مبل ال و دلایل پرطرفدار بودن این نوع مبل

مبل ال و دلایل پرطرفدار بودن این نوع مبل

 

 

مبل ال و دلایل پرطرفدار بودن این نوع مبل

 

اگر قصد انتخاب مبل ال را دارید این مقاله را از دست ندهید، زندگی شهری در خانه ها و آپارتمان های کوچک باعث شده که انتخاب وسایل منزل کاری سخت شود، امروزه با توجه به وضع اقتصادی و کاهش قدرت خرید حتما باید در خرید خود دقت کنیم  و لوازم منزلمان را هوشمندانه انتخاب کنیم تا با مشکل مواجه نشویم .

امروزه فضای منازل کم و کوچک است و این کار را دشوار تر و انتخاب را سخت تر میکند .

اگه دنبال مبلی با قیمت مناسب , شیک  ,راحت  و زیبا میگردید که فضای کمی را اشغال کند ما به شما مبل راحتی ال را پیشنهاد میکنیم .

ما در این مقاله سعی داریم راهنمای شما در خرید مبل راحتی ال باشیم .

این مبلها به شکل حرف L انگلیسی هستند.
دارای ظاهری زیبااند و ازکنارهم قراردادن چند تکه مبل جدا از هم تشکیل می شوند که بهم وصل می شوند این مدل مبل به شما امکان می‌دهد هر چند وقت یکبار چیدمان آن را تغییر داده و به دکوراسیون خود تنوع دهید . این دسته از مبلمان فضای کمتری را اشغال می کنند و به راحتی با هر سبکی و هر دکوراسیونی هماهنگ می شوند.

یکی از مبل‌هایی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته همین نوع مبل است که در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرد این مبلمان در کنار راحت بودن و شیک بودن فضای بسیار کمی را اشغال میکنند که این ویژگی یکی از دلایل محبوبیت زیاد این مبل است.

این نوع مبل برای دکوراسیون های مدرن و خانه های با فضا کوچک مناسب می باشد. اگر می خواهید از این مبل برای چیدمان داخلی منزل خود بهره بگیرید این سری از مبلمان برای دکوراسیون های مدرن گزینه انتخابی بسیار مناسبی به شمار می آیند.

 همچنین در خانه های بزرگ که دارای دو نوع دکوراسیون مدرن و سلطنتی هستند می توانید از این نوع مبل برای بخش دکوراسیون مدرن استفاده کنید

مبل ال منحنی

بهترین فضا برای استفاده از عموماً اتاق نشیمن است زیرا آرامش و راحتی خاصی را برای کاربر فراهم می کند.

این نوع مبل یکی از زیباترین مبلمانی است که به راحتی می توان در گوشه ای ترین فضای خانه از آن استفاده کرد و کار تصویر سازی دکوراسیون داخلی را متفاوت تر از همیشه به نمایش گذاشت، این نوع مبلمان فضای گرم و صمیمی را در هنگام جشن ها و مهمانی ها به وجود می آورند و برای نشستن , استراحت کردن , خوابیدن و تلویزیون تماشا کردن کاربرد دارند.

انواع مبل راحتی ال :

 مدل های باکس دار  یو شکل ,  نیم دایره و … از مدل های این نوع مبل به شمار می آیند.

مبل ال باکس دار(جکدار) :

در این دسته باکس های کوچکی شبیه به یک کمد مخفی در زیر مبل تعبیه می شود که به شما قابلیت جایگذاری وسایل اضافه را می دهد. یعنی قسمت انتهای مبل که بخش کوچک تری از مبل است با استفاده از یک باکس جک دار از روی صندلی بلند می شود و شما می توانید وسایل مورد نیاز خود را در داخل آن قرار دهید. این مبل ها به دلیل اندازه بزرگ تر و قابلیت استفاده بهتری که به مصرف کننده می دهد این قابلیت را فراهم کرده است که به عنوان یک تخت نیز گاها از آن استفاده شود به همین خاطر به سادگی می توان یک پتو و بالشت را در داخل باکس آن قرار داد تا استراحت بهتری را تجربه کرد.

 ال یو شکل :

در واقع دلیل نامگذاری مبل یوشکل این است که نوع چیدن و شکل ظاهری آن شبیه به حرف انگلیسی U است.

 در برخی فضاها نیاز به این داریم که رو به روی‌هم بنشینیم و گفت‌وگو کنیم. یا همگی کنار هم تلویزیون تماشا کنیم. ساختار این مبل به‌گونه‌ای است که با اتلاف فضای کم، ساختار یو شکل زیبایی را ایجاد می‌کند و باعث ایجاد نشیمنی گرم و صمیمی می‌شود.

در  ال یو شکل ، واحد پایه مبل در دو طرف مبل قرار دارد، اگر به درستی در فضای اتاق قرار نگیرد، می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. با اینکه بیشتر افراد گوشه‌های اتاق و کنار دیوارها را برای چیدمان در منزل مناسب می‌دانند، اما در مورد مبل یو شکل قضیه فرق می‌کند. بهترین مکان برای قرار گیری  ال یو شکل در مرکز اتاق است  و با قرار دادن یک میز مبلی میتوانید دکوراسیون خود را تکمیل کنید .

ال نیم دایره :

مدل مبل نیم دایره بر اساس شکل ظاهری آن نامگذاری شده است و برای هماهنگی با اتاق هایی که با خطوط هندسی صاف و شکسته اشباع شده است می تواند گزینه خوبی باشد زیرا می تواند به خوبی یک هارمونی بین دکوراسیون اتاق شما ایجاد کند این مدل مبل بیشتر حالت رسمی دارد و کمتر مدل های مبل راحتی در طرح نیم دایره را مشاهده میکنیم.

تبدیل مبل ال به تخت خواب :

میتوان به جای اینکه مبلمان را به صورت دو خط عمود بر هم در کنار هم قرار دهیم انها را به یکدیگر بچسبانیم و به عنوان یک تخت خواب از ان استفاده کنیم .

انواع پارچه های به کار رفته 

پارچه هایی که برای کاور از آنها استفاده می شود عبارت هستند از مازراتی، مکس، بوگاتی، پورش و ملیتا. اما معمولاً برای کاورمبل‌ها از پارچه‌های کریستال یا مخمل استفاده می‌کنند.

پارچه این مبل را می‌توانید به صورت ساده یا طرحدار انتخاب کنید، اگر پارچه را ساده انتخاب می‌کنید سعی کنید از کوسن‌های طرح دار استفاده کنید تا رنگ در فضا شکسته شده و جلوه مبلمانتان بیشتر شود.

این مبل ها همانند سایر سرویس های مبل در سبک ها و طرح های متفاوت طراحی و ساخته می شوند و شما بر اساس نیاز خود , سلیقه خود و مطابق دکوراسیون منزلتان می توانید ایده ال ترین انتخاب را از آن خود کنید.

اما اگر می خواهید برای دیزاین اتاق پذیرایی خود یک مبل ال متفاوت داشته باشید به شما توصیه می کنیم از نوع کلاسیک آن بهره بگیرید.منبت کاری های صورت گرفته شده بر روی دسته ها و پایه های این سری از مبلمان این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد که از این سبک مبل برای دکوراسیون های کلاسیک و لوکس خود استفاده کنید.

نوع سلطنتی این مدل برای ادارات و مهمانی های رسمی استفاده می شود البته این مدل دسته ندارند تا افراد بیشتری در فضای کمتری قرار گیرند .

 خرید نوع تخت خواب شو این مبل هم گزینه خوبی برای منازلی ست که فضای کمتری در اختیار دارند و با یک تیر دو نشان میزنند هم صاحب مبل و هم صاحب تخت خواب می شوند و درهزینه های خود صرفه جویی می کنند
هنگام خرید به رنگ موردعلاقه تان و سبک مورد علاقه تان و دکوراسیون خانه خود توجه کنید تا انتخاب راحت تری داشته باشید. این امر کاملا سلیقه ای است.

نکات مهم در مورد خرید مبل :

 ابتدا ابعاد اتاقتان را اندازه بگیرید و دقت کنید که مبل خود را در کجای اتاق در کدام گوشه می خواهید قرار دهید و اندازه ی ان را تخمین بزنید، چیزی که بسیار مهم است استاندارد بودن مبل است چیزی که به سلامت جسم شما مربوط می شوند و ممکن است آن را به خطر بیندازد.

 هنگام خرید حتما روی مبل مورد نظرتان بنشینید حداقل به مدت 10 دقیقه و به نکات زیر توجه کنید . ارتفاع مبل باید استاندارد باشد هنگام نشستن نباید سر و گردن و شانه های شما اذیت شوند این گونه دیگر مبل وسیله ای برای استراحت و راحتی شما نمی شود.

 سطون فقرات به شکل حرف S است پس دقت کنید مبلی بخرید که گودی کمر شما را پوشش دهد و هم راحت باشد و هم نشستن به مدت ساعت ها روی آن به سلامت جسمی شما آسیبی نزند و همچنین دقت کنید که میزات فرورفتن در آن زاویه مهره های کمرتان را اذیت نکند.

 دقت کنید که مبل ال نباید بیش از حد سفت و یا نرم باشد چون اگر سفت باشد نشستن بر روی آن لذت بخش نبوده و بدن شما را خسته می کند و اگر نرم باشد کلاف مبل و قسمت های چوبی مبل احساس شده و بازهم آرامش شما را میگیرند.

 یکی از ویژگی های مبل خوب این است که شکل ظاهری خود را حفظ کند و هنگام بلند شدن به حالت اول خود برگرد.

 دقت کنید که مبلی بخرید که باعث درد سر شما نشوند منظور این است که دقت کنید که درز ها و قسمت های داخلی مبل به گونه ای باشند که اشیا و لوازم مهمی که روی آن ها می گذارید در آن درز ها نرفته چون پیدا کردنشان شما را اذیت می کند .
• اگر رویه کلاف یا چارچوب اصلی مبل تشک ها و پشتی ها قابل شست و شو باشند از درد سر های بعد راحت میشوید و هزینه های اضافی برای شما در بر نخواهد داشت .

امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله به شما کمک کنیم . شما عزیزان نیز با ارائه نظراتتان  ما را در مسیر پیشرفت قرار دهید .

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط