چیدمان منزل به سبک ایرانی، هم شیکه هم سنتی!

چیدمان منزل به سبک ایرانی، هم شیکه هم سنتی!

چیدمان منزل به سبک ایرانی

استفاده از الما‌ن‌هایی که با فرهنگ و هنر اصیل سرزمین‌مان پیوند خورده، برای هر ایرانی دوست داشتنی است.. مبلمان یکی از عناصر مهم در زیبایی یک خانه محسوب می‌شود که تأثیر خود را در همان نگاه اول خواهد گذاشت. نوع طراحی مبلمان در اندازه حس آرامشی  که ما از یک خانه دریافت می‌کنیم، بسیار نقش مهمی دارد.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

خانه‌ای پر از ارسی‌های قدیمی ایران

اگر اهل سفرهای داخلی و دوست‌دار بناهای تاریخی ایران باشید، بدون شک تماشای نقش‌ونگار هنرمندانه‌ی این جاذبه‌های گردشگری، حسابی سر ذوق‌تان می‌آورد. خانه‌ای با سبک‌وسیاق سنتی، برای یک ایرانی شیفته‌ی معماری باستانی، یکی از چیدمان‌های پرطرفدار است. اگر در نماهای در و پنجره‌های چوبی به کار رفته در عمارت‌های تاریخی ایران دقت کرده باشید، حتماً متوجه هنر ظریف و زیبایی از بازی با چوب در نمای این سازه‌ها شده‌اید.

 

 

هنر ی که به گره چینی معروف است و در هشت بهشت اصفهان، کاخ چهل ستون، خانه‌های تاریخی کاشان و یزد به زیبایی به کار رفته است. ارسی‌های قدیمی و نوستالژیک ایرانی پر بوده از هنر گره چینی و زیبایی بسیاری از خانه‌های تاریخی و سنتی ایران با این هنر جلوه‌گر شده است.

حس خوب تغییر دکوراسیون خانه با لوازم سنتی و صنایع دستی

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه گرفته‌اید و دنبال فضایی سنتی در منزل خود هستید، برای شروع تعویض مبلمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نخستین و کارآمدترین وسیله‌ای که می‌تواند سبک چیدمان خانه شما را مشخص کند، مبلمان است. این وسیله به‌تنهایی نقش پررنگی در حال‌وهوای خانه ایفا می‌کنند و در آرامش و حال خوب افراد منزل بسیار تأثیرگذار است.

 

مبلمان سنتی

به کیفیت چوب و مواد اولیه در مبلمان دقت کنیم

استفاده از چوب ومواد اولیه مرغوب یکی از نکات مهم در انتخاب مبلمان است و وقتی که این وسیله با ظرافت هنر تلفیق می‌شود، باید دقت خود را بیش از پیش در هنگام خرید بالا ببرید. پیش از خرید حتماً از کیفیت مرغوب چوب و پارچه به کار رفته در مبلمانی که انتخاب کرده‌اید مطمئن شوید. قبل از خرید نمونه‌هایی از مبلمان با هنر گره را ببنید و به تناسب آن‌ها با دیگر لوازم خانه دقت کنید تا چیدمانی زیبا و شیک داشته باشید.

منبع : چیدانه 

مطالب مرتبط