مبل کلاسیک

مبل کلاسیک?

حتما تا به حال نام مبل های کلاسیک را شنیده اید و حتی به ویژگی های آن ها فکر کرده اید. این مبل ها در سال های اخیر، فروش بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

قصد ما از این مقاله، در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در زمینه مبل های کلاسیک برای شماست تا در هنگام خرید، با درایت بیشتر تصمیم بگیرید و مبلمان متناسب با نیاز خود و دکوراسیون منزلتان را انتخاب نمایید. اگر قصد دارید که بیشتر در این زمینه بدانید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید و  با ما همراه باشید.

مبل های کلاسیک با استفاده از ویژگی ها و هنر های اصیل ایرانی طراحی می‌شوند و جذابیت همیشگی آن ها قابل چشم پوشی نیست. این نوع مبلمان تلفیقی از هنر و تاریخ و فرهنگ ایران هستند و جلوه زیبایی را به منازل ایرانی می دهند. لازم به ذکر است که مبلمان کلاسیک هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

ریشه اصلی ساخت مبل کلاسیک به کشور های اروپایی بر می‌گردد و آن ها  اولین کسانی بودند که مبل کلاسیک را به فضای خانه ‌های خود وارد کردند.

بعد از آن، استفاده از این نوع مبل در داخل خانه ها، به کشور های شرقی، غربی و خاورمیانه رسید و آن ها فضای منزل خود را با  مبلمان کلاسیک دلنشین تر کردند.

طراحی و ساخت مبل های کلاسیک، پیچیدگی زیادی دارد و باید زمان زیادی را صرف ظرافت های تولید این کار نمود.

ویژگی های مبلمان کلاسیک

اگر به دنبال خرید مبلمانی هستید که در عین ظریف بودن، میان نقش های پارچه، پوشش مبلمان، فرم بدنه، و رنگ آن، هارمونی زیبایی برقرار باشد، مبلمان کلاسیک می تواند یکی از بهترین انتخاب ‌های شما باشد.

ظرافت و زیبایی مبلمان کلاسیک در هیچکدام از نوع مختلف مبل ها به چشم نمی خورد.

استفاده از چوب در انواع مختلف مبل کلاسیک

در طراحی و ساخت مبلمان کلاسیک از چوب طبیعی استفاده می شود. طرح ها و نقش هایی که روی این چوب ایجاد می شود، با انتقال حس گرما، باعث ایجاد یک حس خوب در فضای منزل می شود. همچنین نقش ها و منبت کاری های انجام شده بر روی این چوب ها، باعث زیبایی دکوراسیون می شود.

کیفیت مبل های کلاسیک

با خرید مبل کلاسیک تا چند سال احتیاجی به مبل جدید نخواهید داشت، زیرا کیفیت ساخت آن ها آنقدر بالاست که می توان گفت یکی از برجسته ترین انواع مبلمان موجود در بازار هستند.

با وجود هزینه زیادی که  برای خرید مبل های کلاسیک می پردازیم، می‌توانیم سال ها از آن ها به نحو احسن استفاده کنیم. اصلی ترین دلیل کیفیت بالای انواع مبلمان کلاسیک به دلیل استفاده از چوب مرغوب در تولید آن ها می باشد.

البته شرط بقای هر محصولی، استفاده درست از آن می باشد.

جنس مبل کلاسیک

جنس نشیمنگاه مبل کلاسیک از فوم سرد است. به همین دلیل است که دوام و ماندگاری این مبلمان  بیشتر از انواع دیگر تخمین زده می شود.

برای تولید آن می‌توان از چوب های مختلفی مثل گردو، چنار، راش و…. استفاده کرد که با منبت کاری و ایجاد نقش بر روی آن ها زیبایی منزل دو چندان می‌شود.

انتخاب پارچه مناسب مبلمان هم مهم است و باید توجه کرد که رنگ پارچه و دکوراسیون منزل هماهنگی لازم را داشته باشند.

منبع:آستیاژ

مطالب مرتبط