9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

 

9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

 

دکوراسیون اتاق خواب امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است به گونه ای که روزنامه گاردین گزارشی را در زمینه خواب انسان منتشر کرده است که جالب به نظر  می‌رسد. بر اساس این گزارش گفته می‌شود که اگر یک فرد 75 سال عمر کند و در طول عمر خود روزانه 8 ساعت بخوابد، در مجموع 25 سال از عمر خود را خواب بوده است که این رقم را می‌توان معادل 9125 روز دانست. در واقع از 75 سالی که عمر کرده تنها 50 سال بیدار بوده و این رقم مقدار قابل توجهی ست و بسیار شگفت انگیز است.

پس اگر قرار است که 25 سال یا بیشتر از عمرمان را در اتاق خواب بگذرانیم پس باید نسبت به راحتی و آرامش آن و انتخاب وسایل اتاق دقت کنیم .

اتاق خواب شیک علاوه بر اینکه باعث زیبایی دکوراسیون منزل شما میشود به شما برای استراحت و یک خواب آرام نیز کمک میکند پس به دکوراسیون خود بیشتر اهمیت بدهید. شیک و زیبا بودن به معنی استفاده از وسایل های گران قیمت نیست اگر از وسایل های مناسب به صورت هوشمندانه و از فضا به صورت بهینه استفاده کنید میتوانید بهترین چیدمان را داشته باشید.

اتاق خواب پناهگاهی امن برای استراحت و آرامش محسوب می شود که در پایان یک روز سخت به آن پناه میبریم و ذهنمان را از هر مسئله و دغدغه ای رها میکنیم.

 طراحی متناسب برای این است که احساس راحتی و آرامش بیشتری در اتاق خوابتان داشته باشید نحوه تزئین اتاق خواب ،رنگ ها، پارچه ها و متریال های به کار رفته، مبلمان و درکل سبک طراحی بر خلق و خوی افراد تاثیر گذاشته و احساسات را به راحتی تغییر می دهد و در روحیه افراد تاثیر گذار است.

در ابتدا میخواهیم دانش شما را کمی در این زمینه بالا ببریم .

دکوراسیون داخلی :

دکوراسیون داخلی عبارت است از چیدن وسایل و هماهنگ کردن طراحی شده اثاثیه و اشیا برای به جلوه در آوردن آنها در اتاق یا ساختمان

دکوراتور کیست ؟

امروزه گروهی از افراد در جامعه وجود دارند که وظیفه دکوراسیون داخلی را برعهده دارند که به آن ها دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی می گویند. اصولا دکوراتور ها دارای ذهنی سرشاژ از خلاقیت و ایده می باشند که می توانند طبق سلیقه افراد و علاقه مندی آن ها یک دکوراسیون داخلی منزل متفاوت برای آن ها خلق کنند.

مهم : طراح داخلی ساختمان و طراح دکوراسیون داخلی ( دکوراتور داخلی ) دو فرد متفاوت هستند که معمولا آن ها را یک نفر در نظر میگیریم که اشتباه است.

دکوراتور داخلی به آن دسته ازدست‌اندرکاران گویند که که در تنظیم داخلی در سبک‌های مختلف تخصص دارند . دکوراتور داخلی سر و کارش با وسایل تزئینی و اثاثیه خانه , رنگ ها و سبک ها است . اما طراح داخلی ساختمان متخصصی برای طراحی فضاهای داخلی، با عملکرد و کارایی بالاست که تخصص خود را از طریق آموزش‌های رسمی کسب کرده‌است. و برای این تخصصش دارای مدرک است.طراح داخلی  کسی ست که همراه معمار ساختمان شکل داخلی ساختمان را طراحی میکند و همچنین پروژه‌هایی که نیاز به درک درستی از مسائل فنی مانند آکوستیک، نور، دما، و غیره دارند را انجام می دهد.

یک طراح دکوراسیون اتاق خواب نمیتواند کار طراحی داخلی ساختمان را انجام دهد برای اینکار نیاز به مدرک و کسب علم مورد نیاز آن است اما طراح داخلی اگر ذهنی خلاق , پویا و هنرمند داشته باشد میتواند کار طراح داخلی را نیز انجام دهد .

اکنون وقت شخصیت دادن به اتاقتان رسیده با ما همراه باشید .

اولین نکته علاقه وسلیقه شماست . در ابتدا باید مشخص کنید به چه رنگی و سبکی علاقه دارید.ما شما را با بعضی از سبک ها آشنا کنیم.در این مقاله ما سبک مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم و ویژگی های آن را تعریف می کنیم. این به شما کمک می کند که بهترین سبکی که برای اتاق خواب شما مناسب است را به راحتی انتخاب کنید و شما را در شناخت و انتخاب سبک دکوراسیون مناسب خانه رویایی راحت کنیم.

 سبک بوهمیان

 یکی از محبوب‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی به حساب می‌‌آید. در این سبک پایبندی خاصی به قوانین وجود نداشته و هر گونه که دوست دارید دکوراسیون منزلتان را طراحی می‌کنید. بوهمیان یا بوهو با نام سبک کولی‌ وار نیز شناخته می‌شود و با الهام از نقوش و طرح های قبایل عشایری و کولی ها به وجود آمده، مملو از رنگ های پر حرارت و شلوغ  با کاغذ دیواری و دیوارهای پر از تزئین است. عمده رنگ های به کار رفته در سبک بوهو قهوه ای ، قرمز و طلایی است البته کمی هم از رنگ های آبی و سرخابی نیز استفاده میشود. این سبک زیبا در واقع بازتاب سلیقه شما در چارچوب قوانین دکوراسیون داخلی ست .

9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

این سبک تا حدودی سبکی آشفته است و نمیشود گفت که این آشفتگی نشانه بی نظمی است در عین آشفته به نظر رسیدن دارای قوانین خودش است منظور این است که اگر کودکتان وسایل منزل , پارچه ها , کوسن ها و … را جابه جا کرده و کمی در دکوراسیون اتاق خواب و منزلتان تغییر ایجاد کرده است نیاز ندارید که آن ها را به جای اول برگردانید و از آن به عنوان دکور جدید استفاده کنید این سبک بسیار راحت و انعطاف پذیر است و برای خانم های شاغل و خانواده هایی که تعداد فرزندان بالا دارند یا شیطنت کودکانشان بالاست بسیار توصیه میشود چون در عین زیبایی نیاز به مرتب کردن و تمیز کردن بسیار ندارد .اگر علاقمند به گرما و انرژی در فضای خانه تان هستید ، و اهمیتی به شلوغ بودن نمی دهید ، این سبک بسیار مناسب شماست .

9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

به سبک کلاسیک :

دکوراسیون کلاسیک حالتی شاهانه دارد , پر از زرق و برق و نمایی خیره کننده است و در آن مبلمان و لوازم دیگر حکاکی شده و منبت کاری شده هستند و جزئیات با ریزه کاری های فراوان دارد . سبک کلاسیک بسیار شیک و آنتیک است و در آن اغلب از رنگ های روشن استفاده میشود این سبک به علت پیچیدگی و پر زرق و برق بودن چندان دوستدار کودک نمی باشد چون سبکی شیک و با نظم بسیار است و نظم و تمییز بودن و هزینه بالا برای نگهداری بعضی از عناصرش می طلبد. اگر دارای زندگی جدی با دیسیپلین و نظم هستید این سبک مناسب شماست.

 سبک مدرن :

با سبک امروزی تفاوت دارد پس لطفا  کلمه مدرن و امروزی را با هم جایگزین نکنید.

9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون داخلی مدرن مربوط به اوایل قرن بیستم است . طبق طرح ها و اشکال و مدل آن زمان صورت میگیرد. سبکی ساده و شیک است که پالت رنگی آن ساده است دارای زرق و برق و اشیا تجملاتی نیست اما از وسایل شیشه ای و شفاف و صیقلی در آن زیاد استفاده میشود از وسایلی به سبک اشکال هندسی مخصوصا دایره ها و چهارگوش ها زیاد در آن استفاده میشود در این سبک از نقاشی های آبستره و مجسمه های مدرن نیز استفاده میشود .

 سبک امروزی :

دکوراسیون امروزی همان سبک معاطر امروزی ست که هم اکنون در دوره ی شما رواج دارد و مختص همان دوره ایست که ما در آن قرار داریم این سبک از دکوراسیون سبکی راحت و خودمانی ست .

مهم : دکوراسیون داخلی مدرن با امروزی با هم متفاوت اند سبک امروزی همان طور که گفتیم هم دوره عصر حاضر است ولی سبک مدرن یا همان مدرنیسم مربوط به طرح ها و سبک اوایل قرن بیستم میلادی است.

 سبک مینیمال :

دکوراسیون مینیمال یکی از سبک های پرطرفدار است و شبیه سبک مدرن است و پالت های رنگی آن ساده است از زرق و برق خبری نیست و از رنگ های سفید و بعد از آن سیاه بسیار استفاده می شود.

دکوراسیون مینیمال بسیار ساده و بی آلایش است و تمام عناصر اضافی و بدون کاربرد در آن حذف شده اند یعنی تنها از وسایل کاربردی و مورد استفاده در این سبک استفاده میشود.

این سبک , سبکی خنثی است اما برای آنکه بیش از حد خنثی نباشد از رنگ های متضاد در آن استفاده می شود . همان طور که گفتیم رنگ های مورد استفاده در این سبک ممکن است خیلی تیره و خسته

کننده یا روشن باشند، یا در برخی موارد ممکن است از رنگ های درخشان و نمایشی استفاده شود. اجزا و وسایل مورد استفاده در یک

مکان با طراحی داخلی مینیمالیست با اشکال هندسی مثل مربع، مستطیل و دایره می باشند، اما سطوح و ظواهر همه چیز صاف

و ساده ، بدون جزئیات و بی آلایش است.

 سبک صنعتی :

دکوراسیون صنعتی مربوط به دوره انقلاب صنعتی اروپاست یعنی مربوط به قرن 18 میلادی است . دکوراسیون صنعتی سبک خاصی ست که بر خلاف بقیه سبک ها هیچ تلاشی برای مخفی کردن اجزا و نما و ظاهر ساختمانی در آن صورت نمیگیرد نه تنها این گونه نیست بلکه آن ها را در معرض دید قرار میدهد یعنی در این سبک از چوب اجر لوله های فولادی یا مسی و … استفاده میشود که مخفی نشده اند و کاملا آشکار هستند . مبلمان چرم جز جدایی ناپذیر این سبک هستند چون مبلمان چرم در آن زمان در بین اشراف و کارخانه داران بسیار طرفدار داشته است.

9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

این سبک همانند سبک کلاسیک نیاز به توجه ویژه دارد و بعضی از عناصر این سبک نیاز به تمییز کاری حرفه ای و استفاده از شوینده های خاص دارد و هزینه میطلبد البته این نکته را نیز متذکر شویم که اکثر عناصر به کار رفته در آن مثل فلزات و چوب ها بسیار به توجه نیاز دارند و اگر در آب و هوای مرطوب یا کنار دریا زندگی میکنید چندان به شما توصیه نمیکنیم از این سبک برای منزلتان استفاده کنید چون احتمال زنگ زدگی فلزات یا موریانه زدن چوب ها وجود دارد .

این سبک یاد آور حس نوستالژیک کارخانه های اروپایی زمان انقلاب صنعتی ست و اغلب مورد علاقه کسانی ست که دوست دارند خانه شان نمای ساختمانی و هنری داشته باشد .

 سبک روستیک :

دکوراسیون روستیک و صنعتی دو سبک خام و شبیه بهم هستند . با این تفاوت که سبک روستیک از طبیعت و سبک صنعتی از انقلاب صنعتی الهام گرفته است. هدف این سبک کشاندن طبیعت به درون خانه است فضای درونی به شکل روستایی گونه با استفاده از مبلمان و وسایلی ست که ظاهری زمخت و رنگ و رو رفته زنگ زده و پوسیده دارند البته این به آن معنا نیست که لوازم اوراق و بلا استفاده به کار گرفته شده اند بلکه تنها ظاهرشان این گونه طراحی شده تا فضای خانه هر چه بیشتر کوهستانی و روستایی شود . در این سبک از ظاهر های چوب مانند مثل کنده ی درخت و شاخه های درختان تیر ها ی چوبی الیاف و کنف دیوار های سنگی و… نیز استفاده میشود . این سبک ظاهری قدیمی به خانه میدهد و اینکه طبیعت هنوز در خانه در جریان است . دکوراسیون روستیک بسیار گرم و دنج و آرامش بخش است.

اگر به دنبال آرامش و راحتی میگردید و در عین حال نمی خواهید زمان زیادی را صرف تمیز کاری و نگهداری منزل خود کنید پس برای دکوراسیون اتاق خواب و منزلتان از سبک روستیک استفاده کنید .

 سبک فرانسوی :

طراحی داخلی به سبک فرانسوی مشهوربه دل فریبی و همچنین با نشاطی است. سبک فرانسوی در طراحی داخلی ترکیبی از سبک (روستیک) روستایی و ( سلطنتی )شاهانه  است. در سبک فرانسوی از طرح گل و گیاه و صندلی های چوبی و پرده ها و روتختی های ضخیم استفاده میشود در دکوراسیون فرانسوی از رنگ های طلایی، آبی،قرمز، سبزبیشتراستفاده می شود.در این سبک از کمد هاو میزهای چوبی با حکاکی های بسیار زیبا استفاده میشود میزو صندلی های یک منزل با دکوراسیون داخلی فرانسوی بیشتر دارای لبه های دالبری شکل هستند طراحی داخلی فرانسوی برجسته ، دلربا و شیک است.

 سبک ایران باستان :

 

9 مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب

 

در این دکوراسیون بیشتر نگاهی به دوران هخامنشیان می اندازیم . از سنگ های مرمر و حکاکی های هخامنشی استفاده میشود . در کنار رنگ های سلطنتی و باشکوهی چون آبی و زرشکی از رنگ های کرم و سفید نیز به وفور استفاده میشود ستون های بلند و عناصری با اشکال گوشه دار و استفاده از سرستون های شیر و اسب بالدار از جمله مواردی ست که در استفاده میشود.

سبک های دکوراسیون اتاق خواب بسیار زیاد هستند . ما در اینجا سعی کردیم که تعدادی از آنها را ذکر کرده باشیم . امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را در این زمینه راهنمایی کند لطفا با ارائه ی نظرات و پیشنهادات خود ما را در مسیر پیشرفت قرار دهید.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط