مبلمان چرم طبیعی

مبلمان چرم طبیعی

مبلمان چرم طبیعی

مبلمان چرم طبیعی - وبسایت آستیاژ

استفاده از چرم طبیعی در طراحی مبلمان

چرم گزینه محبوب و شناخته‌شده ای برای مبلمان به حساب می‌آید. گزینه‌ای که طرفداران بسیار زیادی دارد و به لحاظ جذابیت و زیبایی نیز، بسیار مورد توجه است. چرم نیز مانند انواع پارچه‌ها و اجناس دیگر، در کیفیت‌های متفاوتی ساخته و به بازار عرضه می شود. امروزه بسیاری از چرم های موجود در بازار کیفیت بسیار پایینی دارند. اگر از چرم نامرغوب برای مبلمان استفاده شده باشد، عملاً هزینه مازادی را که بابت قدرت تحمل بالا و کیفیت چرم می‌دهید، دور ریخته‌اید.
خرید مبلمانی با چرم مرغوب و خوب، هزینه گران‌تر و گزاف‌تری را می‌طلبد. اما مد نظر داشته باشد که خرید اجناس بی‌کیفیت و نامرغوب، شما را وادار می‌کند که هزینه زیادی را برای تعمیرات آن صرف کنید.

نگهداری مبل چرم

چرم در ظاهر نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه ای ندارد. بخصوص که به راحتی تمیز می‌شود. اما لازم است بدانید چرم نیز نیاز به مراقبت‌های خاص خودش دارد. مثلا اشعه آفتاب اگرچه برای هر نوع پارچه‌ای مضر و آسیب‌رسان است، اما درباره چرم این موضوع چند برابر خواهد بود و باعث ترک خوردن چرم می‌شود. بنابراین بهتر است مبلمان چرمی خود را دور از اشعه آفتاب نگه دارید. همچنین نزدیکی به منبع آتش و گرما، مانند شومینه، بخاری یا شوفاژ باعث خشک و شکننده شدن چرم می‌شود. توصیه می‌شود هفته‌ای یکبار با دستمال خشک و تمیز مبل را از گرد و غبار پاک کنید.

شستشوی مبل چرم

برای شستشوی مبلمان چرم نمی‌توان از مواد شیمیایی قوی استفاده کرد. بهترین راه برای شستشوی چرم و از بین بردن‌ لک و کثیفی‌ها، استفاده ازآب سرد و صابون ملایم است. این کار را می‌توانید با یک فوم، یا حتی لیف حمام نیز انجام دهید. بهتر است مواظب باشید که آب بر روی مبل شره نکند و دستمال مورد استفاده برای شستشو کمترین میزان آب را داشته باشد. سپس پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید مبلتان در مجاورت هوا خشک شود.

لکه‌گیری مبل چرم

لکه چربی به راحتی با یک دستمال تمیز از روی مبل چرمی پاک می‌شود. اگر بر اثر ریختن مایعات به مقدار زیاد، لکه‌ای ایجاد شده باشد، می‌توان با پاشیدن آرد ذرت یا جوش شیرین، رطوبت مربوط به لکه را جذب و لکه را برطرف نمود. ادرار و خون نیز به همین شیوه قابل پاک سازی هستند.
برخی از لکه های مواد غذایی و کپک‌ها با استفاده از الکل تمیز می‌شوند. لک جوهر نیز اغلب با استفاده از الکل به راحتی پاک می شود. لازم به ذکر است که بعضی از انواع جوهر، ممکن است به هیچ‌عنوان از روی مبل لکه‌زدایی نشوند. همچنین با استفاده از مخلوط آب و سرکه سفید نیز می‌توان گردو خاک و برخی لکه‌ها را از بین برد.

 

انواع چرم

چرم‌هایی با رنگ تیره که رنگ آنها یکدست و یکنواخت است مرغوبیت بالایی دارند. همچنین این نوع چرم‌ها لطیف‌ترند و نرمی خاصی دارند. دسته دوم چرم‌هایی هستند که رنگشان یکنواخت و یکدست نیست و لکه‌های ریز و روشن بصورت پراکنده بر روی آن دیده می‌شود. این نوع چرم‌ها جنس خوبی نداشته و بسیار بی‌دوام هستند.

 

نکات پایانی

حتما قبل از خرید مبلمان چرم، به تناسب رنگ آن با دکوراسیون منزلتان دقت کنید. پیدا کردن رنگی که با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد، بسیار مهم است. می‌توانید رنگ مبلی که انتخاب می‌کنید را به عنوان مکمل رنگ فضای داخلی در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید مبل را در اتاق نشیمن استفاده کنید، کاناپه‌های بزرگ چرمی بهترین انتخاب شما هستند، زیرا لمیدن و استراحت کردن بر روی آنها بسیار مناسب و لذت بخش است.

مطالب مرتبط