خانه های کوچک را اینگونه دکوراسیون کنید + عکس

خانه های کوچک را اینگونه دکوراسیون کنید + عکس

خانه های کوچک را اینگونه دکوراسیون کنید

خانه های کوچک ارمغان زندگی مدرن امروز است که ممکن است حسرت خیلی چیزها را به دل شما بگذارد. داشتن اطلاعاتی درباره شکل طراحی و چیدمان فضای خانه می تواند کمک زیادی به شما بکند.

خانه های کوچک

با توجه به کوچک شدن فضای خانه ها در این روزها، همه ما به دنبال نکته هایی از دکوراسیون داخلی هستیم که با استفاده از آنها بتوانیم محیط اتاق های کوچک خانه را بزرگ تر از آنچه که هستند نشان دهیم. برداشتی که از فضا داریم، همیشه برایمان تعریفی نسبی دارد، اما اگر کوچک و تنگ بودن اتاق ها واقعا آزارتان می دهد و می خواهید احساس بهتری را تجربه کنید، باید حتما دکوراسیون خانه را به شکلی هوشمندانه تر و کاربردی تر انجام دهید.

 

دکوراسیون خانه های کوچک

میزهای دایره ای

در صورتی که به دنبال خرید میزهای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی هستید، سعی کنید از میزهای دایره ای استفاده کنید. این نوع میزها به واسطه لبه های گردی که دارند، می توانند فضای بیشتری از اتاق را در اطراف خودشان در اختیارتان قرار دهند. شکل دایره ای این نوع میزها دسترسی بهتری برایتان ایجاد می کند و از آنجا که پایه این نوع میزها معمولا در وسط آنها قرار دارد، فضای کمتری از کف اتاق را می پوشاند.
دکوراسیون خانه های کوچک
همچنین با استفاده از میزهای دایره ای، تعداد افراد بیشتری می توانند دور آن بنشینند و برای پذیرایی، انجام بازی ها، و دور هم نشینی ها مناسب هستند.

استفاده از فضاهای دور از دسترس

فضاهای پنهانی که بالای درهای اتاق ها، و بالای کابینت های آشپزخانه ها وجود دارند، محیط مناسبی برای تعبیه قفسه ها، کمدها و طبقات مختلف می باشند. استفاده از قفسه های باز در اتاق ها، بسیار کاربردی و شیک خواهد بود و می تواند به عنوان کتابخانه هایی از کف تا سقف اتاق، برای قرار دادن کتاب ها، وسایل تزئینی و کلکسیونی ساخته شوند.
دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی

 پرده ها و دراپه هایی که از سقف آویزان می شوند و تا کف اتاق امتداد دارند نیز می توانند کاربردی هوشمندانه از ارتفاع اتاق ها باشند. حتی اگر در اتاق مورد نظرتان پنجره ای وجود نداشته باشد، می توانید با نصب یک پرده دکوری با طراحی زیبا، جلوه بصری بسیار مناسبی ایجاد کنید.

کاربری دوگانه

اگر بتوانید از برخی فضاها و وسایل به کار رفته در اتاق، استفاده ای دوگانه داشته باشید، بسیار بهتر است. به عنوان نمونه، اگر به اتاق خواب بیشتری در خانه نیاز دارید، به جای استفاده از مبل های حجیم، بزرگ، زشت و ناراحت، از کاناپه های راحتی استفاده کنید و اتاق نشیمن خانه را تبدیل به محیطی راحت بای مهمان ها نمایید تا در مواقع ضروری بتوانند روی آنها به استراحت نیز بپردازند.
دکوراسیون خانه های کوچک

مبلمان بزرگ

با وجود آنکه با تاکید بر کوچک بودن فضاهای خانه، نکاتی برای بزرگ تر نشان دادن آنها ارائه می کنیم، اما استفاده از لوازم و مبلمان بزرگ هم می تواند تا حد زیادی به استفاده بهینه از محیط محدود اتاق ها کمک کند. به عنوان مثال به جای استفاده از تعداد زیادی مبل های تک نفره کوچک می توانید از یک مبل راحتی یک تکه با طراحی مناسب برای اتاق مورد نظرتان بهره ببرید. به این ترتیب فضای اتاق مرتب تر نشان داده می شود و از شلوغی بی مورد فضا، به واسطه مبل ها و صندلی های کوچک و متعدد جلوگیری خواهد شد.
دکوراسیون خانه های کوچک
دانستن چگونگی چیدمان درست مبلمان، نه تنها احساس راحتی به شما می دهد، بلکه می تواند خانه را بزرگ تر نشان دهد و به شما کمک کند تا وسایل بیشتری در آن فضای کم جا دهید.
منبع : سایت نمناک

مطالب مرتبط