روش شست و شوی مبل در کمترین زمان ممکن

روش شست و شوی مبل در کمترین زمان ممکن

روش های شست و شوی  مبل را به طور اسان و صحیح

 

روش شست و شوی مبل در کمترین زمان ممکن

 

شست و شوی مبل یکی از کارهایی است که احتمالا با آن روبرو شده اید باگذشت زمان استفاده افراد از مبل بسیار بالا رفته است و طول روز نیز افراد وقت زیادی را از مبل استفاده می کنند که همین عامل میزان الودگی وکثیفی و لک شدن مبل راتا حد زیادی افزایش می دهد.ازطرفی خانواده هایی که بچه کوچک دارند به دلیل شیطنت های کودک بامشکل کثیف شدن مبل ها رو به رو میشوند.در گذشته به هردلیلی که بود از مبل کمتر استفاده می شد و بیشتر خانواده ها از مبل در پذیرایی خانه خود استفاده میکردند و با پوشش هایی روی ان رامی پوشاندندتا در زمان مهمانی از ان استفاده کنند این کار ریسک کثیف شدن مبل را کاهش می داد و مبلمان کمتر نیاز به شست و شو داشتندولی در حال حاضر این گونه نیست و باید روش های شست و شوی مبلمان منزل را اموخت ازطرفی اموزش شست وشوی مبل می تواند در خانه تکانی و سال نو نیز به شما کمک شایانی نماید.

همه ما میدانیم که مبل ها از دوقسمت تشکیل شده اند یکی چوب و دیگری پارچه.
روش تمیز کردن هر کدام از این اجزا متفاوت است و باید هنگام تمیز کردن نهایت دقت راکرد برای مثال اگر  به قسمت چوبی پایه مبل اب برسد یا با استفاده از اب ان را بشوییم ممکن است قسمت چوبی دچار تورم شود و از شکل خودش خارج شود .

روش های شست و شوی  مبل را به طور اسان و صحیح

شست وشوی مبلمان

برای توضیح این مبحث نیاز به  تقسیم بندی اجزای مبل داریم  همان طور که گفتیم نحوه شست و شوی هر قسمت فرق می کند

الف-شست و شوی چوب مبل

برای شستن چوب مبل دقت کنید که اصلا نباید هیچ گونه  نمی به چوب برسانید و از کشیدن پارچه خیس تاحد امکان خودداری کنید.
همواره گرد و غبار های زیادی روی چوب های مبل مینشیند و اگر کلاف مبل شما منبت شده باشد در لابه لای نقش های ان سرشار از الودگی می شود و پاک کردن این الودگی ها امری ضروری است.
برای پاک کردن این الودگی ها از پاچه خشک کمک بگیرید و ان را روی مبل بکشید و از طرفی برای براق کردن چوب مبل می توانید از مقدار کمی پارافین استفاده کنید .
فقط دقت کنید روغن پارافین به پارچه مبل سرایت نکند.

ب-شست و شوی پارچه مبل

پارچه مبل سرشار از منفذ برای مخفی شدن گرد و غبار و موجودات ریز،میکروب ها و قارچ هاست لذا نظافت  مبل ها یکی از موضوعات ضروری است.
در صورت عدم نظافت مبلمان این موجودات و گرد و غبار میتوانند باعث الودگی وحساسیت ،قارچ،اسم و بیماری های ریوی و پوستی شوند پس نظافت و شست و شوی مبلمان امری ضروری است.

برای شست وشوی پارچه مبل دوراه کلی وجود دارد که به بررسی ان ها می پردازیم.

شست و شوی مبل با استفاده از شامپو فرش:

در این روش مقداری شامپو فرش را در اب حل کنید و یک پارچه تمیز بردارید و ان را به محلول اغشته کنید و روی. پارچه مبل بکشید تا الودگی ها پاک شود در این روش چون مبل اب کشی نمیشود این مولکول های شامپو فرش هستند که میتوانند برای کودکان و افراد مبتلا به اسم و حساسیت مشکل افرین باشند پس بلافاصله بعد از مالیدن شامپو فرش از جارو برقی استفاده کنید و روی مبل بکشید.قبل از کشیدن شامپو فرش ابتدا مقداری از مبل را با ان بشویید تا اطمینان حاصل کنید که پارچه مبلتان رنگ نمی دهد.

شست و شوی مبل با استفاده از بخار شوی:

این روش ساده است بخارشورا بردارید و روی مبل بکشید ‌‌.
مزیت این روش این است که خبری از مواد شیمیایی نیست پس خبری از بیماری های نامبرده شده نیست واز طرفی دمای بالای بخار ،قارچ ها و موجودات ریز را نیز ازبین میبرد.

 

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط