میز غذاخوری

میز غذاخوری

 

میز غذاخوری

 

میز وسیله‌ای از اثاث خانه است که از یک صفحه رویی و پایه‌هایی که آن را نگه می‌دارند تشکیل شده است و غالباً برای نگه داشتن غذا یا وسایل دیگر در ارتفاعی مناسب برای استفاده راحت در هنگام نشستن به کار می‌رود .
میزهای بسیار قدیمی در مصر کشف شده‌اند که با فلز یا سنگ ساخته شده بوده و برای قرار دادن اشیاء به کار برده می‌شده اما جهت نشستن کاربرد نداشته‌اند. یونانی‌ها و رومی های قدیم نیز از میز استفاده می‌کرده‌اند.

اما امروزه میزغذاخوری منبت شده یکی از معروف ترین طرح ها در اشپزخانه های امروزی می باشد.

مشکل کمبود فضا در اکثر خانه ها به ویژه در شهرهای بزرگ و پر جمعیت وجود دارد. روی صحبت این مطلب با تمام کسانی است که در آپارتمان های کوچک زندگی میکنند و با مشکل کمبود جا در خانه ی خود روبرو هستند  یکی از راه حل ها این است که در فضای کوچک از وسایل غیر ضروری پرهیز کنید.
استفاده از وسایلی که با حفظ کارایی ، کمترین فضا را اشغال می کنند.  نیمکت ها در خانه های کوچک یک جور هایی عصای دست طراحان داخلی هستند آنها هر وقت فضایی داشته باشند که استفاده ای ندارد با گذاشتن یک نیمکت فضا را به بهترین محیط تبدیل میکنند.
نیمکت ها این روز ها در خانه های مدرن حتی با اسباب و لوازم لوکس هم زیاد دیده میشوند چه برسد به خانه هایی که بیشتر از 50 تا 60 متر نیستند، پس اگر میز ناهار خوری شما بزرگ است.
و شما محدودیت جا دارید می توانید از یک نیمکت کمک بگیرید زیرا یک نیمکت ساده با کفه های رنگی و بامیز چوبی ظاهر هر خانه ای را کاملا عوض میکند .

طراحان این مجموعه بهترین مکان برای گذاشتن میز ناهار خوری در نزدیکی آشپزخانه حتی بین فضا ی کابینت ها را نیز پیشنهاد میکنند.
در مسیرهای پر رفت و آمد قرار  دادن میز غذاخوری بدون شک مشکلاتی را به همراه دارد.پس در این مسیرها میز را قرار ندهید.
یک میز غذاخوری ون محل جمع شدن اعضای خانواده است ، پس یک عنصر کلیدی محسوب شده و باید دارای ویژگی هایی باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. از جمله : جنس ، دوام ، ظرافت ….

در ادامه به برخی از این ویژگی ها نیز می پردازیم:

  • میزهای مستحکم را انتخاب نمایید.
  • میزهای چوبی خیلی خوب‌اند اما شیشه را هم دست‌کم نگیرید.
  • مهمانان خود را شگفت زده کنید
  • میزهایی که سطح‌ رویی آن از جنس سنگ مرمر است بسیار زیبا هستند و هرگز قدیمی نمی شوند.. اما این میزها وزن سنگینی دارند  همچنین باید به‌خوبی از آن‌ها مراقبت شود چراکه سنگ ممکن است ترک بردارد و کثیف شود.
  • میزهایی را انتخاب کنید که به‌راحتی قابل‌حمل باشند.
  • میزی را انتخاب کنید که در بیشتر اتاق‌ها جای گیرد. رنگ‌های متناسب انتخاب کنید.
  • در انتخاب رنگ میز غذاخوری دقت کنید رنگ‌هایی را انتخاب نمایید که در مدت طولانی برایتان خوشایند باشند. رنگ‌های اصلی مثل قرمز، زرد و آبی معمولاً ماندگارترند و از مد نمی افتند.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط

یک دیدگاه برای “میز غذاخوری”

  1. PrornDiff گفت:

    Here, we test the interaction between the hinted and reference drugs with the targets from DrugBank associated with anticancer drugs in buying cheap cialis online Tumor Biology 35, 10381 10393 2014