اصول ترکیب بندی رنگ های دکوراسیون در سال 2021

اصول ترکیب بندی رنگ های دکوراسیون در سال 2021

اصول ترکیب بندی رنگ ها

اصول ترکیب بندی رنگ های دکوراسیون در سال 2021

یک خانه دنج، اول از همه، یک فضای راحت برای افراد خانواده است. اما هر خانه ای نباید فقط معیارهای راحتی، بلکه جدید ترین اصول زیبایی شناسی را نیز داشته باشد. اصول ترکیب رنگها در طراحی داخلی هم به طراحی کلی اتاق مربوط می شود و هم به جزئیات فردی که هنگام سازماندهی فضا باید به آنها توجه شود. الهام و یادگیری ایده های جدید برای خانه شما به اصول دکوراسیون در فضای داخلی بستگی دارد که در این مقاله سعی داریم شما را با اصول ترکیب رنگهای دکوراسیون در سال 2021 آشنا کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

رنگ سبز در طراحی دکوراسیون داخلی 2021

این رنگ اغلب در طراحی داخلی استفاده می شود، زیرا تأثیر مفیدی بر وضعیت روانی، ایجاد حس آرامش و از بین بردن هرگونه احساسات منفی می گذارد. این سایه رنگی همچنین به تمرکز و تصمیم گیری مهم کمک می کند. تنوع سایه های این رنگ بسیار زیاد است، می تواند از تناژ رنگ سبز زیتونی تا زمرد تیره باشد. از لوازم و اکسسوری سبز نیز میتوانید استفاده کنید.  پرده، بالش ، سفره ، روتختی و هر منسوجات دیگری باشد که فضای راحتی و دنجی به اتاق شما ببخشد.

سایه های خاکستری در فضای داخلی 2021

این رنگ سالهاست که محبوب بوده و همچنان هم یکی از موردعلاقه ترین نوع رنگ در دکوراسیون میباشد که اغلب در طراحی داخلی از رنگ های روشن تا رنگ های تیره آن استفاده میشود

یک واقعیت جالب این است که رنگ های خاکستری روشن به شما کمک می کند تا فضا را بزرگ تر نشان دهید، دانستن این واقعیت که رنگ خاکستری به راحتی با سایه های رنگی دیگر ترکیب می شود هم مهم است، بنابراین در ترکیب گزینه های

مختلف مشکلی وجود نخواهد داشت.

از رنگ قرمز در دکوراسیون 2021 غافل نشوید .

 

رنگ قرمز در فضای داخلی برای افراد فعالی که می خواهند همیشه در کانون توجه باشند مناسب است. این به ایجاد حس شادی در اتاق کمک می کند، اتاق را گرم و پر از انرژی می کند. حتما در زمان استفاده از رنگ قرمز با سوالات زیر مواجه خواهید شد:
چگونه از رنگ قرمز در فضای داخلی استفاده کنیم یا با چه رنگی بهتر ترکیب میشود؟
افراد نامتعادل از نظر احساسی نباید از رنگ قرمز در فضای داخلی اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق خواب، محل کار استفاده کنند. از تناژهای قرمز می توان برای تزئین فضای داخلی حمام ، توالت ، آشپزخانه و راهرو استفاده کرد.

رنگ مشکی در فضای داخلی آپارتمان 2021

بسیاری از مردم به اشتباه رنگ مشکی را تیره و غمگین می دانند. با وجود این ذهنیت فکری، تقریباً در کمد لباس همه ما چیزهای زیادی از این رنگ وجود دارد و ما این را عادی می دانیم. اما رنگ سیاه در فضای داخلی چقدر میتواند تاثیر گذار باشد؟

 از این گذشته، هرکسی نمی تواند ریسک استفاده از این رنگ خاص در دکوراسیون خود رابپذیرد. با تعیین صحیح اولویت ها می توانید به این نتیجه برسید که فضای داخلی خانه شما با رنگ مشکی حس تازگی و ظرافت برساند. با این حال، لازم است که به میزان بسیار مناسبی از رنگ سیاه در دکوراسیون خود به کار ببرید، در غیر این صورت استفاده بیش از حد از این رنگ میتواند حس غم و اندوه را در فضای دکوراسیون شما ایجاد کند.

از زمان های بسیار قدیم رنگ مشکی  نماد اشرافی گری و تجمل گرایی بود. این یک رنگ فوق العاده قوی است. بنابراین ، هنگام استفاده از رنگ مشکی در فضای داخلی باید بسیار مراقب باشید. با این واقعیت که رنگ مشکی رنگ عزاداری است، خود را اذیت نکنید. به عنوان مثال: در آسیا، مردم آن را نمادی از پاکی می دانند و ژاپنی ها بر این باورند که این رنگ اشرافی است.

رنگ زرد در دکوراسیون سال 2021

رنگ زرد اغلب نماینگر طلا و خورشید است. که وجود آن احساس خوشایندی در ما ایجاد می کنند به علاوه رنگ سال 2021 نیز هم میباشد

رنگ زرد نشانگر شخصیت های زرنگ، اصیل، با اعتماد به نفس و صادق است، اما افرادی که دارای اختلالات روانی آشکار یا نهفته هستند این رنگ ناراحت کننده است. به این نکته دقت داشته باشید به کار بردن بیش از حد رنگ زرد بر همه تأثیر منفی می گذارد: منجر به خستگی می شود، باعث سردرد، اضطراب و حتی پرخاشگری می شود.

رنگ آبی در فضای داخلی آپارتمان در سال 2021

رنگ آبی مطابق فنگ شویی نمادی از پاکی و آرامش محسوب می شود. رنگ آبی رنگ مورد علاقه بسسیاری از طراحان میباشد این رنگ برای آب و هوای گرم ایده آل است ، زیرا باعث ایجاد طراوت و خنکی می شود، همچنین یک گزینه عالی برای اتاق های آفتابی است.

سایه های آبی زیادی وجود دارد:

آسمانی

فیروزه ای

لاجوردی

آکوامارین

آبی تیره

یخی

خاکستری آبی

انتخاب تنوع مناسب رنگ آبی بسیار مهم است: کم رنگترین تناژهای آبی باعث ایجاد  آرامش می شود و اغلب برای طراحی اتاق های نشیمن و اتاق خواب استفاده می شود.

منبع : فارست

مطالب مرتبط