیواری نانو، کاغذ دیواری بافت دار مخملی، کاغذ دیواری الیاف طبیعی و کاغذ دیواری پارچه‌ای تقسیم می‌شود.

  •  کاغذ دیواری‌های ساده بسیار نازک بوده و قابل شستشو نیستند اما قیمت مناسبی دارند. برای نصب آن از چسب‌های مخصوص استفاده می‌شود و مدت ماندگاری آن حدود دو سال است. این نمونه مناسب اتاق کودک نبوده و برای کسانی که علاقه‌مند هستند زود به زود تغییر دکوراسیون دهند پیشنهاد می‌شود.
  •  کاغذ دیواری با روکش وینیل (PVc) قابل شستشو هستند و حدود ۵ سال ماندگاری دارند، مناسب حمام و آشپزخانه و اتاق کودک می‌باشند.
  •  کاغذ دیواری نانو نیز پیشرفته‌ترین نوع کاغذ دیواری محسوب می‌شود و کلیه ویژگی‌های کاغذ دیواری وینیل را دارا می‌باشد. علاوه بر آن ضد آلرژی و حساسیت بوده و دود و گرد و غبار را جذب نمی‌کند مقاومت بالایی داشته و عایقی مناسب برای صدا و گرما محسوب می‌گردد.
  •  کاغذ دیواری بافت دار یا همان مخملی نیز از نوع مخمل پلاستیکی یا پارچه‌ای بوده، قابل شستشو نیستند اما مقاومت بالایی دارند و مناسب برای سالن‌های پذیرایی و نشیمن‌ها است.
  •  کاغذ دیواری الیاف طبیعی نیز از نوعی چوب فانتزی فنلاندی تولید شده است. تمامی ویژگی‌های کاغذ دیواری قابل شستشو را دارا می‌باشد و ضد حساسیت بوده و با طبیعت بسیار سازگار است و فضایی بسیار طبیعت گونه به منزل می‌دهد.
  •  کاغذ دیواری نخی نیز غالبا به رنگ سفید است و سطح آن دارای قابلیت رنگ زدن و طراحی کردن دارد.
  •  کاغذ دیواری پارچه‌ای هم یکی از گران‌ترین انواع کاغذ دیواری محسوب می‌گردد و مناسب ادارات و مراکز تجاری می‌باشد. از دوام بالایی برخوردار بوده و قابلیت تمیز شوندگی دارد.
  •  در کاغذ دیواری متالیک نیز نوعی لمینت از آلومینیوم، زیر کاغذ دیواری قرار می‌گیرد. بسیار جذاب بوده و دارای قیمت بسیار بالایی نیز میباشد.
  •  کاغذ دیواری از لحاظ طرح و رنگ به انواع کاغذ دیواری طرح دار، کلاسیک، برجسته، تصویری، سه بعدی، ساده ، تک رنگ، گلدار، آبرنگی، دخترانه، پسرانه و پوستری تقسیم می‌شود که هر کدام مطابق سلیقه و نوع محیط برای دکوراسیون انتخاب می‌شوند.

نکات مهم قبل از خرید کاغذ دیواری!

قبل از خرید کاغذ دیواری حتما به نکات زیر توجه کنید تا بعد از نصب و اجرا دچار پشیمانی نشوید.

1. حتما ابعاد محل کار یا سکونت خود را به صورت دقیق در نظر بگیرید و قسمت‌های پرت منزل خود را نیز بشناسید

2. مطابق با کوچک بودن یا بزرگ بودن منزل یا محیط کار خود رنگ و طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنید

3. کاغد دیواری‌های ساده و قابل پاره شدن را برای اتاق کودک اجرا نکنید

4. سعی کنید رنگ کاغذ دیواری را با وسایل منزل از جمله مبلمان ست کنید

5. از طرح‌های هندسی جذاب و مناسب استفاده کنید

6. کاغذ دیواری‌های قابل شستشو و ضد حساسیت بهترین گزینه برای دکوراسیون منازل محسوب می‌گردند

7. به برند، جنس و کشور سازنده آن توجه کنید و بهترین کیفیت‌ها را انتخاب کنید

8. برای نصب آن از نصاب ماهر استفاده کنید تا کاغذ دیواریتان هدر نرود

9. برای اتاق کودک و دختر و پسرتان از تصاویر و طرح‌های مناسب با روحیه و سنشان استفاده کنید تا تاثیر بسزایی در خلق و خوی فرزندانتان ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم؟ - وبسایت آستیاژ

مطالب مرتبط