مبل تختخواب شو و آنچه باید بدانید !

مبل تختخواب شو و آنچه باید بدانید !

در این مقاله قصد داریم درباره مبل تختخواب شو با شما صحبت کنیم، زندگی شهری به معنای خلاقیت با فضا است. ساکنان فضای کوچک می‌دانند که مبل‌هایشان صرف‌نظر از توانایی‌های تحول‌پذیری، انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک است. هنگامی‌که شما در یک‌خانه کوچک زندگی می‌کنید (چندمنظوره)  می‌توانید زیبایی‌شناسی را در نیز در نظر بگیرید. این مدل را برای فضاهای کوچک ساخته‌ایم تا بتوانید روی سبک تمرکز کنید و اعتماد کنید که ماتحت پوشش قرارگرفته‌ایم.
مبل تختخواب شو و آنچه باید بدانید !

مبل تختخواب شواتاق زندگی شما را به یک اتاق‌خواب کم‌حجم و یا اتاق مهمان تبدیل می‌کند .

آیا شما در مورد چگونگی به حداکثر رساندن فضای کوچک خود مشکل‌دارید؟ آیا شما همیشه دوستان خود را به خانه خود، اما اتاق را نجات دهد؟ تخت خواب مدرن پاسخ شما به مشکل شماست. با یک‌تخت خواب راحت می‌توانید از راحتی اتاق نشیمن خود لذت ببرید و آن را به یک اتاق‌خواب تبدیل کنید هر زمان که احساس خواب می‌کنید یا روی تخت خوابیدید.
یک مبل راحتی اتاق خود را به یک اتاق‌خواب فوری بدون سروصدا تبدیل می‌کند! شما به‌راحتی می‌توانید صندلی را بیرون بکشید یا پشت را بکشید و بلافاصله تخت ببرید! این قطعه مبلمان باعث می‌شود که یک اتاق نشیمن و اتاق‌خواب در یک فضا یا یک اتاق مهمان فوری داشته باشید حتی با فضای کوچک.
امروزه با توجه به کوچک بودن خانه‌ها یا اتاق‌ها و استفاده چند کاربردی از یک فضا، باعث شده که انتخاب مبل‌ تختخواب‌ شو یک ایده مناسب و ایده ال برای استفاده از فضا باشد.
هنگامی‌که شما فقط یک اتاق‌دارید، باید انعطاف‌پذیر باشد. این همچنین فرصتی برای درک فضای شمارا فراهم می‌کند. با توجه به کوچک و محدود بودن فضاها، با خرید این مبل به‌راحتی می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. اول اینکه می‌توانید یک فضای زیبا و لوکس و مدرنی را برای خود و اطرافیان ایجاد کنید و از سوی دیگر در کمترین زمان ممکن صاحب یک‌تخت راحتی که حداقل فضای ممکن را اشغال کرده و فضای بیشتری را برای فعالیت‌های دیگر در اختیارتان قرار خواهد داد.
حال بسته به نیاز و فضای که شما مدنظر دارید اندازه آن تغییر می‌کند. برای اتاق‌های کوچک به شما استفاده از یک مدل یک نفره را پیشنهاد می‌کنیم. حال اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و تمایل دارید در اتاق‌خواب خود از یک مبل تختخواب شو بهره ببرید به شما استفاده از یک کاناپه دو نفره را توصیه می‌کنیم.

مبل تختخواب شو

مبل‌های مدرن در مقایسه با طرح‌های اولیه بسیار متنوع‌تر ارائه می‌شوند. اگرچه هر دو طراحی‌های سنتی و مدرن به‌عنوان مبلمان‌های تختخواب‌شو عمل می‌کنند، طراحی مدرن به‌طور کامل از نوآوری برخوردار است.
 یک‌تخت خواب مخصوص به‌طورکلی مبلی است که دارای یک قاب فلزی یا چوبی و یک تشکی در زیر کوسن‌های صندلی است که به‌آسانی می‌تواند به تخت تبدیل شود. بانام‌های مختلف، از قبیل مبل راحتی، بیرون کشیدن مبل، بیرون آوردن مبل راحتی، مبل خواب، مبل راحتی، یا پنهان کردن یک‌تخت، این‌یک قطعه ایده آل مبلمان برای فضاهای کوچک است. این قطعه مبلمان دوگانه می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهد.
چگونه قرار است از آن استفاده شود؟
این مبل ها مدل‌های مختلفی دارند. مدلی را انتخاب کنید که با فضای شما و کاربری که برای آن در نظر گرفته‌اید بیشترین همخوانی را داشته باشد.
● کاناپه تختخواب‌شو: ساده‌ترین مدل موجودی که ممکن است بعضی فضاها را بیش‌ازحد ساده و معمولی نشان دهد.
● صندلی‌های تختخواب‌شو: زمانی که فضا بیشتر از یک مهمان را پذیرا نیست این مدل برای شما مناسب است.
قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که به‌راحتی قابل‌تبدیل شدن است. (به تخت یا مبل) و به‌راحتی قابل‌حمل و جابه‌جایی باشد.
برای تبدیل مبل به تخت به عملیات پیچیده نیاز ندارید.
لبه‌ها را بررسی کنید.
لبه‌های گرد و صاف را انتخاب کنید تا از کشیدن یا آسیب رساندن پارچه کتانی هنگام کشیدن یا تخت کردن تشک جلوگیری شود.
مبل تختخواب شو و آنچه باید بدانید !

برای یک انتخاب اصولی به چند نکته مهم باید توجه کرد:

1- قبل از انتخاب مبلمان موردنیاز، ابتدا باید به فضای موجود توجه کرد تا به‌راحتی بتوانید به كارهای روزمره‌تان رسیدگی كنید و همچنین به فضایی برای نشستن و استراحت كردن نیز احتیاج خواهید داشت، پس از همان ابتدا، اندازه‌ مناسب مبل‌های تختخواب‌شو را در ذهنتان طراحی كنید.
معمولاً این مبلها در ابعاد بزرگ طراحی می‌شوند و ممکن است با انتخاب اشتباه خود را به دردسر بیندازید. قبل از خرید حتماً مبل را به حالت تخت بازکرده و ابعاد آن را بررسی کنید.
2- بررسی اسکلت اصلی موضوعی است که باید قبل از خرید به آن دقت زیادی نشان داد. با توجه به اینکه قرار است به‌صورت دائم از این مبلمان استفاده شود، بدنه باید آن‌قدر مقاوم و محکم باشد که بتوان مدت زیادی از آن استفاده کرد. بهترین اسکلت‌های این مبل‌ها از جنس فلز است اما پایه‌های این مبل‌ها با توجه به روکش صندلی انتخاب می‌شود. از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود این است كه پایه‌هایش با چسب به بدنه محكم شده ‌باشد. آن دسته از كاناپه‌هایی كه با میخ به بدنه متصل می‌شوند بعد از مدتی شل شده و باعث نامیزان شدن و لق خوردن تخت خواب می‌شوند.
3- جنس پارچه مبل یکی از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید.: به هنگام خرید، به الگو و طرح پارچه مبلی که انتخاب می‌کنید با اتاق شما هماهنگی داشته باشد.
تنوع طرح و بافت این نوع مبلمان در بازار بسیار زیاد است. می‌توانید انواع گل‌دار، راه‌راه، چهارخانه و مدل‌های عروسكی را بنا بر سبك اتاق و نوع كاربرد آن انتخاب كنید. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که پارچه‌هایی با بافت درشت یا برجسته مناسب و راحت برای مبل‌ تختخواب‌ شو نیستند. این مدل از پارچه‌ها با تمام زیبایی، موقع استفاده باعث آزارتان می‌شوند و بعد باید هزینه‌ای برای تعویض رومبلی در نظر بگیرید.
سعی کنید مبلمانی را انتخاب کنید که سطح رویی آن کاملاً پوشیده از تشک و پارچه باشد و احساس راحتی و نرمی را به شما منتقل کند. اگر خلاف این مورد بود یعنی به‌عنوان‌مثال برای سطح رویه مبلمان از چوب استفاده‌شده بود بلافاصله از انتخاب آن صرف‌نظر کنید.
4- به هنگام خرید بهتر است مبل را به حالت باز درآورید و تمامی سطح تخت را بررسی کنید و از راحتی و یکدستی تخت اطمینان حاصل کنید و حتماً از مسئولین فروش درباره خدمات جایگزین و تعویض تشک هنگام خراب شدن سؤال بپرسید. اگر هزینه تعمیرات آن بالاست و این خدمات برای مبل انتخابی شما وجود ندارد پیشنهاد می‌کنیم انتخاب‌های دیگر در فروشگاه‌های را در نظر بگیرید.
5- کیفیت تشک تخت نیز بسیار مهم است.
هنگام خرید، قبل از اینکه به‌ظاهر مبل توجه کنید لازم است بیشتر به کیفیت تشک آن توجه کنید. کیفیت تشک به همان اندازه کیفیت قاب مهم است. راحتی چیزی است که شما می‌خواهید، مطمئن شوید که ماده‌ی ضخیم دارد که برای حمایت از بدن و وزن شما کافی است. ضروری است که تشک به شما اجازه دهد در هر موقعیت خواب تغییر دهید. این باعث می‌شود که شما به‌خوبی بخوابید و وقتی از خواب بیدار شدید احساس خوبی داشته باشید.
مبلمان موردنظر را بازکنید و روی همه نقاط آن بنشینید تا مطمئن شوید تمامی نقاط آن نرم و راحت است. به ضخامت تشک هم توجه کنید تا هنگام خوابیدن، مواد داخل آن باعث آزارتان نشوند. با توجه به انواع مدل‌های مبل داخل بازار، تشک‌های گوناگونی نیز وجود دارند:
● تشک پنبه و پلی‌استر: تشکی نازک و راحت با خاصیت فنری است که حدود ۲۰ سانتی‌متر عمق دارد.
● تشک فومی: یکی از متداول‌ترین تشک‌های مورداستفاده هستند. صنعت این نوع تشک‌ها با ورود فوم‌های ارتجاعی و فرم‌های ژله‌ای دچار تحول شده است. عمق استانداردی که برای این تشک‌ها در نظر می‌گیرند بین ۷ و ۱۳ سانتیمتر است.
 تشک فنری: با توجه به صدای این تشک‌ها اگر هنوز قصد خریدش رادارید، بهترین انتخاب تشکی به عمق ۱۲ سانتی‌متر است.
تشک هوا روی فنر: نوع جدیدی از تشک‌ها که ساختار آن آسودگی بیشتری را فراهم می‌کند. قسمت بالای فنر آن‌که با هوا پرشده این امکان را می‌دهد که تشک نازک‌تر از حالت عادی باشد به‌طوری‌که حالت ارتجاعی را نیز موقع استفاده حفظ می‌کند.
جوانب مثبت و منفی از تخت‌های مبل
یک خریدار عاقل و باهوش هرگز به‌طور تصادفی با توجه به برچسب قیمت آن، به‌طور تصادفی انتخاب نمی‌کند. نکات بسیار دیگری، در نظر گرفته می‌شود که شما قصد خرید یک مورد رادارید. شما باید هر دو جنبه منفی و مثبت یک محصول را ببینید تا تعیین کند که این آیتم درواقع پول شمارا صرفه‌جویی کند. در این مقاله، من روی همان نقطه تمرکز می‌کنم و هر دو طرف یک عکس را نمایش می‌دهم تا به شما در تبدیل‌شدن به یک خریدار عاقل و هوشمندانه کمک کند.
مبل تختخواب شو یک مورد مبلمان چندمنظوره است که در خدمت بسیاری از عملکردها است. آن را به‌عنوان یک مبل در نظر می‌گیرید، آن را به شما راحتی از یک‌تخت فراهم می‌کند و بالاتر از همه آن فضای شمارا صرفه‌جویی می‌کند. حالا سؤال این است آیا پول شمارا نیز ذخیره می‌کند؟ خوب این بستگی دارد که چقدر سودمند و بادوام است. برای این منظور شما نیاز به‌اندازه گیری جوانب مثبت و منفی است که در زیر شرح داده‌شده است.
چند کارکرد
اولین مزیت یک مبل راحتی چندمنظوره بودن است. اگر در خانه کمترین فضا رادارید و می‌خواهید یک مورد را که نیازهای شمارا برآورده می‌کند اضافه کنید. این‌یک محصول مفید برای افرادی است که در آپارتمان ها زندگی می‌کنند و یا یک‌تخت دارند. یک مبل راحتی باکیفیت، در فضا صرفه‌جویی نخواهد کرد، اما سطح راحتی آن را فراهم می‌کند. خانواده‌های بزرگ با خانه‌های کوچک نیز این فضای صرفه‌جویی در مبلمان را به سرمایه‌گذاری خوبی برای خرید می‌رسانند. اگر می‌خواهید فضای صرفه‌جویی در مبلمان چندمنظوره را در اتاق بچه خود نگهدارید، تخت خواب کودکان، نه‌تنها نقش تخت و مبل را بازی می‌کند بلکه دارای فضای کافی در پایین است تا به‌عنوان یک منطقه بازی خدمت کند.
مبل تختخواب شو و آنچه باید بدانید !
مجموعه گسترده‌ای از طرح‌ها و اندازه‌ها
مزیت دوم طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و سبک‌های آن است. مجموعه گسترده‌ای از سبک‌های مبل راحتی برای شما برای نگهداری دکور خانه خود به‌طوری‌که می‌خواهید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما دارای یک صفحه اصلی سنتی هستید، نیازی نیست که ظاهر خود را عوض کنید، زیرا به‌راحتی روی یک مبل راحتی مدرن معاصر تغییر دهید؛ شما به‌راحتی می‌توانید انواع مختلفی را در تخت‌های سنتی طراحی‌شده برای مطابقت با محیط خانه خود پیدا کنید. تا آنجا که اندازه‌ها مربوط می‌شوند، شما می‌توانید مورد را در تعدادی از ابعاد مختلف سفارشی موردنیاز خود را پیدا کنید.
بهتر جایگزین
با توجه به مزایا و معایب تخت‌های مبل، به یاد داشته باشید که این مورد یک جایگزین بهتر برای روش‌های صرفه‌جویی در فضا است، مانند استفاده از یک تشک قابل‌انعطاف در کف آن.
معایب مبل‌های تختخواب‌شو
سنگین و بزرگ
صندلی‌های تخت خواب می‌تواند به‌عنوان یک اجزای چندمنظوره سنگین‌وزن و بزرگ باشد. شما ممکن است هنگام تحویل این مورد دچار مشکل شوید زیرا بیشتر پیک‌ها تنها به طبقه‌ی پایین آپارتمان یا درب ورودی خانه شما می‌رسند. پس‌ازآن شما باید آن را به اتاق موردنظر برده و آن را بازکنید.
میزان راحتی
حتی اگر مبل‌های تخت خواب در مقایسه با سایر گزینه‌های جایگزین راحت باشند، آن‌ها نمی‌توانند جایگزین راحتی یک‌تخت معمولی شوند. اگر می‌خواهید از آن به‌صورت منظم استفاده کنید، باید مبل‌های تختخواب‌شو با تشک‌های ساخته‌شده را خریداری کنید.
مکانیزم قابل‌تبدیل
سازوکار تبدیل مبل به تختخواب ممکن است به‌مرورزمان با مشکل مواجه شود. گاهی اوقات این مکانیزم با استفاده بیش‌ازحد یا نادرست از بین می‌رود یا در هنگام تغییر و تحول آسیب می‌بیند.
بیشتر انواع مدل های موجود در بازار تنها برای خواب 1 نفر طراحی‌شده‌اند؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که یک مبل راحتی برای خواب شما و شریک زندگی‌تان داشته باشید، باید یکی از انواع بزرگ‌تر را بخرید؛ که این نوع مبلمان فضای بیشتری را جذب می‌کنند و هزینه زیادی نیز دارد؛ اما اگر شما فقط برای خودتان خریداری کنید، مسئله‌ای نخواهید داشت.
اکنون‌که شما جوانب مثبت و منفی مبلمان تختخواب‌شو را آموخته‌اید، در موقعیت بهتر هستید تا بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه.

مطالب مرتبط