انتخاب مناسب کوسن‌ها

 کوسن‌ها

انتخاب مناسب کوسن‌ها

انتخاب مناسب کوسن‌ها - وبسایت آستیاژ

چگونه کوسن درست برای مبلمان انتخاب کنیم؟

هیچ کس یک مبلمان خالی و غمگین و تنها را دوست ندارد؛ حتی یک کوسن مناسب، می‌تواند تغییر شگرفی در زیبایی فضا ایجاد کند. تصور کنید که اگر به تعداد زیاد و به شیوه‌ای درست از کوسن‌ها استفاده شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.
انتخاب درست کوسن، می تواند تمام مهر پایانی‌ بر هارمونی تمام المان های به کار رفته در اتاق نشیمن شما شود. اگرچه در ابتدا، انتخاب کوسن درست برای مبلمان کاری سخت به نظر می‌آید و ممکن است به راحتی بابت کوسن‌هایی که مناسب مبل شما نیستند، هزینه بدهید و در نهایت به چیزی که شایسته‌اش هستید نرسید. در حقیقت انتخاب کوسن برای مبلمان و چیدن آنها در کنار هم به نحوی زیبا، بیشتر از آن که یک نوع علم و تخصص محسوب بشود، یک هنر است. در این مقاله سعی می کنیم راه هایی را برای داشتن دکوراسیونی زیبا همراه با کوسن‌های رنگارنگ به شما آموزش دهیم.

قدم اول:

اگر کوسن شما با مبلمان شما ست است، لطف کنید و در همین لحظه برنامه تعویض آنها را بریزید. اضافه کردن کوسن به اتاق نشیمن، یک راه بسیار ایده‌آل برای اضافه کردن رنگ‌ و طرح به آن است. داشتن کوسن‌هایی یک شکل با مبلمان، یک اشتباه بزرگ است، زیرا باعث می‌شود کوسن‌ها تکه‌ای از مبل به نظر برسند و تفاوتی در زیباسازی فضا ایجاد نکنند.

قدم دوم:

مجموعه رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید؛ این مرحله تقریبا مهم ترین مرحله انتخاب کوسن است. لازم است نگاهی به دکوراسیون منزلتان بیندازید و رنگ هایی متناسب و مچ با آن انتخاب کنید. اغلب اتاق‌های نشیمن، پر از تعداد زیادی رنگ و طرح است. رنگ دیوارها، پرده‌ها یا حتی تابلوهایی که بر روی دیوار نصب کرده‌اید، میز جلوی مبل و هر المان دیگری در اتاق، مجموعه رنگ های موجود شما هستند. رنگ های کوسن را از رنگ‌هایی که کمتر در فضا حضور دارند انتخاب کنید. مثلا اگر پرده و دیوارهای شما بنفش است، نبایست کوسن‌های بنفش یا حتی با طرح بنفش انتخاب کنید.

قدم سوم:

بسته به میزان علاقه و راحتی شما، باید تصمیم بگیرید که بر روی هر مبل چه تعداد کوسن نیاز دارید. تعددا کوسن‌هایی که لازم است خریداری شود، به نوع سبکی که شما علاقه دارید ارتباط مستقیم دارد. اگر اتاقی با سبک سنتی و رنگ‌های عمیق دوست دارید، باید دنبال خرید کوسن با تعداد زوج باشید. اگر به دنبال سبک های مدرن و عجیب و غریب هستید، باید تعداد کوسنی که خریداری می‌کنید فرد باشد. شاید این امر به نظر خنده‌دار برسد، اما وقتی پای چیدن کوسن‌ها به میان می آید، همین نکات بسیار مهم خواهند بود.

تعداد دقیق کوسن‌ها واقعا بستگی به سایز و تعداد نفر مبلمان شما دارد، اما توصیه ما این است که برای یک مبل سه نفره بهتر است از پنج کوسن استفاده نمود.

قدم چهارم:

در این مرحله با توجه به مجموعه رنگی که انتخاب کردیم و تعداد کوسنی که لازم داریم، به راحتی می توانیم کوسن مورد نظر را خریداری نماییم.

قدم پنجم:

تصمیم گیری راجع به شکل و اندازه کوسن ها نیز امر مهمی است؛ بسیاری از مردم اندازه استاندارد کوسن را می‌پسندند، اما برای اضافه کردن پرسپکتیو و جذابیت بیشتر، شاید بد نباشد کوسن‌ها را در سایز و شکل های مختلف خریداری نمایید.

قدم ششم:

چیدن کوسن‌ها بر روی مبل قدم نهاییست؛ اگر دنبال سبک کلاسیک هستید، چیدن کوسن‌ها بصورت قرینه در هر طرف مبل بهترین گزینه است، اما اگر به دنبال سبک های به روز‌تری هستید، در حقیقت دستتان برای ترکیب کوسن‌ها باز است؛ مثلا استفاده از یک کوسن خیلی بزرگ بر روی مبل دو نفره بسیار خوب به نظر می‌آید، یا می توانید مبلتان را با تعداد متنابهی از کوسن‌ها با سایزهای مختلف بصورت پراکنده پر کنید. فراموش نکنید در این حالت جایی هم برای نشستن در نظر بگیرید؛ در غیر این صورت اگر خیلی مطمئن نیستید که روش‌های درهم و برهم به مذاقتان خوش می‌آید یا نه، از همان روشی که در قدم سوم گفتیم، به ازای هر مبل استفاده نمایید.

مطالب مرتبط