سرویس خواب نوزاد و مدل های زیبای آن

سرویس خواب نوزاد و مدل های زیبای آن

 

سرویس خواب نوزاد و مدل های زیبای آن

 

سرویس خواب نوزاد از مهم ترین وسایلی است که پیش از تولد نوزاد، والدین به خرید ان می پردازند و در اتاق مختص نوزاد، آن را می چینند و از آن به عنوان سیسمونی بچه نیز یاد می شود. از آن جا که دوران نوزادی، دوره ی کوتاهی نیست و حتی می توان گفت که از مهم ترین دوره های رشد فرزند شما است؛ برای همین باید به خرید سرویس خوابی بپردازید که علاوه بر داشتن قیمتی مناسب از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد و هم چنین سلامتی او را در خطر نیندازد.

اکثر افراد در هنگام خرید سرویس خواب نوزاد به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول مردمی هستند که می خواهند سرویس خواب بسیار زیبا و شکیل باشد و دسته دوم مردمی هستند که می خواهند محصول مورد نظر ارزان قیمت باشد. باید نکته ای را به هر دو دسته یاد آوری کنم که چیزی را که شما خریداری می کنید علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و قیمتی مناسب باید از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار باشد تا سلامتی نوزاد شما را به خطر نیندازد و امنیت او را تضمین کند.

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب با سردرگمی مواجه می شوند و علت ان هم این است که سرویس های خواب نوزاد موجود در بازار دارای تنوع بسیار بالایی هستند. ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا با آگاهی و دقت بیشتر بتوانید بهترین سرویس خواب را برای نوزادتان تهیه کنید تا علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و قیمت مناسب از کیفیت بالا نیز برخوردار باشد.

اجزا سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد شامل بالشت، تشک، لحاف، تخت، گهواره ی نوزاد و … می شود.

ارتفاع مناسب تخت خواب نوزاد و استفاده از گارد

ارتفاع تخت نوزاد باید به صورتی باشد که نوزاد در سنین پایین که روی چهار دست و پا شروع به راه رفتن می کند به راحتی بتواند از تخت خود بالا رود. از دلایل دیگری که باید ارتفاع تخت متناسب باشد این است که اگر ارتفاع تخت شما بلند باشد، نوزاد شما امکان دارد از روی تخت به پایین بیفتد. حتماً توجه کنید که تختی که شما برای نوزادتان خریداری می کنید دارای گارد باشد زیرا وجود گارد باعث می شود که شما با خاطری آسوده به انجام کارهایتان بپردازید و همچنین باعث می شود که از افتادن نوزادتان به پایین تخت ممانعت کند.

مستقر کردن سایر وسایل مرتبط، با استحکام بیشتر

باید سایر وسایل مرتبط مانند کمد ها و درآور، محکم در سر جایشان قرار بگیرند و امنیت به صورت کامل رعایت شود زیرا نوزادان در ابتدای زندگی خود برای ان که روی پاهایشان بایستند، دست خود را به هر وسیله ای می‌ گیرند و اگر جایی که سایر وسایل را قرار داده اید لق باشد، باعث می شود که بر روی سر نوزاد شما بیفتد. همچنین نوزاد شما در سن دو یا سه سالگی متمایل‌ اند که برای دستیابی به اسباب بازی های خود از کمد بالا رود و تشخیص این که این کار برای ان ها امکان دارد خطر آفرین باشد نیز سخت است برای همین است که می گویم سرویس خواب نوزاد شما باید محکم سر جای خودش قرار بگیرد.

جنس سرویس خواب نوزاد

امروزه اکثر سرویس های خواب نوزاد موجود در بازار را از جنس ام دی اف، نئوپان، چوب و فلز می سازند. تحقیقات نشان داده است که در ساخت ورق ام دی اف غیر استاندارد از چسب هایی استفاده می شود که اگر در معرض گرما قرار بگیرند از آن ها گازی بی رنگ، بی بو و سمی خارج می شود که می تواند دستگاه تنفسی نوزاد شما را دچار اختلال کند و سلامتی او را شدیداً به خطر بیندازد. البته نا گفته نماند که در ساخت ورق نئوپان نیز از چسب استفاده می شود اما این چسب از خود گازی تولید نمی کند و سلامتی نوزاد شما را به خطر نمی اندازد.

برای همین به شما توصیه می کنم چیزی که انتخاب میکنید حتماً  با کیفیت باشد و اصول استاندارد ساخت در مواد اولیه آن نیز رعایت شده باشد.

رعایت ابعاد استاندارد تخت خواب نوزاد

ابعاد استانداردی برای تخت نوزادان در نظر گرفته نشده است و دلیل ان هم این است که قد و وزن هر نوزاد با نوزاد دیگر متفاوت است برای همین باید تخت خوابی را برای نوزاد خود خریداری کنید که متناسب قد و وزن نوزاد شما باشد.

سرویس خواب های نوزادی تا نوجوانی

در سال های اخیر تولید کنندگان سرویس خواب نوزاد، تخت خوابی را طراحی کرده اند که از سنین نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده است که با استقبال فراوان خانواده ها روبرو شده است و دلیل ان هم این است که خانواده ها با این کار می توانند با یک تیر دو هدف را بزنند یعنی تخت خوابی را خریداری کنند که هم برای نوزادی قابل استفاده است و هم برای نوجوانی؛ و دیگر نخواهند هم برای نوزادی و هم برای نوجوانی تختی مجزا را تهیه کنند.

این تخت خواب ها دارای لبه های بلندی هستند که در سن نوزادی از فرزند شما محافظت می کند که از تخت پایین نیفتد و کم کم با بزرگ شدن فرزند شما، این لبه ها قابل برداشتن هستند. همچنین ارتفاع این تخت خواب ها نیز قابل تغییر است که با بزرگ شدن فرزند شما می توانید ارتفاع ان را تغییر دهید.

قرار ندادن تخت خواب نوزاد در زیر پنجره

از قرار دان تخت خواب نوزادتان در زیر پنجره به شدت پرهیز کنید؛ درست است که بهترین نور برای اتاق نوزاد، نور طبیعی است اما بدترین جا برای قرار دادن تخت خواب نوزاد زیر پنجره است. اگر به هر دلیلی مجبور شدید که تخت خواب نوزاد خود را در زیر پنجره قرار دهید حتماً باید پرده ای مناسب را نصب کنید تا جلوی تابش مستقیم نور آفتاب به صورت نوزاد شما را بگیرد.

انتخاب رنگ سرویس خواب نوزاد

یک از مواردی که اکثر خانواده ها با آن مشکل دارند انتخاب رنگ سرویس خواب نوزادی است که می خواهند خریداری کنند. بیشتر خانواده ها به طور معمول رنگ آبی را برای پسر و رنگ صورتی را برای دختر انتخاب می کنند و یا ممکن است رنگ خود را هم رنگ اتاق او و یا متضاد با اتاق او انتخاب کنند.

با توجه به این که این انتخاب کاملاً سلیقه ایست و هر خانواده ای خودش تشخیص می دهد چه رنگی برایش  متناسب است اما پیشنهاد ما به شما این است که رنگ سرویس خواب نوزادی را که انتخاب می کنید طیف رنگ سفید تا استخوانی باشد و انتخاب این رنگ برای اتاق فرزند شما به خاطر این است که باعث می شود فضای اتاق بزرگ تر و روشن تر نشان داده شود و هم چنین در صورت کثیف کاری نوزادان شما، لکه ها بهتر نشان داده می شوند.

خرید سرویس رو تختی نوزاد با کیفیت

همان طور که خودتان اطلاع دارید نوزادان عادت دارند که هر چیزی را در دهان خود قرار دهند و آن را گاز بگیرند برای همین باید پتویی را که برای او خریداری می کنید از جنس مرغوبی باشد زیرا اگر از جنس نامرغوب باشد، زمانی که نوزاد شما آن را در دهان خود فرو ببرد و گاز بگیرد، اگر الیاف و موادی که در ساخت پتو استفاده کرده اند به راحتی از پتو جدا شود و در دهان نوزاد شما فرو رود، باعث آسیب و ضرر به نوزاد شما می شود.

در هنگام خرید سرویس رو تختی نوزاد باید این مورد را در نظر بگیرید که بلاشک شما مجبورید در هفته چندین بار رو بالشتی و ملحفه ی زیر نوزاد و کلاً سرویس رو تختی نوزاد خود را بشویید برای همین شما باید سرویس رو تختی را برای نوزاد خود خریداری کنید که از جنس با کیفیت و مرغوبی برخوردار باشد و با این شستشو های مکرر رنگ و زیبایی خود را از دست ندهد.

سرویس های رو تختی نوزاد که در ایران تولید می شود از جنس تترون و مخمل هستند اما سرویس های رو تختی نوزاد که در خارج تولید می شود علاوه بر ان که ضد حساسیت هستند هم چنین از تنوع های بی‌ شماری نیز برخوردارند که هر فرد با هر سلیقه ای را جذب خود خواهد کرد.

شما می توانید با خرید پوشش های ضد آب محافظ تشک و کشیدن ان بر روی ملحفه ی زیر نوزاد از شستن مداوم ملحفه ی زیر او جلوگیری کنید.

سرویس خواب نوزاد و مدل های زیبای آن

تخت خواب های چرخ دار

یکی از نمونه تخت خواب های نوزادی که در بازار با استقبال بی شماری روبرو بوده است، تخت خواب های چرخ دار است. این تخت خواب ها به شما کمک خواهد کرد که به راحتی هر چه تمام بتوانید تخت خواب نوزاد خود را جا به جا کنید و از وارد شدن آسیب به کمر شما جلوگیری می کند. زمانی که شما تخت را جا به جا کرده اید می توانید چرخ های آن را قفل کنید تا تخت خود به خود جا به جا نشود.

خرید سرویس خواب نوزاد ساده

خرید یک سرویس خواب نوزاد ساده و فارغ از هر گونه طرح های فانتزی و تجملاتی، بهترین انتخاب محسوب می شود؛ زیرا تمامی این طرح ها فقط ظاهری عوام فریبانه دارند. شما باید  تمام استاندارد های اصول ساخت به صورت کامل را مورد توجه قرار دهید؛ زیرا تجربه نشان داده است که تخت خواب های نوزاد با طرح های فانتزی با کوچکترین ضربه دچار شکستگی می شوند و ممکن است سلامتی نوزاد شما را به خطر بیندازد. برای همین به شما توصیه می کنم پایه های زیرین تخت خواب و محل های اتصال ان را در هنگام خرید چک کنید.

خرید از فروشگاه های معتبر

به شما توصیه می کنم از فروشگاه ها و یا سایت های که از اعتبار کافی برخوردارند، خریداری کنید زیرا با خرید از این مکان ها خیالتان آسوده است که سرویس خواب نوزادی را که خریداری کرده اید، مرغوب، با کیفیت، دارای قیمت مناسب و از همه مهم تر از امنیت و ایمنی کامل برخوردار است.

شما می توانید با مراجعه به شهرستان ملایر به خرید انواع سرویس خواب مانند سرویس خواب کودک، سرویس خواب نوجوان، سرویس خواب جوانان و بزرگ ‌سالان بپردازید. در این شهرستان انواع سرویس خواب ها با کیفیتی بالا و با قیمتی بسیار مناسب و از همه مهم ‌تر با رعایت اصول ایمنی به خریداران عرضه می شود.

برخی خانواده ها بدون توجه به این موارد ریز اما کلیدی به محصولی را تهیه میکنند که باعث وارد شدن آسیب و ضرر و زیان به نوزادانشان می شود. شاید پیش خودتان فکر کنید برای چه باید این چنین هزینه ای را بپردازم در صورتی که می شود که با هزینه ای کمتر تهیه کرد. باید به شما بگویم حرف شما کاملاً درست و منطقی است البته این را فراموش نکنید که شما با این کار سلامتی نوزادانتان به خطر بیفتد و با این کار دارید با جان نوزادانتان بازی می کنید. خواهش می کنم که در هنگام خرید سرویس خواب نوزاد حتماً به این موارد دقت نمایید و آن ها را شوخی نگیرید.

منبع : بازار مبل ملایر

مطالب مرتبط