راهکارهای تشخیص کیفیت پارچه مبـل

راهکارهای تشخیص کیفیت پارچه مبـل

نکات کاربردی در تشخیص میزان کیفیت پارچه مبل

راهکارهای تشخیص کیفیت پارچه مبـل

پارچه مبل

بیشتر افرادی که جهت تهیه مبل به نمایشگاه ها مراجعه می کنند نوع پارچه بکار رفته در آن مبلمان برای آن ها مهم می باشد و به همین علت از نمایشگاه دارها این سوال را می پرسند که پارچه بکار رفته در این مبلمان از چه نوع پارچه ای می باشد.اکثر پارچه های بکار رفته در مبلمان پارچه ترک می باشد.

آیا راهی برای اثبات  اصل نبودن پارچه مبل سراغ دارید؟
این سوال مطرح است که آیا پارچه ای که در این کشور(ترکیه) تولید می شود آیا در یک شرکت معتبر تولید می شود؟ در این کشور هم مانند سایر کشور ها شرکت های متعددی در زمینه تولید پارچه مبل مشغول به فعالیت می باشند ،  به همین این علت آیا پارچه ای که تولید و صادر می شود واقعا مرغوب و دارای کیفیت مناسب می باشد یا خیر ؟

آیا ممکن است پارچه مبل ترک نباشد و با کیفیت باشد ؟
در ایران هم شرکت هایی در زمینه تولید پارچه مبل مشغول به فعالیت هستند.یکی از این شهرها که در زمینه تولید پارچه مبل مشغول فعالیت می باشد شهر یزد می باشد و یکی از معتبر ترین تولید کنندگان پارچه مبل می باشد.
کشور چین هم در این زمینه مشغول فعالیت می باشد و حدود 80 درصد پارچه مبل کشور  پارچه چینی می باشد . کشور سازنده هم آنقدر مهم نیست مهم این است که پارچه مبل بکار رفته کیفیت مناسب را دارد یا خیر.کیفیت در پارچه مبل یعنی اینکه این پارچه پرز نداشته باشد ، بعد از مدتی کچل نشود ، قابل شست و شو باشد  و در برابر سایش دوام داشته باشد.

نکات کاربردی در تشخیص میزان کیفیت پارچه مبل :

1.به قسمت های دوخت خورده پارچه در مبلمان دقت کنید. وقتی پارچه مبل کیفیت پایینی داشته باشد معمولا نقاط دوخته شده بیش از حد طبيعي سوراخ می شوند و به اصطلاح پارچه از ناحیه ی سوزن خورده در حال در رفتن و پاره شدن است این مساله به خصوص در چرم های بی کیفیت به وضوح قابل مشاهده است.

2. در پارچه های مخمل و جیر که دارای پرز و خواب هستند ، بهتر است چند بار با دست سعی کنید که خواب پارچه را جا به جا کرده و به هم بریزید ، در پارچه های نامرغوب این عمل کم و بیش باعث به هم ریختگی پرز های پارچه شده و خیلی سخت می توان آن ها را به حالت اولیه بازگرداند. این نوع پارچه مبل معمولا بعد از چند ماه رنگ اصلی خود را از دست داده و کمی تیره تر خواهند شد. نکته ی مهم دیگر  در مورد پارچه های مخمل و پرز دار این است که اگر با ناخن سعی کنید پرز پارچه ها را خارج کنید نباید پرز ها کنده شود ، اگر توانستید به راحتی پرز ها را از پارچه جدا کنید بدانید که این پارچه مبل همان پارچه ای است که پس از چند ماه مصرف ، بخش زیادی از پرز های خود را از دست داده و به اصطلاح کچل خواهد شد

 

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط