با کمترین هزینه مبلمان تان را تغییر دهید؟؟؟

با کمترین هزینه مبلمان تان را تغییر دهید؟؟؟

با کمترین هزینه مبلمان تان را تغییر دهید؟؟؟

شايد روزهای پایانی سال گذشته قصد تغيير مبلمان منزل را داشتيد اما با ديدن قيمت‌هاي نجومي به فكر تغيير ظاهر آنها افتاده‌ باشید؛ نه خودشان. اولين گزينه برای تغییر ظاهر مبلمان تعویض روكش است؛ كاري كه هم به صرفه‌ است و هم اينكه با تنوع پارچه‌ها كلي ايده‌هاي خوب مي‌توانيد داشته باشيد؛ ايده‌هاي اساسي براي چيدمان خانه‌تان و طراحي مبل‌هايي كه در هيچ مركزي پيدا نشود. بياييد تعدادي از ايده‌هاي جديد در طراحي رويه‌ مبل‌ها را با هم مرور كنيم.

 

با کمترین هزینه مبلمان تان را تغییر دهید

 

با رنگ‌ها بازي كنيد

وقتي فضاي كافي داريد اصلا از به كار بردن مبل‌هايي با رويه‌هاي رنگي نگران نباشید. در اتاق‌هاي نشيمن بزرگ مي‌توان با راحتي خيال هر رنگ تند و زنده‌ای را امتحان كرد. اگر به اين فكر هستيد كه يك تغيير دكوراسيون حسابي داشته باشيد از رنگ‌هاي نارنجي و قرمز غافل نشويد.

 

اگر اتاق بزرگ دارید از رنگ های تند و زننده برای رویه مبل ها استفاده کنید

فقط بايد يادتان باشد مبل‌هاي رنگي زماني خانه‌ای مدرن براي‌تان مي‌سازند كه رنگ ديوارها روشن و ساده باشد. اگر رنگ ديوارهاي خانه‌تان تند و گرم است بهتر است دور مبل‌هاي شاد و رنگي را خط بكشيد.

 

آسایش طلب ها سرد كار كنند

 

اگر در خانه به دنبال آرامش هستید از رنگ‌های سرد برای رويه‌ مبل هایتان استفاده كنيد

 

اگر در خانه‌تان فقط به دنبال آرامش هستيد و آسايش را به هر چيزي ترجيح مي‌دهيد، بهتر است از رنگ‌هاي سرد براي رويه‌ مبل‌های‌تان استفاده كنيد. رنگ‌هاي گرم براي شما كه دنبال سكون در خانه هستيد اصلا مورد مناسبي نيست. اين وسط با استفاده از كمي پارچه‌هايي با بافت‌هاي خاص مي‌توانید جلوی كمبود رنگ در خانه‌تان را بگيريد. اگر رنگ ديوارها و پرده‌های‌تان هم سرد هستند، بهتر است بافت پارچه‌هاي مبل و كوسن‌ها ضخيم‌تر انتخاب شوند تا جلوه بيشتري به خانه دهند. بافت‌ها به هر خانه‌ای شخصيت خاص مي‌دهند.

 

گلدارها شادترند

 

رویه گلدار مبل ها نشان دهنده شخصيت شاد و سرزنده شما هست

 

همان‌قدر كه رنگ‌ها ترس ندارند استفاده از پارچه‌هاي گلدار شلوغ هم ترسناك نيستند و فقط بايد كمي با روحيات شما مطابق باشند. اگر احساس مي‌كنيد آدم چندان آرام و آسايش‌طلبي نيستيد و ترجيح مي‌دهيد خانه‌تان هميشه شلوغ و پر از جمعيت دوستان باشد، بهتر است رویه مبل‌هاي خانه را گلدار انتخاب كنيد. رویه مبل‌هاي گلدار كه به‌تازگي دوباره به بازارها بازگشته‌اند مي‌توانند به خانه‌تان ظاهري شيك دهند در عين حال كه نشان‌دهنده شخصيت شاد و سرزنده شما هستند

 

تضاد هم گاهي بد نيست

 

براي اينكه كسالت از آپارتمان‌هاي كوچك گرفته شود مبل‌ها را با رنگ‌هاي متضاد هم قرار مي‌دهند
تصور كنيد كه همه مبل‌هاي اين اتاق يك‌دست و يك‌رنگ بودند؛ مثلا همه‌شان يا كرم‌رنگ بودند يا قهوه‌اي. به نظرتان خيلي دلگير و كسالت‌بار نمي‌شد؟ اين روزها طراحان دكوراسيون داخلي براي اينكه كسالت آپارتمان‌هاي كوچك را بگيرند، دست به كار شده‌اند و با يك ايده ناب مبل‌ها را با رنگ‌هاي متضاد هم قرار مي‌دهند. فقط بايد دقت داشت كه هارموني رنگ‌ها و تضاد آنها با هم به‌درستي انتخاب شود و گرنه فضاي خانه پر از رنگ‌هاي ناهمگون است كه با هیچ ترفندي هم درست نمي‌شود.

منبع : ایجگا

مطالب مرتبط