روش شستشوی مبل با پارچه های مختلف

روش شستشوی مبل با پارچه های مختلف

نحوه شستشوی لکه از مبل

 

روش شستشوی مبل با پارچه های مختلف

 

نحوه شستشوی لکه از مبل مخمل:

1- در ابتدا توجه کنید جنس مخمل را با آب داغ نشویید زیرا ممکن است خاصیت ارتجاعی و لطافت خود را از دست بدهد.در کل جهت شستشو جنس مخمل از آب ولرم یا سرد استفاده کرده و مواد شوینده ملایم به کار ببرید.
اگر قسمتی از مبل مخمل دارای لکه شد میتوانید مقدار کمی ماده شوینده ملایم ریخته و با آب ولرم با حرکات آرام مالش دهید (اصلا فشار وارد نکنید)
2-یکی دیگر از بهترین راه ها برای حذف لکه از مبل مخمل آب لیمو و جوش شیرین است. یک کاسه را پر از آبلیمو کرده و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در آن بریزید و سپس به آرامی لکه را از روی مبل مخمل پاک کنید.
3- یک پارچه تمیز را به شیر بدون چربی آغشته نموده و سپس به آرامی روی لکه مبل مخمل مالش دهید.

نحوه شستشوی لکه از مبل پارچه ای:

1- برای شست‌وشوی مبل‌های پارچه‌ای بهترین راه استفاده از شامپو فرش است. شامپو فرش را در ظرفی ریخته و بایک پارچه نرم معمولی مبل را شستشو دهید.برای خشک کردن سطح بعد از شستشو با یک جارو برقی معمولی یا یک بخارشو میتوانید اینکار را انجام دهید.قبل از اینکه مبل پارچه ای را با شامپو فرش شستشو دهید،قسمتی از مبل را شسته و ببینید که پارچه مبل رنگ ندهد.
2-  برای پاک کردن قسمت‌های چوبی مبل پارچه ای بهتر است از پارچه خشک یا پارافین استفاده کنید؛ اما هنگام استفاده از پارافین نهایت دقت را کنید تا پارچه به پارافین آغشته نشود
3- اثری سوختگی یا زردی سیگار روی مبل پارچه ای را هم می‌توانید با کمی شیر خیس کرده و با مقداری پنبه لکه آن را پاک کنید و در آخر با آب و صابون لکه شیر را هم از بین ببرید.
4- لکه جوهر روی مبل پارچه ای را هم می‌توان از بین برد.
مراحل کار به این ترتیب است؛ اول پارچه مبل را خیس کنید و کمی نمک روی لکه بریزید، سپس با پنبه محل را تمیز کنید. راه دیگری هم وجود دارد، ابتدا محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودردستی رویه مبل پارچه ای را شست‌وشو دهید.

نحوه شستشوی لکه از مبل پارچه ابریشمی :

لکه‌های روی مبل انوع گوناگونی دارند. ممکن است روی مبل شما لکه چربی یا شیمیایی یا جای رد قلم و خودکار مانده باشد. حتی ممکن است مبلمان شما به وسیله سیگار سوخته باشد. باید بگوییم که این مشکلات قابل رفع است
اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشمی باشد، راه ساده‌تری هم وجود دارد، با یک برگه کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.
و نکته آخر اینکه لکه‌برهای شیمیایی و آماده مصرف در فروشگاه‌ها وجود دارد که با خریدن آنها می‌توانید برخی لکه‌ها را پاک کنید. برای استفاده از این لکه‌برها حتما به روش مصرف آن دقت کنید و یادتان باشد بدون دستکش از این مواد استفاده نکنید و در ضمن از قبل تحقیق کنید که این مواد موجب آسیب پارچه یا چرم مبل نشود.

 

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط