بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020

بهترین آباژور مناسب پذیرایی

بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020

بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020 - وبسایت آستیاژ

انتخاب آباژور مناسب پذیرایی کار آسانی به نظر می‌رسد، اما چالش اصلی در حین انتخاب و خرید این است که آباژورها باید با دو چیز متفاوت همراه و همسو شوند: دکوراسیون خانه و پایه خود چراغ.

همچنین این را به این واقعیت اضافه کنید که هنگام ورود به یک فروشگاه روشنایی، با انواع آباژور در طرح های متنوع و تعداد زیاد مواجه می ‌شوید که این موضوع انتخاب را برای شما سخت می ‌کند. اصلا تعجب آور نیست که افراد در حین خرید دچار مشکل شوند و نیاز به کمی کمک داشته باشند. با توجه به این موضوع، در اینجا چند نکته برای آسان کردن خرید شما آورده شده است که دقت شما را در حین خرید بالا برده و انتخاب را راحت می ‌کند.

انتخاب آباژور مناسب

تزریق شخصیت و اصالت به هر خانه ای، با انتخاب آباژور مناسب و خوش طرح!
یک آباژور خوب، نور ملایم پخش شده‌ای را برای درخشش به محیط ارائه می ‌دهد. اگر از آباژور در دکوراسیون منزل، اتاق خواب، پذیرایی خود با چندین منبع نور استفاده می‌ کنید، آباژورهایی را پیشنهاد می‌ کنیم که نور جهت دار را به شما ارائه می ‌دهند. یک لامپ استاندارد با درخشش رو به پایین می ‌تواند جلوه نورافکن جذابی را در حین کار کردن به شما ارائه دهد.

بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020 - وبسایت آستیاژ

مطابقت شید آباژور با اندازه پایه

آباژورها دارای یک چراغ پایه دار و پوششی بر روی خود به صورت سایبان به نام شید هستند‌. شیدها مانند سایبان، جلوی تابش نور چراغ را گرفته و آن را کمی ملایم‌ تر ارائه می‌دهند.

چیدمان آباژور در پذیرایی به شدت مهم است. آباژورها کمی شبیه کلاه هستند، اگر سر پوشیده آن‌ ها بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک باشند، آباژورها احمقانه به نظر می ‌رسند، اما اگر نسبت‌ ها را درست و به اندازه رعایت کنید، می‌ توانید اثر هماهنگی و زیبایی را در چیدمان منزل خود مشاهده کنید.
برخی از قوانین شید مناسب برای چیدمان آباژور ایستاده عبارت‌اند از:

  • ارتفاع شید باید تقریباً سه چهارم ارتفاع پایه باشد.
  • عرض پایه شید باید تقریباً برابر با ارتفاع چراغ از پایه تا اتصالات باشد.
  • در حالت ایدئال شید باید حداقل نیم اینچ (1.3 سانتی‌متر) وسیع‌تر از پایه در هر دو طرف باشد، تا کل لامپ متعادل به نظر برسد.
  • اگر بین دو اندازه شک دارید، معمولاً بهتر است سراغ سایز بزرگ‌تر بروید (اگرچه گفته شده است، لامپ‌های بسیار نازک و بلند اغلب می‌توانند با شیدهای کوچک‌تر متناسب باشند)

مطابقت شید آباژور

قبل از خرید آباژور، باید در مورد فضایی که آباژور شما قرار است در آن جای بگیرد، به دقت فکر کنید. آباژورها علاوه بر وظیفه نورپردازی در محیط خانه، جنبه تزئینی و زیبایی بخشی به فضای خانه را هم دارند. پس در مورد محل قرارگیری آن حتماً فکر کنید. به عنوان مثال بهترین جا برای گذاشتن آباژور در یک پذیرایی بزرگ معمولاً در کنار مبلمان یا میز غذاخوری است تا میزان نور مورد نظر را به شما ارائه دهد.

بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020 - وبسایت آستیاژ

شما می ‌توانید از مدل آباژور کنار مبل در حالت ایستاده بر روی پایه خود یا قرارگیری آن بر روی یک میز عسلی، استفاده کرده و به فضای پذیرایی نور و روح ببخشید. همچنین می ‌توانید از آباژور در کنار میز تلویزیون، میز کنسول و… هم استفاده کنید. پس در هنگام خرید به مدل، جنس، رنگ و هماهنگی آن با سایر لوازم خانه توجه کنید.

انتخاب آباژور شکل مناسب

اشکال اصلی آباژور عبارت‌اند از:

  • آباژور ایستاده
  • آباژور رومیزی

انواع شکل ظاهری آباژور عبارت‌اند از:

  • امپراتوری یا مخروطی شکل های کلاسیک frustum (در این مدل یک مخروط در قسمت بالای آن قرار دارد)
  • مربع مانند یک امپراتوری اما با کف مربع یا مستطیل
  • طبل یک شکل استوانه که ظاهری معاصر می‌دهد
  • بیضی
  • شش گوشه
  • و…

بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020 - وبسایت آستیاژ

انواع جنس شید در آباژورها عبارت ‌اند از:

شید کاغذی، شید پارچه ‌ای یا مخلوطی از طلق و پارچه

آباژورها دارای مواد مختلفی از جمله پلاستیک هستند. اما مواد کلیدی آباژور عبارت‌اند از: ابریشم، پنبه، پارچه، مخمل، پوست و کاغذ.
آباژورهای پوستی رول می ‌شوند و می‌توانند ظاهری تمیز، کاملاً مناسب برای پایه‌های سبک معاصر و دکوراسیون مدرنیستی یا مینیمالیستی داشته باشند. مخصوصاً اگر به رنگ بلوک چاپ شده باشند.

آباژورهای کاغذی را می ‌توان به طرح سنگ مرمر درآورد، یک فرآیند سنتی برای الگوسازی با رنگ و روغن.

آباژورهای ابریشمی و آباژورهای نخی را می ‌توان رول کرد و یا با جلوه‌ای چین‌دار “جمع” کرد که حسی سنتی ایجاد می ‌کند. این مدل ‌ها با پایه کلاسیک به فضای اتاق یک حس مثبت القا می‌کنند. در همین حال شیدهای کتان می ‌توانند در رنگ‌های ساده، هوشمند یا در چاپ‌های ایکات خاص باشند.
باز هم، در هنگام انتخاب شکل آباژور باید هم پایه آباژور و هم اتاق و موقعیت لامپ را در نظر بگیرید. شکل ظاهری آباژور و شید آن را به عنوان مثال مربع با مربع، برای داشتن یک ظاهر منسجم تطابق دهید، سپس برای خرید آن اقدام کنید.

آباژورهای گرد و مربعی به طور کلی از محبوبیت بیشتری برخوردارند، اما یک مزیت ظریف مدل آباژور مربعی این است که می ‌توانید آن را به راحتی درست در کنار دیوار قرار دهید، بنابراین اگر فضای محدودی در خانه دارید، می ‌توانید از این مدل در راهروها یا کنج خانه خود استفاده کنید و در صورتی که پایه آن کوتاه باشد، می‌ توانید بر روی یک میز یا کنسول در کنار دیوار قرار داده و به راحتی از آن استفاده کنید.

پذیرایی مهم ‌ترین قسمت یک خانه است که در دید رأس هر فردی قرار دارد. در هنگام خرید، سعی کنید آباژور مناسب پذیرایی را متناسب با ابعاد، فضای خالی و هماهنگی آن با سایر لوازم خانه انتخاب کنید.

بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020 - وبسایت آستیاژ

انتخاب رنگ آباژور

جالب است بدانید در هنگام خرید آباژور و انتخاب طرح آن گزینه‌ های زیادی وجود دارد، از الگوهای سنتی Ikat الهام گرفته از هند گرفته تا رنگ بلوک ساده که همیشه می ‌توانید از آن در فضای خانه خود استفاده کنید و چیزی برای تکمیل و تزئین دکوراسیون اتاق خود با آن پیدا کنید.

در واقع، تغییر آباژورها خود یک روش سریع و کاملاً مؤثر برای تغییر فضای داخلی خانه به شکل بسیار ارزان است. شما می‌توانید به‌جای پرداخت هزینه‌ های گزاف برای تغییرات داخلی فضای خانه، به راحتی با انتخاب آباژور مناسب فضای پذیرایی را تغییر داده و به اعضای خانواده روحیه ببخشید.

در اینجا چند نکته در هنگام انتخاب رنگ آباژور و طرح آن آورده شده است:

  • نور مناسب
    در محیط خانه خود به چه میزان نور نیاز دارید؟ اگر به نور زیادی در محیط در خانه نیاز دارید، یا اگر از لامپ برای مطالعه استفاده می‌ کنید، به سراغ شید شفاف بروید. اما اگر این لامپ فقط برای نور تزئینی در محیط خانه قرار دارد، یک شید مات در رنگ تیره برای فضای پذیرایی شما خوب خواهد بود.

اگر آباژور شما تنها نیازمند یک شید است، سعی کنید در هنگام خرید، پایه آباژور را با خود به فروشگاه‌ های روشنایی برده یا از شید قدیمی خود برای نشان دادن ابعاد و اندازه مناسب استفاده کنید.

  • کنج دلخواه خود را بسازید

برای خود یک کنج آرامش بخش بسازید. گوشه‌ای آرام از فضای خانه را انتخاب کنید. یک نور ملایم توسط یک شید شفاف در آباژور برای خود ایجاد کنید. سعی کنید نور ملایم و آرامش بخش باشد تا بعد از یک روز پر کار کمی ذهن خود را خالی کرده و حس خوب به خود القا کنید. (همان چیزی که دانمارکی‌ها آن را hygge می ‌نامند)

بهترین آباژور مناسب پذیرایی; از رنگ آباژور تا چیدمان مدرن 2020 - وبسایت آستیاژ

بهترین راه برای یافتن آباژور مناسب پذیرایی، امتحان موارد مختلفی از شید و پایه لامپ است تا زمانی که یکی از موارد به محیط خانه شما بیشتر روح ببخشید و نمای زیباتری بدهد. برای این کار می‌توانید به فروشگاه ‌های مختلف به صورت حضوری مراجعه کرده یا به سایت‌ هایی که آباژورهای مختلف را به فروش می ‌رسانند مراجعه کنید و آباژور مناسب پذیرایی خود را انتخاب کنید.

همچنین سعی کنید از رنگ ‌های خاص استفاده کنید. آباژور یک روش عالی برای معرفی تکه از روشنایی و نور به یک فضا است. از خرید رنگ‌ های خاص نترسید. آن ‌ها را امتحان کنید تا تفاوت را احساس کنید.

برخی از سوالات رایج

1.اشکال اصلی آباژور ؟

آباژور ایستاده
آباژور رومیزی

2.شکل ظاهری آباژور چند نوع است؟

– امپراتوری یا مخروطی شکل های کلاسیک
– مربع مانند یک امپراتوری اما با کف مربع یا مستطیل
– طبل یک شکل استوانه که ظاهری معاصر می ‌دهد
– بیضی
– شش گوشه

مطالب مرتبط