آشنایی با انواع کفپوش و پارکت و تنوع سبک های آن

آشنایی با انواع کفپوش و پارکت و تنوع سبک های آن

تاثیرات کفپوش و پارکت ها بر دکوراسیون داخلی و آشنایی با انواع مدل های پارکت

 

آشنایی با انواع کفپوش و پارکت و تنوع سبک های آن

 

قبل از انجام هرگونه پروژه بزرگ که شامل طراحی داخلی لوکس می باشد ، انتخاب کفپوش ، که ملاک اصلی آنرا، پوشش دهی کف سالن ها میدانیم ، یکی از جنبه های اصلی در دکوراسیون به حساب می آید. این می تواند کل پویایی و زیبایی شناختی یک پیشرفت در دکوراسیون را مشخص کند.

تاریخچه کلمه ی پارکت

کلمه “پارکت” برای اولین بار در سال 1842 استفاده شد و این یک واقعیت شگفت انگیز است که شما باید هنگام دیدن این طرح به خاطر بسپارید زیرا می دانید که حتی زمانی که این چیزی است که مدت ها پیش استفاده شده بود ، ما هنوز آن را در صنعت طراحی امروز داریم . همه از پارکت شگفت زده نیستند ، اما من فکر می کنم این لیست در واقع باعث می شود شما نظر خود را تغییر دهید – نگاهی به چگونگی این الگوهای زیبا در هر اتاق خواب بیندازید و به من بگویید که ذره ای مجذوب شما نیستید.

جزئیات در طراحی و دیزاین با در نظر گرفتن کفپوش

هنگام تزئین فضای داخلی مجلل ، کفپوش پارکت یکی از محبوب ترین انتخاب ها به شمار می آید، همچنین برای دکوراسیون و طراحان داخلی  محیط کار و منازل بکار گرفته می شود.یکی از دلایل انتخاب پارکت ها این است که برای تمام سلیقه ها و در بازه های قیمت متفاوت دارای تنوع بسیار میباشد .

بنابراین ، برای رسیدن به جلوه مطلوب ، انتخاب کدام نوع پارکت در اولویت قرار می گیرد. جدا از انواع مختلف پارکت ها برای انتخاب ، روشهای و راهکار های مختلفی برای نصب وجود دارد که باید در مورد آنها تصمیم گیری شود.

متداول ترین سوالاتی که هنگام مواجهه با چنین معضلی پیش می آید این است: بهترین نوع ماده برای انتخاب چیست؟ بودجه موجود چقدر است؟ هر نوع فرآیند نصب برای پروژه چیست؟ وقتی جواب این سوالات را گرفتید ، یافتن مسیر انتخاب گزینه های خاص بسیار ساده تر خواهد بود.

متداول ترین روش های نصب کف پارکت عبارتند از: ورقه ورقه ، چسب و منبت کاری شده.

پارکت لمینت

در مورد کفپوش پارکت لمینت می توانیم کفپوش چوبی را در نظر بگیریم و آن را نصب کنیم که خاصیت آن این است که بدون آنکه به کف اصلی ثابت شود ، این کفپوش توسط قطعات خود به هم چسبیده و معمولاً روی یک پایه کف پلی اتیلن به ضخامت 2-3 میلی متر قرار می گیرد، که برای جداسازی کف زمین با کفپوش ها استفاده می شود . رطوبت ، سر و صدا و همچنین برای جبران و نرم کردن بی نظمی های موجود در کف اصلی ، این کف پوش بسیار مناسب و کارامد میباشد.

این روش نصب بسیار ساده تر از سایر گزینه ها است ، زیرا کف جدید روی نسخه اصلی نصب میشود. تمیز کردن و پاک کردن آن، این پارکت را به یکی از محبوب ترین انتخاب ها تبدیل کرده است. تخته ها با اتصالات دم کبوتری کنار هم قرار می گیرند ، گویی که یک معما را می سازند. علاوه بر این ، سیستم کلیک محبوب ، نصب را به گزینه ای سریع و آسان تبدیل کرده است که به سختی هرگونه سر و صدا و آشفتگی ایجاد می کند.

پارکت چسب دار

این سنتی ترین سیستم است و شامل چسباندن پارکت چوبی به طور مستقیم بر روی کف اصلی است. اگر کفپوش از قبل لاک زده نشده باشد ، باید حداقل با دو تا سه لایه لاک آن را سنباده بزنید و لاک بزنید.

برخلاف روش نصب ورقه ورقه ، اگر پایین آوردن کف پارکت به دلیل نیاز به مقدار مشخصی از کار ، این پیچیده ترین روش است. صفحه زیرین کف نیز باید محکم و صاف باشد. این نوع کف گام بی صدا و همچنین دوام بیشتری را تضمین می کند. این روش نصب به خریدار این امکان را می دهد تا از بین تعداد زیادی از طرح ها و پایان هایی که باعث تمایز و کیفیت در هر فضایی می شود ، یکی را انتخاب کند.

پارکت منبت کاری شده یا سکویی

این نام پارکت های محکم و متصل به دم است که به پایه نوارهای چوبی کمی جدا شده میخ می شود. امروزه به دلیل اینکه نصب آن پیچیده است ، به گزینه ای کمتر محبوب تبدیل شده است.

  • هنگام انتخاب نوعی ماده ، تشخیص پارکت های چوبی طبیعی ، کفپوش لمینت مصنوعی و کف وینیل مهم است. دو مورد اخیر به گزینه های بسیار محبوب تبدیل شده اند ، زیرا به لطف تکامل و سرمایه گذاری فنی تولید کنندگان ، اکنون می توانند با موفقیت از روکش طبیعی چوبی تقلید کنند.
  • کفپوش لمینت ، یک گزینه اقتصادی تر در مقایسه با چوب طبیعی ، از لایه های پانل یا ورق ساخته شده از مشتقات چوب طبیعی ساخته شده و توسط رزین های با مقاومت بالا به هم متصل شده اند. این کفپوش بسیار مقاوم ایجاد می کند که در برابر سایش و همچنین اثرات ناشی از رطوبت مقاومت می کند و بنابراین ورقه های با کیفیت بالا حتی می توانند در آشپزخانه و حمام نصب شوند.
  • سه لایه تشکیل دهنده کف لمینت را می توان جدا و بررسی کرد. ابتدا یک لایه الیاف با چگالی بالا ، لایه تزئینی بالا ، ساخته شده از ملامین که از دانه ها و گره های چوب تقلید می کند ، و در آخر یک لایه شفاف که از ورقه ورقه محافظت می کند. عیب اصلی این نوع کفپوش پارکت این است که وقتی دچار فرسودگی می شود ، نمی توان آنرا سنباده زد تا ظاهر و زیبایی اصلی خود را جبران کند.
  • پارکت های چوب طبیعی از ورق های چوب تشکیل شده اند و بسته به نوع کیفیت انتخاب شده ، توسط یک ، دو یا سه لایه چوب طبیعی تشکیل می شوند. بهترین و با کیفیت ترین گزینه این است که فقط از یک لایه چوب ساخته شده باشد.
  • در این حالت ، اگرچه تفاوت هزینه می تواند به طور قابل توجهی بیشتر از سایر گزینه ها باشد ، اما استفاده از یک لایه چوب امکان شن و ماسه زدن در کف را چند برابر بیشتر از دو گزینه دیگر فراهم می کند ، زیرا فرآیند سنباده زدن حدود 2 میلی متر طول می کشد ضخامت کف پارکت های چوبی طبیعی سه لایه دارای لایه اول ساخته شده از چوب ظریف است که ظاهر واقعی کفپوش را می دهد ، لایه دوم ساخته شده از آتل های کاج کوچک است که به مقاومت بیشتر کفپوش کمک می کند و لایه زیرین سوم کاملاً از کاج ساخته شده است. چوب در هر صورت ، برای محافظت بیشتر از پارکت ، باید لایه چوبی قابل مشاهده را لاک بزنید.

منبع : سایت مکبر پرستیژ

مطالب مرتبط