چیدمان مبلمان کنار شومینه

چیدمان مبلمان کنار شومینه

چیدمان مبلمان کنار شومینه

انواع چیدمان مبلمان کنار شومینه موضوع مطلب امروز ماست .همانطور که با ما همراه بودید قبلا نیز از اهمیت چیدمان اطراف شومینه بسیار سخن گفتیم . امروز نیز انواع چیدمان مبلمان کنار شومینه را باهم بررسی خواهیم کرد .

مبلمان کنار شومینه ، شکل H

شما باید چیدمان مبلمان خود را با بزرگترین قطعه نشیمن که معمولا کاناپه می‌باشد، شروع کنید. برای چیدمان اچ شکل شما نیاز به دو مبل دارید. با توجه به فضای اتاق شما می‌توانید از مبل‎های سه نفره یا لاوست ‌ها برای چیدمان مورد نظرتان استفاده کنید. مبل ‌ها را در زاویه‎ ی عمود بر شومینه و در مقابل یکدیگر قرار دهید و با کمک میز جلو مبلی چیدمان اچ شکل خود را کامل کنید. معمولا این چیدمان حالت رسمی و کلاسیکی به اتاق شما می‌دهد.

اگر فضای اتاق نشیمن ‌تان بزرگ است، می ‌توانید از دو صندلی روبروی شومینه استفاده کنید و فضای بزرگ‎تری برای نشستن ایجاد نمایید.

مبلمان کنار شومینه ، شکل L

اگر به دنبال فضای نیمه رسمی برای اتاق ‌تان هستید، می‌ توانید از چیدمان ال شکل کمک بگیرید. برای این چیدمان شما باید یک مبل را عمود بر شومینه قرار دهید . یعنی مبل و شومینه شما زوایه قائمه با هم بسازند.

برای قسمت کوتاه L که روبروی شومینه قرار خواهد گرفت، می ‌توانید از یک مبل کوچکتر، لاوست، یک یا دو صندلی استفاده کنید. این نوع چیدمان با پارتیشن بندی فضا اتاق را به قسمت‌ های مختلفی تقسیم می‌ کند و شما می ‌توانید به راحتی قسمتی از اتاق نشیمن را به فضای ناهارخوری یا بازی اختصاص دهید.

مبلمان کنار شومینه ، شکل U

همانطور که از شکل حرف انگلیسی U مشخص است، شما باید ابتدا یک مبل را روبروی شومینه و به موازات آن قرار دهید. سپس دو لاوست را عمود بر دیوارهای شومینه(روبروی یکدیگر) قرار دهید و چیدمان یو شکل خود را کامل کنید.

اگر فضای شما کوچک است، می ‌توانید به جای لاوست‎ها از دو صندلی راحتی در کنار شومینه استفاده کنید. این صندلی‎ها باید به صورت موازی و روبرو با هم قرار بگیرند. مطمئنا هر یک از این چیدمان ‌های یو شکل می‌توانند فضای صمیمی و خودمانی را برای گپ و گفتگو های خانوادگی شما فراهم نمایند.

انواع چیدمان مبلمان کنار شومینه  در زوایای دیگر

همیشه چیدمان مربعی شکل برای هر اتاقی مناسب نیست. مخصوصا در مورد فضاهای کوچک شما با محدودیت فضا روبرو هستید و چیدمان ‌های بالا شاید پاسخگوی شما نباشند. بهتر است که در چنین فضاهایی از یک مبل که روبرو شومینه قرار می‌گیرد استفاده کنید و سپس با کمک دو صندلی که جلوی شومینه قرار می ‌گیرند، دکورتان را تکمیل نمایید.

چیدمان مبلمان کنار شومینه - مبلمان آستیاژ

 

قرارگیری میزها

در مبلمان کنار شومینه ، حضور میزهای کنار مبلی و جلو مبلی در هر اتاق نشیمنی ضروری است. میزهای اتاق نشیمن شما باید به گونه‌ ای باشند که هر کسی به راحتی بتواند به آن‎ها دسترسی داشته باشد.

با اینکه میزهای جلو مبلی تقریبا این مشکل را حل می‌کنند اما وجود میزهای کنار مبلی نیز می ‌تواند بسیار مفید باشند. پس از چیدمان مبل و صندلی ‌ها تعدادی میز به اتاق اضافه کنید تا بتوانید فضای دنج و راحت‌ تان را تکمیل نمایید. بین میز جلو مبلی و صندلی‌ های خود حدود ۱۸ اینچ فاصله قرار دهید تا رفت ‌و آمد در آن راحت باشد.

ما در این مطلب سعی کردیم متدهای جالبی را برای چیدمان مبلمان اطراف شومینه به شما معرفی کنیم.شما در ابتدا در مورد سبک دکوراسیون داخلی‌ تان تصمیم بگیرید و سپس شروع به طراحی نمایید.

مطالب مرتبط