راهنمای خرید مبل کلاسیک

راهنمای خرید مبل کلاسیک

خرید مبل کلاسیک

در این مطلب قصد داریم شما را با معیار ها و استاندارد ها ونکاتی که قبل از خرید مبل کلاسیک باید رعایت کنید آشنا کنیم،امروزه استفاده از مبلمان در خانه‌ها به یک امری بی‌بدیل تبدیل‌شده است و مبلمان عضو جدانشدنی خانه‌های امروزی هستند و افراد برای دکوراسیون بی‌نظیر منازل خود با توجه به بودجه و توان مالی که دارند و همچنین سلیقه‌شان و سبکی که متمایل‌اند خریداری کنند اقدام به خرید مبلمان می‌کنند. یکی از انواع مبلمان موجود در بازار که طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود سوق داده مبل‌های کلاسیک هستند؛ و دلیل این امر این است که این مبلمان کلاسیک دارای ظاهری زیبا و چشمگیری هستند و باعث می‌شود که دکوراسیون منحصربه‌فردی را در منازل شما به وجود آورند و همگان را مات و مبهوت خود کند.

از اولین تولیدکنندگان مبل‌های کلاسیک کشورهای قاره اروپا بودند که از اصلی‌ترین تولیدکنندگان آن می‌توان به کشور ایتالیا اشاره کرد و کم‌کم رفته تولید این نوع مبلمان بعد از کشورهای اروپایی در کشورهای آسیایی رواج یافت.

برای خرید مبلمان تنها با انتخاب نوع ان کار تمام نمی‌شود و برای اینکه شما بتوانید بهترین نوع مبلمان کلاسیک را خریداری کنید باید یک سری معیارها و استانداردها و نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین ان ها را خریداری کنید و با قرار دادن ان ها در منازل خود اوج لذت را ببرید به همین منظور ما قصد داریم این معیارها و استانداردها و نکات را یکی‌یکی بررسی کنیم.

مبلمان کلاسیک دارای ویژگی‌های ظاهری بارزی هستند که ان را از سایر انواع مبلمان موجود در بازار متمایز ساخته است که از این ویژگی‌ها می‌توان به ظاهری که با نقوش و منبت‌کاری‌های مخصوص آراسته شده است اشاره کرد که باعث ایجاد وجه تمایز با مبل‌های استیل و راحتی شده است. البته خیلی از مردم این‌گونه تصور می‌کنند که وجه تمایزی وجود ندارد که این باور غلط است و بااینکه این مبلمان باوجود یکسری شباهت‌های کلی که باهم دارند اما تفاوت‌هایی هم باهم دارند که با شناختن ان ها می‌توانید این دو نوع را از یکدیگر تفکیک کنید. ازاین‌رو در زیر تفاوت بین مبلمان کلاسیک و استیل ذکر شده است.

تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک

یکی از وجه تمایز که بین مبلمان کلاسیک و استیل هست این است که در مبلمان استیل منبت‌کاری‌های زیادی به‌کاررفته و به همین دلیل چوب زیادی در ساخت ان به‌کاررفته از همین رو وزن سنگین‌تری دارند و قیمت ان ها هم به طبع گران‌تر است اما در مقابل مبل‌های کلاسیک ظاهری بسیار ظریف‌تری نسبت به مبل‌های استیل دارند و منبت‌کاری‌های ظریف‌تر و کم‌تری هم در ساخت ان به‌کاررفته و به همین دلیل چوب کمتری هم در ساخت ان ها به‌کاررفته است و برای همین بعضی از مردم ان ها را با نام مبلمان نیمه استیل می‌شناسند.

انواع چوب مورد استفاده در ساخت مبلمان کلاسیک

در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود ولی باید بدانید هر چه چوب تیره‌تر باشد از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود و برای شما عمر زیادی می‌کنند و به طبع قیمت بالاتری را هم دارا هستند پس یادتان باشد که اولین نکته‌ای که در هنگام خرید مبل کلاسیک باید رعایت کنید نوع چوب به‌کاررفته در ساخت ان است.

انواع چوب مورد استفاده در ساخت مبلمان کلاسیک

در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود ولی باید بدانید هر چه چوب تیره‌تر باشد از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود و برای شما عمر زیادی می‌کنند و به طبع قیمت بالاتری را هم دارا هستند پس یادتان باشد که اولین نکته‌ای که در هنگام خرید مبل کلاسیک باید رعایت کنید نوع چوب به‌کاررفته در ساخت ان است.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

طراحی و منبت‌کاری‌های مبل در هنگام خرید

در خرید مبل کلاسیک باید بدانید که هر چه روی این مبلمان نقوش و منبت‌کاری بیشتر و ظریف‌تر کارشده باشد به طبع از قیمت بالاتری هم برخوردار است. مکمل تمام این منبت‌کاری‌های بی‌نظیر تشکچه‌ها و پارچه‌های روکش جذابی هستند که در ساخت مبلمان کلاسیک به کار می‌رود.

مبل‌های کلاسیک دارای طول عمر زیادی هستند به‌شرط آنکه مواد اولیه‌ی به‌کاربرده شده در ساخت آن مرغوب و باکیفیت باشد. هر چه مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت مبل باکیفیت‌تر و دارای مرغوبیت بیشتر باشد این دوام و طول عمر هم بیشتر خواهد شد پس در هنگام خرید این نوع مبلمان به مواد اولیه‌ی به‌کاررفته در آن حتماً توجه کنید. شاید همین طول عمر بالای مبلمان کلاسیک با مواد اولیه‌ی باکیفیت و مرغوب‌تر سبب شود تا هزینه‌ی زیادی صرف خرید ان کنید ولی در عوض شما می‌توانید تنها با یک‌بار هزینه کردن بدون آنکه مبلمان کلاسیکتان به حالت فرسوده دربیاید از آن تا سالیان سال استفاده کنید و از ظاهر زیبای ان اوج لذت خود را ببرید و دیگر هرگز افسوس فرسوده شدن ان را نخورید.

این کیفیت و دوام بالا هرگز تحقق نمی‌یابد مگر آنکه چوبی که در ساخت کلاف مبل به‌کاررفته از نوع باکیفیت و مرغوب ان باشد و همین امر سبب عمر طولانی این مبلمان می‌شود و درست است که شاید برایتان گران‌تر دربیاید اما در عوض هزینه‌های مجدد خرید مبل کلاسیک و اعصاب خوردی آن، این تفاوت قیمت کاملاً منطقی و قابل‌چشم‌پوشی است.

هزینه خرید مبل کلاسیک

مبل‌های کلاسیک دارای بازه متفاوتی از قیمت‌ها هستند و این تفاوت قیمت ناشی از مواد اولیه‌ای است که در ساخت ان ها به‌کاررفته است. قیمت مبل‌های کلاسیک نسبت به مبل‌های راحتی گران‌تر هستند ولی نسبت به مبل‌های استیل ارزان‌تر هستند و این کاملاً طبیعی است. ممکن است شما بارها و بارها واژه‌ی کلاف مبل را از زبان فروشندگان مبل شنیده باشید که ان ها می‌گویند تفاوت قیمت مبلمان به خاطر کلاف آن‌هاست ولی دقیقاً ندانید منظور از کلاف مبل چیست. منظور از کلاف مبل همان اسکلت یا چهارچوب مبل است که از جنس چوب بوده و ممکن است از چوب‌های مختلفی در ساخت ان استفاده شود که پرکاربردترین ان ها در بازار مبلمان امروزی چوب‌های درخت گردو، بلوط، راش و نراد است که استفاده از هرکدام از این نوع چوب‌ها سبب تفاوت قیمت مبلمان می‌شود.

همچنین در ساخت مبل‌های کلاسیک از یکسری روکش‌های طبیعی و یا چوب ماسیو هم می‌توانند استفاده کنند برای هم مواظب باشید مبلی که خریداری می‌کنید از روکش‌های ملامینه و ام دی اف در ساخت کلاف ان ها استفاده نشده باشد. برخی از تولیدکنندگان سودجو برای ان که هزینه تمام‌شده برای ساخت مبل را کاهش دهند و سود به جیب خود بزنند به‌جای استفاده از چوب‌های باکیفیت در ساخت کلاف از چوب سفید و یا چوب کاج استفاده می‌کنند که این نوع چوب‌ها دوام و کارایی و مرغوبیت چوب‌هایی که قبلاً نام بردیم را ندارند ازاین‌رو طول عمر کمتری هم خواهند داشت و مهم‌تر از آن اینکه زیبایی مبلی که با چوب‌های مرغوب ساخته می‌شوند را هم ندارند پس حواستان به امر بسیار مهم حتماً باشد.

در هنگام خرید توجه کنید که کلاف به‌کاررفته در ساخت ان دوبل هست یا نه. کلاف دوبل یعنی دو چوب که به‌هم‌پیوسته شده‌اند که باعث می‌شود طول عمر مبل بیشتر شود که بهترین نوع کلاف همین کلاف دوبل است و در حقیقت کلاف دوبل عمر بالای مبل را تضمین می‌کند. همچنین اگر که تمام قطعات کلاف مبل از یک جنس ساخته‌شده باشد مقاومت یکسانی نیز خواهد داشت. حتماً به پایه‌های مبل توجه نمایید و آن‌ها را با جنس بدنه مبل تطبیق دهید تا مشخص شود که به‌طور یک‌تکه و متصل با بدنه ساخته‌شده یا آن را به‌صورت جداگانه و بعداً به بدنه متصل کرده‌اند زیرا این نکته خیلی مهم است.

از دیگر معیارهایی که در هنگام خرید مبل کلاسیک باید رعایت کنید این است که نقاط اتصال را چک کنید. برای سنجیدن این معیار کافی است که بر روی مبل بنشینید و بلند شوید و اگر صدایی به گوشتان نخورد یعنی از کیفیت بالایی برخوردار است اما اگر از مبل صدای جیرجیر شنیدید دو احتمال وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که قطعات اتصالی مبل دارای مشکل است و به‌خوبی اتصالات انجام‌نشده یا اینکه پایه‌های مبل تراز نباشند. درصورتی‌که مشکل از اتصالات باشد به شما توصیه می‌کنم که از خرید ان صرفه نظر کنید؛ اما اگر مشکل از پایه‌ها باشد می‌توان از فروشنده یا تولیدکننده بخواهید که پایه‌های مبل شما را با استفاده از کنترل کیفیت شیشه تراز کند به صورتی که مبل بر روی شیشه‌ی تراز قرارگرفته و کالیبره می‌شود درصورتی‌که هر پایه، بالا یا پایین باشد آن را با دستگاه سنگ کوتاه می‌کنند. درنتیجه دیگر مبل صدا نداده و تکان نمی‌خورد؛ و این را هم باید بدانید که کنترل کیفیت شیشه در کارهای کارگاهی استفاده نمی‌شود و شرکت‌های بزرگی که دارای سالن کنترل کیفیت هستند از این وسیله استفاده می‌کنند به همین منظور اگر فروشنده توانست این کار را برای شما انجام دهد که هیچ ولی اگر نتوانست از خرید ان صرف‌نظر کنید.

همچنین سعی کنید این موضوع را بررسی کنید که پایه‌های مبل باهم تراز باشند زیرا در صورت تراز نبودن مبل لق می‌زند و همین‌طور هم انحنای پایه‌ها آن‌قدر زیاد نباشد که اگر فردی با وزن سنگین روی ان نشست یا حتی اگر تعداد افراد زیادی روی ان نشستند بتواند تحمل کند و آسیب نبیند یعنی اینکه تحمل فشار زیاد را داشته باشد.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط