بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟

 کوسن مبل

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟

در مورد خرید متعلقات مبل، یکی از گزینه‌های اصلی بالشتک‌ها یا کوسن‌های مربوط به مبل است. به همین دلیل لازم است که آزمون‌هایی برای کوسن‌ها در نظر گرفته و در نهایت بهترین کوسن مبل را انتخاب کنید. چنانچه شما قصد خرید مبلمان دارید،با ما همراه باشید.

شاید مبلمان منزل شما عمر خود را کرده باشد و اگر بخواهید نگاهی واقع‌بینانه داشته باشید می‌بینید که فوم مبل‌ها خراب شده، کوسن‌ها ناصاف به نظر می‌رسند و چوب به کار رفته در مبلمان استحکام خود را از دست داده‌اند. پس وقت آن رسیده که مبلمان خود را عوض کنید.

بنابراین هنگامی که به خرید می‌روید، خیلی سعی و فکر می‌کنید تا تصمیم‌گیری کنید و در طی چند هفته پولی را کنار می‌گذارید تا بتوانید یک مبل جدید را خریداری کنید. در عوض شما با تعدادی گزینه روبرو هستید و از میان آن‌ها باید یکی را برگزینید. چه کسی می‌داند، شاید خرید یک مبل، مانند خرید یک ماشین جدید خوشایند و هیجان‌انگیز باشد! گزینه‌های پیش رو برای انتخاب فراوان است، و در این میان چیزی که گیج‌کننده به نظر می‌رسد این است که چگونه یک کوسن انتخاب کنید.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

حال وقت آن رسیده است که به سراغ جزئیاتی که تا کنون به آن توجه نشده است بپردازیم. اطلاعاتی مثل مواد درون پوشش کوسن و کوسن مناسب برای مبلمان منزلتان. همانطور که ابر و اسفنج داخل مبل اهمیت بالایی دارد، این مسأله را باید برای کوسن‌ها نیز مورد توجه قرار دهید. آنچه درون کوسن قرار می‌گیرد به اندازه پوشش بیرونی آن مهم است. وظیقه اصلی کوسن‌ها در کنار ایجاد زیبایی، فراهم کردن راحتی مضاعف و ضربه‌گیر بودن برای مبلمان می‌باشد. بنابراین بسیار مهم است که کوسن‌هایتان از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

این مبل نمایش داده‌ شده در فروشگاه مبلمان پدرسن درکالیفرنیا، به طرز مفیدی از طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های کوسن مبل در اختیار شما قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا ببینیم آیا می‌توانیم همه چیز را در این باره بفهمیم یا نه. در این صورت شما خواهید دانست که چطور می‌توان بهترین انتخاب را در رابطه با کوسن مبل داشت.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

کوسن مبل تمام فوم

اگر چه تولیدکنندگان از اصطلاحات گوناگون استفاده می‌کنند و ممکن است کمی خاصیت را تغییر دهند، اما در عمل با توجه به آنچه در بازار وجود دارد و بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها، اساساً سه گزینه برای کوسن مبل وجود دارد. اولین انتخاب کوسن تمام فوم است. این نمونه معمولاً از یک هسته فوم با تراکم بالا ساخته‌شده است که توسط یک لایه‌ نرم‌تر از فوم (جعبه‌ تخم‌مرغی) در بر گرفته شده است و پس از آن یک پوشش فیبر پلی‌استر سراسر لایه‌های آن را پوشش می‌دهد تا از هم‌پاشیده شدن لایه‌ها جلوگیری کند.

اگر شما یک نشیمن سفت را ترجیح می‌دهید و خواستار این باشید که کوسن‌ها کمترین چروک را بردارد و شکل اولیه خود را پس از بلند شدن از روی مبل حفظ کند، این نوع کوسن، انتخابی بسیار مناسب برایتان است.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

تصویر بالا چیزی است که یک کوسن تمام فوم در یک مبل کامل به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که هیچ چروکی روی کوسن‌های نشیمن مبل وجود ندارد و تنها چند چروک در کوسن‌های پشتی وجود دارد. کوسن‌های پشتی تقریباً همیشه کمی تفاوت با کوسن‌های نشیمن دارند، و دلیل آن نیز این نکته است که کوسن‌های پشتی باید نسبت به کوسن‌های نشیمن کمی نرم‌تر باشند. اما هنوز هم باید با کوسن‌های نشیمن مطابقت داشته باشند؛ یک بالشتک نشیمن نرم نیاز به یک بالشتک نرم‌تر دارد تا در هنگام نشستن به عقب حرکت کند. قرار گرفتن این کوسن‌های مبل زیاد نیاز به مرتب کردن ندارد. هنگامی که پس از نشستن از روی آن بلند می‌شوید، نیازی به انجام هیچ‌گونه مرتب‌سازی و صاف کردن ندارید و شکل ظاهری آن‌ها درست مثل قبل از نشستن به نظر می‌رسد. به همین دلیل شاید گفته شود که این انتخاب برای مردان مجرد یک انتخاب عالی است!!

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

کوسن مبل فنردار

انتخاب دوم کوسن معمولاً کوسن‌های فنردار هستند. این نوع از نظر نرمی رتبه دوم را دارد و با هسته‌ای از فنرهای پیچیده شده ساخته‌ شده است. این هسته فنری توسط جعبه فومی احاطه شده و سپس با یک لایه ضخیم از فیبر پلی‌استر پر شده است. این همه مواد با یک پوشش ضخیم‌ ترکیبی، که از فیبر و پلی‌استر ساخته‌ شده است پوشانده می‌شود. فنرها احساس انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کنند و به دلیل وجود آن‌ها در نشیمن مبل، راحتی و نرمی خاصی در آن‌ها احساس می‌شود.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

تصویر بالا نمایی کامل از کوسن مبل فنردار در یک مبل را به شما ارائه می‌دهد. این نوع کوسن دارای خواص مناسب نگه داشتن شکل است، اما پس از نشستن نیاز به کمی مرتب‌سازی و پف‌دار کردن دارد. همچنین پس از مدتی برای حفظ ظاهر مبل لازم است کوسن‌ها چرخانده شوند که نمای مبل به نظر صاف و مرتب برسد. اگر خواهان نرمی و راحتی مبل هستید، این نوع کوسن برای شما یک انتخاب عالی است. تنها کمی وسواس خود را کنار بگذارید تا بتوانید از خوابیدن پف کوسن‌ها پس از یک مدت استفاده چشم‌پوشی کنید.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

کوسن‌های مبل پشمی و کرک‌دار

سومین گزینه اصلی برای یک کوسن به اصطلاح کوسن پشمی نامیده می‌شود. این نرم‌ترین و لوکس‌ترین نوع کوسن است و  هسته نازک فوم در یک لایه ضخیم فیبر پلی‌استر پیچیده شده است. سپس در یک لایه‌ ضخیم‌تر از یک ترکیب کرک و پلی فیبر پیچیده می‌شود. از آنجا که هسته فوم نازک بوده و نسبت بیشتری از مواد سازنده این نوع کوسن کرک است، مانند یک بالش عمل می‌کند و شما ابا استفاده از آن حساس راحتی فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

طریقه آزمون آن‌ هم بدین صورت است که  وقتی روی آن نشسته‌اید، تغییر شکل کمی پیدا می‌کند، و هر بار که شما از روی آن بلند می‌شوید برای بازگرداندن آن ابعاد و ظاهر مناسب، نیاز به مرتب کردن آن دارید. به همین دلیل شاید بتوان گفت که این نوع کوسن قطعاً برای فردی که بی‌حوصله و ناآشنا با خانه‌داری است به‌ هیچ‌ عنوان انتخاب مناسبی نمی‌باشد. البته که هر کسی عاشق این است که احساس راحتی این کوسن‌ها را تجربه کند، اما برای افرادی که حوصله مرتب کردن روزانه مبل‌ها را ندارند، مناسب نیست.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

در تصویر شما می‌توانید مشاهده کنید که با کمی ضربه زدن می‌توانید کوسن را مرتب کنید و به شکل اولیه خود برگردانید. اگر یک روز خسته‌کننده داشته و نیاز به یک کیسه پانچ برای رفع خستگی‌ها از روی خود داشته باشید، این نوع کوسن مبل بسیار راحت و انتخاب بسیار مناسبی است.

چگونه از مبل خود به خوبی نگهداری کنیم؟

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

در اینجا یک کاناپه که کوسن‌های آن از نوع سوم، یعنی کرک دار است را مشاهده می‌کنید. در این تصویر مشاهده می‌کنید که چگونه کوسن‌­ها پر و بسیار راحت به نظر می‌رسند. این کوسن‌های لوکس جهت نشستن بسیار راحت هستند، اما فقط به یاد داشته باشید: هنگامی که بلند می‌شوید، شما باید کوسن را مرتب کرده و به آن‌ها ضربه بزنید تا به حالت اولیه خود بازگردند و در غیر این صورت ظاهری بسیار بد و شلخته خواهند داشت.

بهترین انتخاب برای کوسن مبل چیست ؟ - وبسایت آستیاژ

مطالب ارائه‌ شده در این راهنما شاید یک فهرست جامع نباشد، اما گزینه‌های اساسی در رابطه با خرید کوسن را پوشش می‌دهد. به یاد داشته باشید، برخی از تولیدکنندگان دو یا سه انتخاب اضافی را ارائه می‌دهند، از جمله کوسن مبل ۱۰۰ درصد پر شده با کرک که شاید عالی به نظر برسد، اما زحمت نگه‌داری بسیار زیادی دارد. اما همه آن‌ها ترکیبی از آنچه در اینجا شرح داده‌ شده است، هستند.

همواره در نظر داشته باشید که به طور کلی هر چقدر پول پرداخت کنید، کیفیت و خدمات بهتری نیز دریافت خواهید کرد، یا به قول خودمان هر چقدر پول بدی آش می‌خوری!! مبل‌ها و صندلی‌های ارزان‌ قیمت معمولاً گزینه‌های کمتری برای انتخاب کوسن مبل را در اختیار ما قرار می‌دهند.

مطلب پایانی:

هر کوسن دارای یک دوره زمانی مصرف است. پس از اینکه هفته‌ها از آن استفاده کردید نباید انتظار داشته باشید ظاهری همانند روز اول که در مغازه دیدید داشته باشد. در ضمن، اگر شما خارج از این گزینه‌های مطرح‌شده به دنبال کوسن برای مبل یا صندلی خود هستید، دانستن این سه مدل پایه می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال در این مورد نیز می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط