۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک

 چیدمان یک اتاق نشیمن شیک

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک

این روزها همه عاشق فضاهای لوکس و جلوه های جذاب آن هستند و داشتن یک اتاق نشیمن لوکس آرزوی هرکسی است. اما در اختیار داشتن چنین فضایی هزینه بالایی می طلبد. چه کسی توان تأمین این هزینه ها را دارد؟ ولی ما خبر خوبی برایتان داریم اگر کمی هوشمندانه عمل کنید می توانید با هزینه بسیار کم خانه تان را زیبا تر و شیک تر جلوه دهید و به اصطلاح یک اتاق نشیمن لاکچری داشته باشید. هر چند این اصطلاح لاکچری هم از غلط های بسیار رایج در زبان فارسی امروز است. برای آشنا شدن با این ترفندها در ادامه مطلب با ما همراه شوید.
خانه جایی است که در آن احساس آسایش و آرامش می کنیم. برای همین اتاق نشیمن خانه مان هم باید لوکس، شیک و منحصر به فرد به نظر برسد. البته برای داشتن چنین اتاق نشیمنی همیشه هم لازم نیست پول زیادی هزینه کنید. ما در اینجا شما را با چند ترفند ماهرانه آشنا می کنیم که با عمل کردن به آن ها می توانید به سادگی اتاق نشیمن تان را لوکس و زیبا جلوه دهید.

ویژگی های اصلی اتاق نشیمن لاکچری

برای آنکه بتوانید اتاق نشیمن تان را به یک اتاق نشیمن شیک تبدیل کنید نیازی نیست حتما تمام وسایل اتاق را دور بریزید و مبلمان جدید و گران قیمتی بخرید. انتخاب صحیح جنس و مدل مبلمان خیلی بییشتر از مبلغی که هزینه می کنید اهمیت دارد.
در ادامه چند پیشنهاد کاربردی که مورد تأیید بزرگترین طراحان داخلی جهان است را مطرح می کنیم. اگر در هنگام طراحی اتاق نشیمن خانه تان این نکات را چراغ راه خود قرار دهید قطعا یک اتاق نشیمنی لوکس و زیبا خواهید داشت.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

 

انتخاب هاتان باید هم سو و در یک راستا باشد

تعریفتان را از اتاق نشیمن لاکچری مشخص کنید

اول از همه باید قبل از طراحی اتاق نشیمن تان همه چیز را اولویت بندی کنید یعنی دقیقا بدانید چه چیزهایی برایتان اهمیت دارد و از یک اتاق نشیمن ایده آل چه انتظاری دارید. تصمیم بگیرید که یک کاناپه راحت می خواهید یا مبلمانی شیک؟ باید اول یک فهرست از تمام خواسته هاتان تهیه کنید بعد آن ها را اولویت بندی کنید و برحسب بودجه ای که در اختیار دارید تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را از فهرستتان حذف کنید یا برای کدام وسایل بیشتر هزینه کنید. توجه داشته باشید که انتخاب هاتان باید هم سو و در یک راستا باشد. مهم نیست درنهایت دوست دارید اتاق نشیمن تان فضایی صمیمانه یا مدرن داشته باشد مهم این است که همه انتخاب هاتان در یک راستا و با هم هماهنگ باشد. برای رسیدن به این هدف رعایت چند نکته ضروری است که در ادامه به مرور آن ها خواهیم پرداخت.

 

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

کف مرمری برای نشیمن لاکچری

ترفندی ساده: کفپوش زیبا

اولین چیزی که در یک اتاق نشیمن توجه بیننده را جلب می کند دیوارها و بعد از آن کف اتاق است. به همین علت باید در انتخاب کفپوش نهایت دقت را به خرج دهید. هر چقدر کفپوش  بیشتر مشخص باشد فضا شیک تر به نظر می رسد. بنابراین تا جای ممکن از کمدها و مبلمان پایه بلندتر استفاده کنید.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژپانل چوبی برای دیوار شاخص تلویزیون

پانل های چوبی جلوه بخش اتاق نشیمن لاکچری

دیواری پوشیده شده با پانل های چوبی هم می تواند چهره اتاق نشیمن تان را شیک تر و زیباتر نشان دهد. اگر کمی مهارت در زمینه کارهای فنی و نجاری داشته باشید خودتان هم می توانید به سادگی و با استفاده از چوب های ارزان قیمت این کار را انجام دهید.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

مبلمان فضای اتاق نشیمن شما را به مراتب زیباتر و لوکس تر جلوه دهد

مبلمان اتاق نشیمن لاکچری؛ خاص و منحصر به فرد

مبلمان چند کاره با تکیه گاه و زاویه قابل تنظیم یا یک مبل شیک و ساده که جلوه بهتری به شومینه می دهد می تواند فضای اتاق نشیمن شما را به مراتب زیباتر و لوکس تر جلوه دهد. برای عاشقان مبلمان چند کاره لوکس بودن اغلب به شکل متفاوتی تعریف می شود. برای این افراد مبل شیک مبلمانی است که انتظارات و نیازهایشان را بهتر برآورده کند.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

از میز های جلومبلی متمایز استفاده کنید

سادگی همیشه زیباست

اگر می خواهید بعد از ورود به خانه زندگی روزمره را فراموش کنید و به آرامش برسید احتمالا مبلمان با ظاهری ساده برای شما انتخاب مناسب تری خواهد بود. میزهای جلومبلی از جنس چوب، شیشه، فلز و حتی طرح های جدید یا یک میز جلومبلی که ظاهری شبیه به بتن دارد مکمل بی نظیری برای این سبک از مبلمان هستند.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

از فرش هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید

فرش بزرگتر، اتاق لوکس تر

ابعاد فرش می تواند این حس را منتقل کند که یک اتاق خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است. یک فرش مناسب می تواند مبلمان را زیباتر جلوه دهد، توجه شما را به بخش خاصی از اتاق جلب کند و حتی باعث شود فضا بزرگتر و صمیمی تر به نظر برسد. اگر بودجه کافی در اختیار دارید فرشی بزرگ و بافته شده از الیاف طبیعی انتخاب کنید تا هم مقرون به صرفه باشد و هم زیبایی دو چندانی به اتاق نشیمن تان ببخشد.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

نورپردازی را لایه بندی کنید

نقش نورپردازی در اتاق نشیمن لاکچری

 

یک آباژور زیبا، یک شمعدان با شکلی خلاقانه و متفاوت یا یک لوستر شیک می توانند هم فضای اتاق را روشن کنند هم به زیبایی محیط بیفزایند. برای خریدن چنین وسایلی با قیمت مناسب حتما به حراجی های لوازم خانگی سری بزنید.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

پرده هایی مجلل و در عین حال ساده

پرده های مجلل

استفاده از پرده های مجلل به این معناست که برای پنجره هاتان پرده هایی بلند و قدری عریض تر از اندازه پنجره ها انتخاب کنید تا فضا را شیک تر نشان دهد. برای این منظور لزومی ندارد حتما پرده های گران قیمتی بخرید. می توانید پارچه های ارزان قیمت را با عرض بیشتر برای پنجره ها انتخاب کنید تا حس شیک و لوکس بودن را منتقل کند.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

از آثار هنری بزرگ استفاده کنید

آثارهنری

وقتی صحبت از طراحی یک اتاق نشیمن لوکس به میان می آید ناخودآگاه اولین ایده ای که به ذهن هر کس می رسد داشتن اتاق نشیمنی مملو از آثار هنری است. اما آثار هنرمندان بزرگ و مشهور آنقدر گران قیمت هستند که هر کسی توان خرید آن ها را ندارد. ولی آثار هنری زیبایی هم وجود دارند که در جهان هنر گمنام باقی مانده اند. حالا سؤال اصلی این است آیا این آثار گمنام می توانند نیاز شما برای داشتن یک اتاق نشیمن لوکس را تأمین کنند؟ جواب مثبت است. شما می توانید با خرید یک تابلوی نقاشی کمتر شناخته شده هم نیاز اتاق نشیمن لوکس تان را به وجود یک اثرهنری تأمین کنید.
هر چقدر ابعاد یک تابلو بزرگتر باشد بهتر است! بوم های بزرگ دیوارها را بیشتر شبیه به یک گالری هنری نشان می دهند و باعث می شوند فضا لوکس تر دیده شود. به جای تابلوهای کوچک گران قیمت به سراغ تابلوهای ارزان تر با ابعاد بزرگتر بروید همین اندازه بزرگ باعث می شود به نظر برسد پول بیشتری برای خرید تابلو پرداخت کرده اید.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

در پر کردن کوسن ها هم دست و دلباز باشید

کوسن و شال مبل در اتاق نشیمن لاکچری

شاید در نگاه اول هزینه کردن پول برای خرید کوسن و شال مبل آن هم از پارچه های اعلا خرج اضافی به نظر برسد؛ ولی اگر به تأثیری که این جزئیات کوچک بر زیباتر و لوکس تر جلوه دادن فضا می گذارند دقت کنید خواهید دید که ارزش پولی که صرف آن ها شده است را دارند. در پر کردن کوسن ها هم دست و دلباز باشید. کوسن های نرمی که خوب پر شده باشند بدون شک فضای اتاق نشیمن شما را لوکس و زیبا جلوه خواهند داد.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

کافی است دکوری هاتان را از جنس مناسب انتخاب کنید

دکوری های درخشان

با اضافه کردن چند دکوری براق به اتاق می توانید طراحی اتاق نشیمن تان را حرفه ای تر نشان دهید. لازم نیست برای خرید این دکوری ها تمام دارایی تان را خرج کنید فقط کافی است دکوری هایتان را از جنس مناسب انتخاب کنید و در جای مناسب بگذارید. به طور مثال می توانید از یک آیینه دیواری کوچک به عنوان جایگزینی برای یک قاب آیینه گران قیمت استفاده کنید

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

آینه های دیواری فضا را لوکستر نشان می دهند

بازتاب فضا در آیینه های دیواری

آیینه های دیواری می توانند نور و جزئیات بیشتری به اتاق نشیمن تان اضافه کنند. استفاده از یک آیینه دیواری بزرگ یا چند آیینه دیواری کوچک روشی ارزان برای لوکس تر جلوه دادن فضای اتاق نشیمن است.

۱۵ ایده و ترفند برای چیدمان یک اتاق نشیمن شیک-وبسایت آستیاژ

چند شمع در گوشه ای از اتاق قرار دهید

دکوری های مینیمال اما بزرگ

دکوری هایی در ابعاد بزرگ مانند یک مجسمه یا گلدان بزرگ می توانند تبدیل به کانون توجه جالبی در اتاق نشیمنتان شود. اگر نمی توانید دکوری های بزرگ پیدا کنید خوب است بدانید که مجموعه ای از دکوری های کوچک هم می توانند تأثیر بصری مشابهی ایجاد کند. مثلا اگر در اتاق نشیمن تان شومینه ندارید چند شمع در گوشه ای از اتاق قرار دهید تا همان حس گرما و صمیمیت را ایجاد کند.

 

 

مطالب مرتبط